Gå til innhold

Erfaring med å operere bort analkjertler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en stakkars hannhund som har slitt med analkjertlene sine siden han var rundt 6 mnd. De er hovne og betente nesten hele tiden, og sprekker ca en gang i mnd. Vi har prøvd å bytte fôr et par ganger, men det hjalp ikke noe. Nå har han slitt med det så lenge at vi vurderer å bare få de fjernet, for det må jo være fryktelig vondt for han :( er det noen som har gjort det på sin hund før? Kan dere fortelle litt om hvordan det var før og etter, og hvordan prisen var? Ble det dekket av forsikringen? 

Håper på gode svar :blomst: 

Anonymkode: 984ab...c66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har erfaring med det?

AnonymBruker
Skrevet

mener det var det pappa måtte gjøre på hunden vi hadde når jeg var liten. husker de sa at det kunne være rissikofylt fordi lukkemuskelen kunne bli ødelagt slik at det kunne lekke avføring. men det gikk bra med han :)

Anonymkode: f9088...39f

Skrevet

Hør med veterinær, de vet hvordan dette er før og etter. De kan også svare på pris og om det dekkes av forsikring. 

En hund jeg passet en del slet med det samme og ble helt fin etter operasjon, så jeg anbefaler det 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det dekkes av forsikringen men jeg valgte å ikke gjøre det pga. risikoen. Jeg tømmer de med en gang jeg ser at de begynner å blir fulle og det har fungert bra her.

*Dekkes ihvertfall av min forsikring.

Anonymkode: ded00...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere :) Skummelt å høre at det er så risikofylt :/ Jeg skal ringe veterinær og høre, men de har bare telefontid til 11, så jeg har ikke rukket det ennå. Jeg får lese meg opp litt i mellomtiden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar dere :) Skummelt å høre at det er så risikofylt :/ Jeg skal ringe veterinær og høre, men de har bare telefontid til 11, så jeg har ikke rukket det ennå. Jeg får lese meg opp litt i mellomtiden. 

Min veterinær sa at infeksjon var den største risikoen. Operasjonssårene havner jo i et område som ikke er så lett å holde sterilt :P Men det går nå helst bra :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min veterinær sa at infeksjon var den største risikoen. Operasjonssårene havner jo i et område som ikke er så lett å holde sterilt :P Men det går nå helst bra :)

Ja, men de får vel kanskje noe antibiotika eller annet rett etter operasjonen eller? Og diverse kremer å smøre på? 

Det jeg er mest stressa for med en sånn operasjon (utenom risikoen for at det går til helvete, selvfølgelig) er faktisk at bikkja må bruke krage. Han blir helt idiot og handikappet med krage, og går bare rundt og hyler. :P Klarer ikke å spise eller drikke eller noenting, og syns så sinnsykt synd på seg selv, hahaha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...