AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 På hytta har vi relativt små rom, og vi har barn som begynner å bli relativt store. Ideen om å lage det ene soverommet om til en loftsstue/gjesterom har derfor meldt seg. Det største soverommet er ca 3m x 2.5m. Her vurderer jeg å sette inn en sovesofa som kan slås ut til å være 150 bred. I tillegg vil jeg ha en liten tv på veggen og et lite bord. Ungdommene i familien syntes det hørtes supert ut. Vurderer Alex sovesofa fra bohus. Får ikke til å linke til den, men den er 225 bred og har sjeselong som stikkker 150 ut. Er det noen her inne som er flinke med interiør som klarer å forestille seg hvordan dette blir seende ut? Blir sofaen altfor ruvende i forhold til rommets størrelse eller kan det bli bra som loftsstue når det ikke brukes som gjesterom? Det er relativt sjelden det sover noen der, vi har nemlig nok soverom, men de er små. Pga planløsning kan vi ikke slå sammen rom uten å bygge om hele hytta og det blir litt voldsomt. Ser jo at det er plass sånn rent fysisk til denne sofaen, men har litt problemer med å se om det blir pent. Er ikke på hytta før etter påske og tenkte å ta ned sofaen da, så jeg får ikke vært i rommet og forestilt meg hvordan det blir før jeg evt bestiller. Takknemlig for hjelp og innspill. Anonymkode: 87465...adc
onyx Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Hva med å tegne inn sofaen i rommet, i riktig målestokk selvfølgelig. Personlig synes jeg det virker litt voldsomt med en så stor sofa i et så lite rom og ville nok valgt en sovesofa uten sjeselong.
Leo Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ville ha droppet sjeselongen. Kjøp heller evt. en puff senere hvis du finner ut at det er plass. Den kan du også flytte rundt etter behov og også bruke som bord hvis du setter et brett oppå.
MiniMjau Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Samtidig så er det jo "bare" på hytta. Nok sengeplasser er viktigere enn stor tumleplass på soverommene kanskje?
Leo Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Men sjeselongen har ingen betydning for antall soveplasser...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Det er faktisk sånn at store møbler passer best inn i små rom, men man må passe på at møbelene har litt luft rundt seg, da ser det ikke trangt ut. Heng et stort bilde over sofaen, ikke flere små, legg på et stort gulvteppe og hold gulvsonen ryddig altså ikke stålampe, kurver, dekorasjon og lignende på gulvet. Anonymkode: 79153...9d5 1
Leo Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk sånn at store møbler passer best inn i små rom, men man må passe på at møbelene har litt luft rundt seg, da ser det ikke trangt ut. Heng et stort bilde over sofaen, ikke flere små, legg på et stort gulvteppe og hold gulvsonen ryddig altså ikke stålampe, kurver, dekorasjon og lignende på gulvet. Anonymkode: 79153...9d5 Sant det, men selv på hytta skal det holdes rent og er gjenværende gulvareal for lite blir det fort vanskelig å støvsuge/moppe. Men det kommer jo også an på hvordan for eksempel døren er plassert i forhold til sofaen og om den slår ut eller inn.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Tusen takk for svar. Er ikke så begeistret for sjeselong sånn i utgangspunktet, men ser for meg at på en loftsstue som hovedsakelig blir brukt av ungdommer, så er det praktisk. Da slipper de å sitte på rekke og rad, men kan sitte som i en hjørnesofa. Liker tanken om å ha en puff med brett oppå som kan fungere som bord, og også det å unngå annet som tar gulvplass. Takk for innspill! Anonymkode: 87465...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå