Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er bare noen dager igjen før skatteoppgjøret kommer, men er plutselig blitt redd for å få skattesmell. Tenkte ikke på det ifjor, da jeg burde kanskje ha tenkt på dette. 

Jeg tjente ca 100 000 over den lønna jeg hadde i forfjor. Men har tabelltrekk. Da burde jo jeg ha betalt skatt ift det jeg tjente. I tillegg har jeg betalt 500 xtra hv mnd i extratrekk. Min årslønn ifjor inkl. en biarbeidsgiver hvor jeg tjente 40 000 kr. Av denne har jeg betalt 44%. Alt i alt så føler jeg at jeg har betalt inn nok til at jeg ikke burde få baksmell.

Har ikke råd til noe smell, da jeg nå er blitt syk, med ingen mulighet til å jobbe xtra/overtid. Hva tror dere?

Anonymkode: 0a504...e4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du få smell. Du har tabell, betaler ekstra hver måned og 44% av biinntekt. Det er et unødvendig tapsprosjekt å betale så mye for mye i skatt. Det hadde vært mye bedre å sette 500,- ekstra på sparekonto hver måned og bygge opp en buffer.

Anonymkode: 963ac...027

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du få smell. Du har tabell, betaler ekstra hver måned og 44% av biinntekt. Det er et unødvendig tapsprosjekt å betale så mye for mye i skatt. Det hadde vært mye bedre å sette 500,- ekstra på sparekonto hver måned og bygge opp en buffer.

Anonymkode: 963ac...027

Hvorfor tapsprosjekt? Man får jo tilbake for mye. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tapsprosjekt? Man får jo tilbake for mye. 

Ja, men du får elendig rente på det. Om du hadde spart det selv kunne du funnet en spareform med høyere rente.

Anonymkode: 141aa...d04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du får elendig rente på det. Om du hadde spart det selv kunne du funnet en spareform med høyere rente.

Anonymkode: 141aa...d04

Riktig. Skjønner ikke hvor folk betaler inn ekstra skatt fordi de er redde for baksmell. Er jo bare å sette de samme pengene på høyrentekonto, og eventuelt bruke dem dersom man skulle få restskatt. Rentefri restskatt, vel å merke, så lenge man betaler innen 31. mai.

Restskatt lønner seg!

Anonymkode: d7a48...367

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...