ablaze Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Har to barn på hhv 3.5 år og 8 mnd. Lurer på å flytte mini inn på samme rom som storesøster, men er usikker på om dette vil fungere. Ønsker gjerne å høre fra noen om har gjort det samme med stor suksess eller uten at det gikk. Hvor gamle var barna? Var det problem at de vekket hverandre ved legging/ila natten/på morgenen? Tok eldstemann mer hensyn (mtp lydnivå o.l.) etter at den minste kom inn på samme rom? La dere begge på samme tidspunkt eller gikk det greit å legge dem på forskjellig tid? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Er også spent på svar i denne tråden, vurderer å flytte sammen to barn på 2,5 og 4 år. Anonymkode: 82a39...c87
N.Tonks Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 45 minutter siden, ablaze skrev: Hvor gamle var barna? Det er to år imellom dem.. Lurer på om de ble flyttet sammen rundt 1.5-3.5/2-4 (Nå er de 4 og 6) Var det problem at de vekket hverandre ved legging/ila natten/på morgenen? Nei, for eldstemann sover som en stein - gudskjelov! Eller så hadde det nok ikke gått, for minstemann er ti ganger verre.. Tok eldstemann mer hensyn (mtp lydnivå o.l.) etter at den minste kom inn på samme rom? Som nevnt over. Minstemann tar ikke så mye hensyn som eldstemann gjør. La dere begge på samme tidspunkt eller gikk det greit å legge dem på forskjellig tid? Vi har hatt leggeproblemer med den minste, så en av oss har vært med ham så da har det ikke vært noe problem å legge ham før eldste.. Nå som vi ikke er med ham til legging lenger, så går det greit så lenge han er trøtt og sliten.
ablaze Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2016 Til dere to som har svart: hvor sov minstemann til dere flyttet han inn til eldstemann? På deres rom? Det er liksom litt det jeg lurer på, for vi tenker å flytte minsten ut ila et par måneder, men jeg vet liksom ikke om det bare er å flytte han ut når han ikke klarer å putte tutten inn o.l. Han sover rundt da, så det bør gå greit
N.Tonks Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 1 minutt siden, ablaze skrev: Til dere to som har svart: hvor sov minstemann til dere flyttet han inn til eldstemann? På deres rom? Det er liksom litt det jeg lurer på, for vi tenker å flytte minsten ut ila et par måneder, men jeg vet liksom ikke om det bare er å flytte han ut når han ikke klarer å putte tutten inn o.l. Han sover rundt da, så det bør gå greit Han sov på eget rom før dette, tror han flyttet på eget rom da han var mellom 10-12 mnd..
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Støy har aldri vært noe problem, de sover gjennom hyling g gråt, men nå som de er større, vekker de hverandre grytidlig om morgenen (gjerne i helger), det er en ulempe. Legge samtidig eller hver for seg har gått opp og ned i faser, nå har vi en lang periode måtte legge eldstemann på vårt rom og båret han inn etter at de har sovna, men i det siste har eldste fått lov til å lese på sengen mens den lille sovner, og det funker akkurat nå. Anonymkode: 99bd8...409
bush babe Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Våre har alltid delt rom, første året til andremann delte vi alle fire, så flyttet vi og de flyttet inn på rom sammen da de var 1 og 4 år. Det har aldri vært noe problem. Nå det siste året har vi lagt de på forskjellig tidspunkt, da eldste er 7 og trenger å føle seg litt eldre. De vekker hverandre ikke om morgenen, da de har fått gjentatte beskjeder om at man tar hensyn til andre, så det har faktisk fungert. Og foreløpig ønsker de fortsatt å dele, så da blir det sånn, og jeg også syns det er koselig. (de er ikke spesielt gode venner, så det er mer vanen at de trives slik tror jeg).
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Dersom man har nok soverom, ser jeg ingen grunn til at barna ikke skal ha hvert sitt soverom, med mindre de uttrykker ønske om å dele rom (og det er TS' barn for små til å gjøre). Anonymkode: 393b6...b27 1
dr.Zhivago Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 La dem sammen ved 2,5 og 4,5 år. Stor suksess! De har alltid sovet godt alene begge to
Petra76 Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 Vår minste flyttet fra vårt rom til den eldste sitt da de var 1 og 3. Noen netter krøp de nærmer hverandre så de holdt hender mens de sov Da vi flyttet fikk vi god nok plass til at de kunne bo hver for seg, men de valgte å fortsette å sove på samme rom, men hadde lekene på hvert sitt. De flyttet fra hverandre gradvis, permanent fra ca 8 og 10. Har sjelden vært noe problem for yngste å sove hele natta gjennom, vært trygt å sove nær foreldre/søsken. La dem gjerne samtidig, samme høytlesningsbok.
Sushi Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 Vi har samme aldersforskjell, ca. 3 år, og det har gått veldig bra at barna deler rom. Vi flytta inn minsten da han var 9-10 måneder tror jeg. I starten la vi dem til forskjellig tidspunkt slik at babyen sovna først, men nå legges de samtidig og ligger og prater sammen før de sovner. De våkner svært sjelden av hverandre på natta, men om morgenen hender det de våkner av hverandre. Det ville de nok gjort om de lå vegg i vegg også. De føler seg begge trygge når de deler rom, og jeg synes det er fint at de lærer å dele og ta hensyn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå