AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Synes selv at jeg er over gjennomsnittet pen, men har likevel ingen tro på meg selv. Jeg føler at folk ikke liker meg før de har begynt å snakke med meg. Føler meg rett og slett mindreverdig, og jeg orker ikke å ha den følelsen mer. Jeg trenger oppmerksomhet og komplimenter! Jeg kan jo komme med noen eksempler. Jeg er for eksempel med en venninne også kommer det bort en eller flere gutter/jenter hun kjenner. Først tenker jeg å hilse på de eller bli med i samtalen, men som oftest så blir jeg bare stående på sidelinjen og se på fordi de ser ikke på meg eller noe. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Jeg tror også at usikkerheten min lyser ut i måten jeg oppfører meg. Jeg tør ikke å se eller smile til andre mennesker jeg ikke kjenner eller bare vet hvem er, fordi jeg er redd de ikke skal smile tilbake eller bare overse meg. Eller at de tenker at jeg ikke er "bra nok" for å ha øyekontakt med de. Føles så vondt når jeg for eksempel er med venninner på byen og ser en kjekk gutt. Fordi venninnene mine bare går bort å snakker og jeg står på sidelinjen, uten å bli lagt merke til. Og de kommer bort til oss og snakker med venninnene mine, og sier at de kan bli med på nach og jeg blir liksom ikke invitert, men kan bli med hvis jeg absolutt må. De hilser på meg bare for å være høflige. Og blir det for eksempel slik at jeg blir alene med de så går de unna meg eller spør om spørsmål de ikke er interessert i å høre svaret på. Er så mange ganger hvor jeg later som jeg ikke ser folk fordi jeg vet ikke om jeg skal hilse på de eller late som jeg ikke vet hvem de er. Er så lei av dette, og er virkelig klar for å få selvtillit og like meg selv. Som nevnt innledningsvis så synes jeg at jeg er ganske pen, men likevel så varierer dette ut i fra hvor mye oppmerksomhet jeg får, om jeg blir avvist osv. Akkurat nå føler jeg meg bare veldig stygg! Vil også understreke at utseende ikke har alt å si, og jeg tror mye ligger i holdningen jeg får mot andre fordi jeg er usikker og livredd for å bli avvist. Jeg har hørt at jeg virker overlegen og prøver å være hard to get, men sannheten er bare at jeg er usikker og later som jeg ikke er interessert i noen fordi da får ingen tro at de avviser meg. Går aldri bort til noen, men venter til folk kommer bort til meg, og hvis noen gjør det er jeg alltid veldig hyggelig og høflig. Hva skal jeg gjøre med problemet mitt, og hvordan kan jeg opparbeide en følelse av at jeg er verdt noe? Jeg er forresten ei jente i midten av tyveårene. Takk til alle som svarer <3 Anonymkode: 07f58...d1e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Må også legge til at første gang eksen min møtte meg hadde han veldig lyst til å gå bort å snakke med meg, men han turte ikke fordi han trodde jeg var alt for bra og han var redd for å "drite seg ut". Og jeg har lest at det samme er tilfelle for flere, at gutter heller snakker med de som tar kontakt med dem og ikke tør å gå bort til den fineste dama de ser. På den andre siden virker det helt feil. For jeg ser jo gutter løpe etter damer som er mye finere/mer populære enn meg. Jeg fant drømmegutten for en stund siden og vi snakker sammen og han var hyggelig, men etter fem minutter så sa jeg st jeg måtte gå fordi jeg ikke ville bli avvist. Senere har jeg sett han mye på skolen, men jeg bare overså han. Vi matchet på tinder, men snakket ikke sammen. Møtte han med min venninne da vi var ute og de snakket mye sammen, mens jeg bare satt ved siden av. Til slutt ble vi introdusert, og da gikk han rett etter på. Anonymkode: 07f58...d1e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Når jeg tenker meg om er jeg veldig usikker generelt. Hvis noen spør hva jeg ønsker meg til bursdag så sier jeg at jeg ikke trenger gave, fordi jeg føler ikke at noen skal ha behov for å kjøpe gave til meg. Jeg er ikke verdt det, liksom. Hvis jeg går forbi et speil tør jeg ikke se meg selv i det fordi jeg er redd folk skal se det og tro at jeg synes at jeg selv er pen. Hvis jeg gjør det bra på skole eller jobb så sier jeg det ikke, fordi jeg er redd for at det ikke er godt nok. Hvis noen gir meg kompliment eller tilbakemelding på at jeg har vært flink, blir jeg overrasket, fordi jeg føler ikke at det stemmer. Eller jeg vet ikke hva jeg skal svare, fordi jeg føler ikke at det er sant og hvis folk ikke mente det de sa, så føler jeg meg dum for at jeg takker for noe som obvious ikke stemmer med virkeligheten. Er så mange steder jeg føler meg mislykket og mindreverdig. Håper noen kan svare meg tilbake, fordi jeg trenger noen tips og gode råd. Har det ikke bra med meg selv slik ting er nå. Anonymkode: 07f58...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå