Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at foreløpig skatteopgjør vil være tilgjengelig elektronisk fra 31. mars. Jeg har i år ikke registrert meg som e-bruker (?), men har gjort det tidligere. Vil det likevel være mulig å sjekke foreløpig skatteoppgjør elektronisk denne datoen?

Anonymkode: 35eb7...b85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er man e-bruker, så er man e-bruker.

Anonymkode: 42e80...95a

AnonymBruker
Skrevet

Skatteoppgjøret kommer tidligst i juni, men du snakker selvfølgelig om å sjekke selvangivelsen. 

Anonymkode: f6389...f19

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at foreløpig skatteopgjør vil være tilgjengelig elektronisk fra 31. mars. Jeg har i år ikke registrert meg som e-bruker (?), men har gjort det tidligere. Vil det likevel være mulig å sjekke foreløpig skatteoppgjør elektronisk denne datoen?

Anonymkode: 35eb7...b85

Man trenger ikke å gjøre det hvert år. Har du registrert deg som e-bruker èn gang, så er du en e-bruker nå også.

Endret av sonush
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 21. mars 2016 at 6.27, AnonymBruker skrev:

Skatteoppgjøret kommer tidligst i juni, men du snakker selvfølgelig om å sjekke selvangivelsen. 

Pedant!

Dessverre driter du deg ut, da trådstarter skrev "foreløpig skatteoppgjør". Hva tror du det betyr? Tenk deg godt om nå.

Anonymkode: e01ce...e0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 21. mars 2016 at 6.27, AnonymBruker skrev:

:sprettoy:

Anonymkode: 6e6f1...224

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pedant!

Dessverre driter du deg ut, da trådstarter skrev "foreløpig skatteoppgjør". Hva tror du det betyr? Tenk deg godt om nå.

Jeg synes ikke det er pedantisk å påpeke uklart språk som er egnet til å forvirre.  Det er ikke foreløpig skatteoppgjør - det er selvangivelse det er snakk om.

Etter at selvangivelsen er kommet skal vi helt sikkert få tusen og femogførti tråder om "hvor mye fikk du igjen på skatten" - noe ingen vet før tidligst i juni da OPPGJØRET kommer.

Det er veldig irriterende med utvanning av språk fordi en ikke gidder være presis.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes ikke det er pedantisk å påpeke uklart språk som er egnet til å forvirre.  Det er ikke foreløpig skatteoppgjør - det er selvangivelse det er snakk om.

Etter at selvangivelsen er kommet skal vi helt sikkert få tusen og femogførti tråder om "hvor mye fikk du igjen på skatten" - noe ingen vet før tidligst i juni da OPPGJØRET kommer.

Det er veldig irriterende med utvanning av språk fordi en ikke gidder være presis.

Foreløpig skatteberegning kommer jo sammen med selvangivelsen. 

Endret av asterix
  • Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
9 minutter siden, asterix skrev:

Foreløpig skatteberegning kommer jo sammen med selvangivelsen. 

Foreløpig skatteBEREGNING ja. Ikke oppgjør.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Blondie65 skrev:

Foreløpig skatteBEREGNING ja. Ikke oppgjør.

Det var da voldsomt. Begrepet "foreløpig skatteoppgjør" forekommer til og med på Skatteetatens egne sider. 

"Foreløpig skatteoppgjør som er vedlagt selvangivelsen[..]"

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Pensjon-og-uforetrygd/Ektefeller-med-lav-pensjon/?chapter=957

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Blondie65 skrev:

Om du, eller noen andre, faktisk ble forvirret av trådstarters innlegg, fordi dere trodde det var snakk om endelig skatteoppgjør når vedkommende skrev foreløpig skatteoppgjør, så må jeg innrømme at jeg blir forbauset.

Hvorfor er det så ofte slik at språklige pedanter har så lav språklig forståelse?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...