AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Våre barn på 3 og 4 år har aldri hatt noen form for elektroniske spill, annet enn at de har noen puslespill-app'er på telefonene våre, og de ser barnemusikk på YouTube. Noen i familien mener de blir helt akterutseilt når de ikke har begrep om figurer og spill som andre barn snakker om, og at de snart må få elektroniske spill. Vi ønsker jo selvfølgelig ikke at barna våre skal bli særinger som er utenfor, men det har ikke slått meg at elektroniske spill er et must for så små barn. Vi foreldrene er veldig lite opptatt av elektroniske duppedingser, men vi bruker jo smarttelefon, pc og Mac, og vi har tv altså, haha... Våre er til gjengjeld fullt oppdatert på Asbjørnsen & Mo og Torbjørn Egner, de ser Disneyfilmer, legger puslespill og spiller brettspill med oss voksne. Ludo, stigespill osv er populært. Vi leker også Tampen brenner og gjemsel osv. Hva mener dere? Anonymkode: cb7bf...04b
Angelheart2 Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 De er 3 og 4? Da mener jeg det absolutt ikke er noen grunn til å bekymre seg for at de mangler kompetanse om datafigurer. I klassen til min datter på 9 år er det flere av elevene som ikke har egne nettbrett eller som spiller spill på nett, de er fortsatt populære barn med mange venner og deltar på flere fritidsaktiviteter. Syns dere gir ungene veldig sunne referanser, jeg, databehovet kommer uansett etter hvert og dere kan vurdere det fortløpende ut i fra deres ungers behov, ikke hva alle andre mener.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Vent til skolealder, da er det greit å vært innom Mindcraft eller angry birds (sikkert noe annet som gjelder da), sånn rent sosialt (vite hva det er). Ellers har NRK-super en søt Fantorangen-app som har et helt enkelt spill som mine barn liker og alltid velger når de en sjelden gang skal spille noe. Men det er ikke for at de skal utvikle noen form for kompetanse, verken sosialt eller spillmessig, det er tidtrøyte på venterom. Anonymkode: 211d5...6e0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Takk for svar Fantorangen spilles på telefonen her også, det er omtrent det nivået vi er på. Når søskenbarna er på besøk og oppfører seg som actionfigurer i et dataspill, blir det stor forskjell på ungene, og disse foreldre synes våre bør bli mer oppdaterte på actionhelter og spill. Ts Anonymkode: cb7bf...04b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Du, ta dette fra meg som har en 10 og 13 åring i huset. VENT SÅ LENGE SOM MULIG!! Med engang de blir hektet på spill er livet ditt et helvete. De bør være ute og leke så mye de kan før data/ipad/spill tar over livet....og tror på meg, presset kommer snart! Anonymkode: 12480...29d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Fantorangen spilles på telefonen her også, det er omtrent det nivået vi er på. Når søskenbarna er på besøk og oppfører seg som actionfigurer i et dataspill, blir det stor forskjell på ungene, og disse foreldre synes våre bør bli mer oppdaterte på actionhelter og spill. Ts Anonymkode: cb7bf...04b Har de feite barn som sitter og styrer i ipad/data/telefon? Da har du svaret. Anonymkode: 12480...29d
Fiberhusk Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Synes det er flott at dere ikke har slengt barna foran tv/data med spill jeg! Herlig
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de feite barn som sitter og styrer i ipad/data/telefon? Da har du svaret. Anonymkode: 12480...29d Ikke feite. De er bleke, tynne og aggressive... De skriker i stedet for å snakke, løper i superheltmodus konstant og alt handler om å "drepe" og "ta" hverandre. Ikke noe trivelig, så det frister ikke å gjøre som dem. Brettspill skjønner de ingenting av, for ingen blir jo drept hverken i ludo eller stigespillet... De er 5, 6 og 8 og ligger alltid et par år i forkant av aldergrensene på spillene. Anonymkode: cb7bf...04b
makkapakka Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du, ta dette fra meg som har en 10 og 13 åring i huset. VENT SÅ LENGE SOM MULIG!! Med engang de blir hektet på spill er livet ditt et helvete. De bør være ute og leke så mye de kan før data/ipad/spill tar over livet....og tror på meg, presset kommer snart! Anonymkode: 12480...29d enig i denne,
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke feite. De er bleke, tynne og aggressive... De skriker i stedet for å snakke, løper i superheltmodus konstant og alt handler om å "drepe" og "ta" hverandre. Ikke noe trivelig, så det frister ikke å gjøre som dem. Brettspill skjønner de ingenting av, for ingen blir jo drept hverken i ludo eller stigespillet... De er 5, 6 og 8 og ligger alltid et par år i forkant av aldergrensene på spillene. Anonymkode: cb7bf...04b Skjønner du ikke selv at de barna du beskriver i dette innlegget lever et usunt liv? Merkelig at du må spørre om det er greit eller ei. T.o.m jeg som ikke har barn skjønner at dette er skikkelig ugreit. Anonymkode: 8c8ec...a2d
Raven Emerald Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
bailey Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Jeg synes det er alt for tidlig at barn helt ned i 3-års alderen skal spille tv-spill, så jeg ville absolutt ventet ja
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner du ikke selv at de barna du beskriver i dette innlegget lever et usunt liv? Merkelig at du må spørre om det er greit eller ei. T.o.m jeg som ikke har barn skjønner at dette er skikkelig ugreit. Anonymkode: 8c8ec...a2d Jeg vet at disse lever et usunt liv, det er jo ikke det jeg spør om. (Fikk spm om de nevnte barna var tykke, og det svarte jeg på, pluss litt mer ang væremåten deres.) Regner med at ikke alle barn som spiller dataspill har samme oppførsel. Det jeg lurer på er hva folk tenker om å ikke introdusere elektroniske spill til små barn, om ungene lett blir litt utenfor om de ikke kjenner til spill og figurer som andre barn snakker om. Jeg vet ikke når det er vanlig å begynne med slikt, for oss er det fortsatt fjernt. Men har som sagt fått innspill på at de fort kan bli akterutseilt når de ikke kjenner til noe slikt. Ts Anonymkode: cb7bf...04b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 Hva med å spørre de voksne i barnehagen? De bør ha en hvis peiling på hvilke figurer som er populære og hvor mange av barna som kjenner til dem. Når jeg jobba i barnehage var det kaptein Sabeltann, Spiderman og Lynet macqueen som var populært, men mer fra tv og bøker enn spill tror jeg. Og nok mange av barna som ikke kjente dem så godt også, tror ikke det har så mye å si før hvertfall femårsalderen. Anonymkode: 4f063...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå