AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Kjæresten og jeg har vært sammen i et par år. Vi snakker nå om å flytte i lag. Jeg ser noen trekk som jeg vet vil/kan bli irritasjonsmoment i framtiden. En ting er ting som har med vasking og rydding å gjøre. Jeg er selv en forholdsvis rotete dame, og har overhodet ikke støv på hjernen. Men min kjæreste har noen sider som jeg finner litt merkelig. Hva gjør jeg? Sier det rett ut og ber om forbedring, eller tar det litt etter som. For eksempel når han spiser så bruker han fingeren for å få maten på gaffel i stedet for kniven. Og ender nesten uten unntak opp med pålegg eller matsøl på hender og fingre - som han kliner av på buksa. Eller han stikker fingrene i munnen og sleiker/suger det av. Hvis jeg ikke har lagt fram serviett. Dette skjer hjemme så vel som på restaurant. På do tar han ofte ikke opp dosetet dersom han skal tisse. Men tisser åkke som, både på dosetet og på gulvet ligger det igjen en del. Om dosetet er oppe er det like fult en del søl på gulvet. Han er ikke så nøye med håndvask etter tissedobesøk. Men er veldig renslig når det kommer til sex heldigvis. Hjemme hos ham er det han og barnet. Selv jeg som ikke lider av overdreven vaskenoia synes det er skittent. Spiser de popkorn ligger det et halvt måltid igjen i sofaen etter dem. Gulvet har merker etter svette føtter og er åpenbart ikke vasket på ei stund. Kjøkkenet - ja huff! Kasseroller, panne, kopper og karvaskes nok, men ikke veldig nøye. Det er støv og skitt i alle kroker i hele leiligheten, på overflater og under sofa. Overflatisk vask eller lite vask er vel det beste. Badet greit nok, men jeg må alltid vaske dosetet for å føle meg komfortabel med å gå der. Om dosetet ligger nede er det nemlig ikke slik at det blir løftet opp. Vurderer å flytte sammen. Men ser for meg en liten krasj omkring vasking og do osv. Han er en super mann, men til verdslige ting som vask osv så bryr han seg minimalt. Tenker jeg må ta det opp, men hvordan? Han blir lett sur for kritikk. Anonymkode: 6118d...efb
Gjest Jessica Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Jeg hadde tatt en seriøs samtale om hygiene og regler før samboerskap. Æsj han må jo skjønne at voksne vasker opp etter seg og tørker på papir ikke buksa. Ew
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 IKKE flytt sammen med han! Urenslige og blir sur hvis han får kritikk, det er oppskrifta på krasj. Les trådene om hvor mye folk sliter med ekser, barn, samvær osv. etter brudd, så skjønner du. Finn deg en voksen mann. Anonymkode: eddbe...795 10
minister-mio Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 Oj, er han villig på å endre på dette? Det er jo ganske drøyt og ekkelt i grunn.
Gulesko Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Usj. Men du bør snakke med ham om dette før du velger å flytte sammen. Hvis dere har en bra dialog så burde jo dette være noe som det er greit å ta tak i, for eksempel det som er relatert til dass. Å tråkke i andres piss er lite kjekt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Jeg vil si han er typisk ungkar - og litt mer med dårlige vaner. Må nok ta den kjipe praten, i pedagogiske former. Om han er villig til å endre på ting vet jeg ikke for har ikke drøfta det med ham, men han må nok det. Så må nok snakke om hygiene - men hvordan gå fram ? Anonymkode: 6118d...efb
ajarRun Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Be han pisse i vasken og send han på kurs for kutyme når man spiser offentlig?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Be han pisse i vasken og send han på kurs for kutyme når man spiser offentlig? Pisse i vasken? Anonymkode: 07d4d...94a
ajarRun Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pisse i vasken? Anonymkode: 07d4d...94a Ja, det er vanskelig å bomme på en vask, selv om man er drita.
