Strawberrygirl Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Når begynte dere, og hva var grunnen? Hvordan forberedte dere dere? Hvor mange netter måtte dere holde på? Jeg har ei tulle på 5mnd som blir verre og verre å legge. Kan bruke opp til 2 timer Før hun sovner. Da har hun fått tilbud om mer mat, raping osv. Men plutselig sovner hun. Hun har senga inntil vår, og jeg ligger der med hånda mi på brystkassa og for å holde smokken på plass. Hun mister den hele tiden, men vil samtidig ha den! Så nå vurderer jeg å kanskje ta opp-ned metoden I bruk. Samtidig er det interessant å høres deres historier på hvordan og hvorfor 😊
blomst12 Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Jeg "tok kampen" da hun var 11 mnd. Hadde prøvd litt forskjellige metoder før den tid, men funka ikke! Slutta og amme på natta da hun var 8 mnd, så hun sov hele natta men legginga var et mareritt. Som regel bar vi henne i sele til hun sovna,men jeg var gravid igjen og begynte og få mage så det funka ikke lengre. Så gjorde det så enkelt at vi hadde faste kveldsrutiner, så i seng. Hvis ho gråt løfta jeg ho opp til hun slutta og grine og så la jeg henne ned igjen. Snakka ikke til ho. Gjorde det om og om igjen helt til hun roa seg. Første kveld var jeg inne ca 75 ganger,men etter det gikk det stadig bedre. Selvom det høres mye ut så holdt jeg ikke på så lenge. Meg og far tok annenhver kveld! Mener det tok mindre enn ei uke før ho skjønte greia! Jeg var skikkelig motivert, så da gikk det veldig greit! Lykke til!:)
Strawberrygirl Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2016 7 timer siden, blomst12 skrev: Jeg "tok kampen" da hun var 11 mnd. Hadde prøvd litt forskjellige metoder før den tid, men funka ikke! Slutta og amme på natta da hun var 8 mnd, så hun sov hele natta men legginga var et mareritt. Som regel bar vi henne i sele til hun sovna,men jeg var gravid igjen og begynte og få mage så det funka ikke lengre. Så gjorde det så enkelt at vi hadde faste kveldsrutiner, så i seng. Hvis ho gråt løfta jeg ho opp til hun slutta og grine og så la jeg henne ned igjen. Snakka ikke til ho. Gjorde det om og om igjen helt til hun roa seg. Første kveld var jeg inne ca 75 ganger,men etter det gikk det stadig bedre. Selvom det høres mye ut så holdt jeg ikke på så lenge. Meg og far tok annenhver kveld! Mener det tok mindre enn ei uke før ho skjønte greia! Jeg var skikkelig motivert, så da gikk det veldig greit! Lykke til!:) Takk for svar! Jeg regner med at det kan ta litt tid og at man må inn noen ganger ja. Så gjelder å finne frem motivasjonen og energien på kvelden! Vurderer å starte etter påske. Satt du på rommet, eller gikk du ut hver gang? Brukte din smokk?
blomst12 Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 2 timer siden, Strawberrygirl skrev: Takk for svar! Jeg regner med at det kan ta litt tid og at man må inn noen ganger ja. Så gjelder å finne frem motivasjonen og energien på kvelden! Vurderer å starte etter påske. Satt du på rommet, eller gikk du ut hver gang? Brukte din smokk? Nei jeg gikk rett utenfor døra! Vi prøvde og sitte der med ho men ble mye tull og tøys, og så tok det laaang tid. Nei ingen smokk desverre, hadde ønske det altså! Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå