Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ved en blokk som har et ventilasjonsanlegg på taket som avgir en del støy. Det høres godt om natta når det ellers er stille. Det høres som en jevn, susende lyd. Leiligheten min ligger over denne blokka, så lyden kommer rett inn i soverommet mitt. Når jeg har vinduet oppe får jeg ikke sove hvis jeg ikke har i ørepropper. Har sendt e-poster til de som har blokka og spurt om de kan sjekke om det er noe galt med anlegget siden det lager så mye lyd, eller om de kan gjøre noen utbedringer for å minske lyden om natta,  men jeg får ikke noe svar. 

Kan jeg kontakte kommunen og klage? Er usikker på om det er for høy lyd i forhold til det som er lovlig. kommer noen fra kommunen og måler lyden? Er det noen som har hatt en lignende problemstilling med støy fra nabobygg? Hva gjorde du med det? 

Anonymkode: 272bd...51e

Skrevet

Bose QC25 demper slik støy himmelsk, invester i det, for slike saker tar tid.

Du kan kontakte kommunen og klage for hva som helst, når som helst. Om du får medhold er en annen sak. Dersom de avviser klagen sender du den videre til fylkesmannen. 

Dersom det er tvil om det er over lovlig grense kan du kanskje få dem til å komme, eventuelt kan du påkoste din egen måling for å dokumentere støyen.

Jeg bodde i et bråkete nabolag, jeg flyttet. Funket fett og jeg slapp å snakke med amøber på kommunen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...