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 At du klarer å være sammen med en som har det så skittent, og den fingerslikkingen er bare ekkel... Hadde fått avsmak av det der... 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 Men hvordan har du unngått å snakke med ham om det? Hvis dere er kjærester og tenker på samboerskap har du vel kjent ham en stund? Kan tenke meg at han kunne grist med maten maks to ganger før jeg hadde sagt fra. "Hei, hørt om servietter eller?" Og doen hadde jeg helt sikkert kommentert, eller kjøkkenet. Hvordan går det an å være kjærester, men gå sånn og ikke snakke om helt åpenbare ting? Du må jo bare være åpen med ham. Sjekk hvor landet ligger - skulle han gjerne hatt det finere, men er blitt litt husblind og lat? Da kan det bli bedre i team med en annen voksen og nye felles rutiner. (Er lat sjøl, er langt fra så ille, så kan relatere litt.) Er han derimot en "kronisk" rotekopp som synes nivået er helt greit, blir det verre... Anonymkode: 5aa3c...f39 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Hva vil det si å være renslig når det kommer til sex? Anonymkode: f1d65...50f
Gjest Raindrops Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 Han tisser på gulvet? Det er motbydelig. Jeg er nesten imponert over at du har klart å la være med å kommentere det så lenge. Gjør han dette hjemme hos deg også?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 Ufattelig usexy. Jeg tror jeg hadde mistet forelskelsen første gang jeg var hjemme hos ham. Anonymkode: 95dfb...4f4 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 Flytter dere sammen, så er det slik det vil bli i DITT hjem! Eneste måten å holde det rent, er om du løper etter han med vaskemiddel og håndsepe og søppelpose og kost. Er du villig til å bli hans tjener? Kan han endre seg? I såfall bør han vise denne endringen FØR dere flytter sammen, og vise at han klarer å holde det rent og ryddig minst et halvt år før dere flytter sammen! Kanskje det kan bli en motivator for han? Akkurat nå vil han jo sikkert svært gjerne flytte sammen med deg for å få noen til å rydde og vaske for seg! Anonymkode: 8b3cb...95b 7
Raven Emerald Skrevet 21. mars 2016 #16 Skrevet 21. mars 2016 Ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
Cleopatra. Skrevet 21. mars 2016 #18 Skrevet 21. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva vil det si å være renslig når det kommer til sex? Anonymkode: f1d65...50f Vil vel tro det handler om hygiene? At han vasker seg skikkelig nedentil og dusjer kroppen ordentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 Enkelte menn har bare så utrolig dårlige rutiner på huslige ting. En jeg kjente lukket ALDRI kjøkkenskapene, og han brukte kniven sin til smør, pålegg, opp i syltetøyglasset etc. Vel, jeg kjente han ikke så veldig lenge, og jeg rakk å gi beskjed! Faren til han jeg bor sammen med rensker fisk med fingrene. Det er pyton å se på! Så går han ut av kjøkkenet, tar i dørhåndtak etc... jeg har bare gitt såååå klar beskjed til min samboer at han bare kan prøve å gjøre det samme. Jeg har også vært som deg TS, ikke så veldig ryddig, men det er langt fra å være "ikke så veldig ryddig" til at det ser ut som en svinesti. Jeg hadde rett og slett ikke flyttet sammen med denne mannen. Jeg hadde fortalt han grunnen og da hadde jo han hatt en sjanse til å gjøre noe med det. Hvis ikke får dere enten fortsette som kjærester, eller det er over. Anonymkode: 5850e...551
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #20 Skrevet 23. mars 2016 Hjelpes, det høres ut som du har møtt min eks! Han brukte ikke en gang gaffelen hvis han ikke måtte (fordi det var gryterett eller liknende). Det hjalp ikke hvor mange ganger jeg kommenterte det, at jeg syntes det var ugreit og tidvis ekkelt, han sluttet ikke med det. "Det er sånn jeg er vant til å spise", var svaret. Ja, da så ... Vasking gjorde han vel kun før moren hans skulle komme på besøk, tror jeg, og selv da var det bare kattevask (noe som for så vidt var forståelig, for hun vasket leiligheten hans uansett når hun kom innom ...). Vi bodde aldri sammen, og han var ung på den tiden (tidlig 20-årene), så mye kan ha forandret seg. Jeg tror ikke at folk som har sånne vaner når de er voksne endrer dem bare fordi andre vil at de skal gjøre det. De trenger en indre motivasjon, og selv da vil det være vanskelig nok. Han har åpenbart fått aksept for å være slik i sine tidligere forhold, og det å ha fått barn har heller ikke forandret ham på det området, så jeg tror ikke du skal forvente at dette vil endre seg selv om dere skulle flytte sammen. At han ikke har forandret dette mønsteret mens dere har vært i datingfasen heller, hvor man gjerne forsøker å imponere en potensiell partner og vise et "glansbilde" av seg selv, gjør meg ganske overbevist om at dette er noe han ikke anser som problematisk i det hele tatt. Dermed blir spørsmålet om du ønsker å bo med en som har den standarden når det gjelder hygiene, og følgelig ende opp som husets (ubetalte) vaskedame, eller ikke. I sistnevnte tilfelle har du igjen to valg: avslutte forholdet, eller forbli særboere. Anonymkode: 75b49...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå