AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ser at foreløpig skatteopgjør vil være tilgjengelig elektronisk fra 31. mars. Jeg har i år ikke registrert meg som e-bruker (?), men har gjort det tidligere. Vil det likevel være mulig å sjekke foreløpig skatteoppgjør elektronisk denne datoen? Anonymkode: 35eb7...b85
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Er man e-bruker, så er man e-bruker. Anonymkode: 42e80...95a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Skatteoppgjøret kommer tidligst i juni, men du snakker selvfølgelig om å sjekke selvangivelsen. Anonymkode: f6389...f19
sonush Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at foreløpig skatteopgjør vil være tilgjengelig elektronisk fra 31. mars. Jeg har i år ikke registrert meg som e-bruker (?), men har gjort det tidligere. Vil det likevel være mulig å sjekke foreløpig skatteoppgjør elektronisk denne datoen? Anonymkode: 35eb7...b85 Man trenger ikke å gjøre det hvert år. Har du registrert deg som e-bruker èn gang, så er du en e-bruker nå også. Endret 21. mars 2016 av sonush 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 Den 21. mars 2016 at 6.27, AnonymBruker skrev: Skatteoppgjøret kommer tidligst i juni, men du snakker selvfølgelig om å sjekke selvangivelsen. Anonymkode: f6389...f19 Pedant! Dessverre driter du deg ut, da trådstarter skrev "foreløpig skatteoppgjør". Hva tror du det betyr? Tenk deg godt om nå. Anonymkode: e01ce...e0a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Den 21. mars 2016 at 6.27, AnonymBruker skrev: Skatteoppgjøret kommer tidligst i juni, men du snakker selvfølgelig om å sjekke selvangivelsen. Anonymkode: f6389...f19 Anonymkode: 6e6f1...224 1
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Pedant! Dessverre driter du deg ut, da trådstarter skrev "foreløpig skatteoppgjør". Hva tror du det betyr? Tenk deg godt om nå. Anonymkode: e01ce...e0a Jeg synes ikke det er pedantisk å påpeke uklart språk som er egnet til å forvirre. Det er ikke foreløpig skatteoppgjør - det er selvangivelse det er snakk om. Etter at selvangivelsen er kommet skal vi helt sikkert få tusen og femogførti tråder om "hvor mye fikk du igjen på skatten" - noe ingen vet før tidligst i juni da OPPGJØRET kommer. Det er veldig irriterende med utvanning av språk fordi en ikke gidder være presis.
asterix Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 10 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg synes ikke det er pedantisk å påpeke uklart språk som er egnet til å forvirre. Det er ikke foreløpig skatteoppgjør - det er selvangivelse det er snakk om. Etter at selvangivelsen er kommet skal vi helt sikkert få tusen og femogførti tråder om "hvor mye fikk du igjen på skatten" - noe ingen vet før tidligst i juni da OPPGJØRET kommer. Det er veldig irriterende med utvanning av språk fordi en ikke gidder være presis. Foreløpig skatteberegning kommer jo sammen med selvangivelsen. Endret 23. mars 2016 av asterix 2
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 9 minutter siden, asterix skrev: Foreløpig skatteberegning kommer jo sammen med selvangivelsen. Foreløpig skatteBEREGNING ja. Ikke oppgjør.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 44 minutter siden, Blondie65 skrev: Foreløpig skatteBEREGNING ja. Ikke oppgjør. Det var da voldsomt. Begrepet "foreløpig skatteoppgjør" forekommer til og med på Skatteetatens egne sider. "Foreløpig skatteoppgjør som er vedlagt selvangivelsen[..]" http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Pensjon-og-uforetrygd/Ektefeller-med-lav-pensjon/?chapter=957 Anonymkode: e01ce...e0a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 1 time siden, Blondie65 skrev: Jeg synes ikke det er pedantisk å påpeke uklart språk som er egnet til å forvirre. Det er ikke foreløpig skatteoppgjør - det er selvangivelse det er snakk om. Etter at selvangivelsen er kommet skal vi helt sikkert få tusen og femogførti tråder om "hvor mye fikk du igjen på skatten" - noe ingen vet før tidligst i juni da OPPGJØRET kommer. Det er veldig irriterende med utvanning av språk fordi en ikke gidder være presis. Om du, eller noen andre, faktisk ble forvirret av trådstarters innlegg, fordi dere trodde det var snakk om endelig skatteoppgjør når vedkommende skrev foreløpig skatteoppgjør, så må jeg innrømme at jeg blir forbauset. Hvorfor er det så ofte slik at språklige pedanter har så lav språklig forståelse? Anonymkode: e01ce...e0a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå