Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på løvenes konge 3, og det handler jo da om Timon og Pumba. Så kom jeg på den tanken jeg har tenkt før; at egentlig hadde Timon vært et fint navn til en baby. Jeg liker lyden av det, det har en fin flyt i seg og likner jo litt på Simon bare at stavelsestrykket er annerledes. Jeg er ikke gravid da, og skal nok ikke få barn før om noen år, men vil vite hva andre tenker om det? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kune vært fint det. Men er litt for vanskelig å ikke se for seg Timon i løvenes konge for min del :P Klarer ikke høre navnet uten å se for meg han :fnise:

Anonymkode: be801...f77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en Timon på gutt som er 1 år 😀

Så du er ikke første som tenkte den tanken tydeligvis 😉

Anonymkode: 784cc...155

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. På en baby. Ungen skal leve med navnet resten av livet. 

Anonymkode: d7f3f...dc7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

"at egentlig hadde Timon vært et fint navn til en baby" Akkurat - til en baby, men han blir voksen, og nei, jeg synes ikke det var et passende navn. Hva er greia egentlig med at man tar bort en bokstav å to, å lager nye navn av gamle navn. Høres bare rart ut synes jeg. 

Anonymkode: a6420...74e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. På en baby. Ungen skal leve med navnet resten av livet. 

Anonymkode: d7f3f...dc7

Joda, men føler ikke at Timon er et navn som er vanskelig å tilvendes enten det er på et barn eller en voksen mann. 

"at egentlig hadde Timon vært et fint navn til en baby" Akkurat - til en baby, men han blir voksen, og nei, jeg synes ikke det var et passende navn. Hva er greia egentlig med at man tar bort en bokstav å to, å lager nye navn av gamle navn. Høres bare rart ut synes jeg. 

Anonymkode: a6420...74e

Jeg har jo ikke gjort det. Timon er allerede et navn i en tegnefilm.. Og som noen har nevnt tidligere så er det jo allerede noen som har kalt barna sine Timon. Og navn forandrer seg jo hele tiden, er garantert mange navn som var helt vanlig på 1700-tallet som folk aldri ville kalt ungene sine i dag, fordi navnene har forandret seg så mye siden da.. Så ser ikke helt problemet med det egentlig. 

• Liker 1
Skrevet

Ok namn, men eg trur eg hadde lurt på om guten som presenterer seg sjølv ikkje får til å seie S .... 

• Liker 7
Skrevet

Tenker bare Løvenes Konge når jeg hører navnet ja. Da jeg var liten og Løvenes Konge var superåpopulært, så husker jeg at jeg at jeg lekte med en gutt som het Timon et par ganger. Jeg syntes det var kjempemorsomt at han het at han het Timon så klart.

Skrevet

Voksen mann som heter Timon? Det syns jeg høres fælt ut.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Shinigami skrev:

Tenker bare Løvenes Konge når jeg hører navnet ja. Da jeg var liten og Løvenes Konge var superåpopulært, så husker jeg at jeg at jeg lekte med en gutt som het Timon et par ganger. Jeg syntes det var kjempemorsomt at han het at han het Timon så klart.

Jeg tenker sånn at Timon i løvenes konge er jo ikke den verste assosiasjonen å ha heller. Men etter hvert som generasjonene blir nye og eldre så vil heller ikke alle ha sett løvenes konge regner jeg med, for generasjonene får jo sine egne barndomsfilmer som de prater om og bruker til lek. 

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Det er berre ein som kler navnet Timon, og det er surikaten i Løvenes konge.

Skrevet

Du får håpe på tvillinger og bruke både Timon og Pumba 😜

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var et fint navn, både til baby og voksen :)

Anonymkode: 13e34...ce3

Skrevet

Kjenner en med en sønn på litt under året som heter Timon.

Jeg syntes det var uvant i begynnelsen, men nå er det bare fint.:)

Skrevet

jeg ville nok reagert hvis jeg møtte en voksen mann med navnet Timon. kanskje det kunne passet som mellomnavn? 

AnonymBruker
Skrevet

Jøss ble virkelig min kommentar Nei, slettet?

Anonymkode: 41a33...385

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Infinity skrev:

Kjenner en med en sønn på litt under året som heter Timon.

Jeg syntes det var uvant i begynnelsen, men nå er det bare fint.:)

Det jeg tenker på, at selv om Timon kan være litt kontroversielt som navn på et ekte menneske så er det mulig å vende seg til det :)

55 minutter siden, supernaturalfan skrev:

jeg ville nok reagert hvis jeg møtte en voksen mann med navnet Timon. kanskje det kunne passet som mellomnavn? 

Ja det kan faktisk passe godt som mellomnavn også. Takk for forslaget :)

• Liker 2
Skrevet

Liker det ikke. Tenker Timon og Pumba med en gang, pluss at hunden til noen jeg kjenner heter Timon. Ikke et pent navn på et menneske, og i alle fall ikke en voksen mann.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud!! :ohmy: 

det er ikke hundevalper dere skal navngi folkens, det er mennesker!

hva i all verden er så galt med å gi sønnen sitt et navn som er er vanlig navn fra før? 

Hvis jeg skal være helt ærlig så får jeg umiddelbart assosiasjoner om at mor og far til en gutt som heter Timon, Nemo, Tussi eller andre tegneserienavn er svært lavt utdannede og uopplyste mennesker.

Anonymkode: 0eaf4...bbd

• Liker 3
Skrevet

Herregud!! :ohmy: 

det er ikke hundevalper dere skal navngi folkens, det er mennesker!

hva i all verden er så galt med å gi sønnen sitt et navn som er er vanlig navn fra før? 

Hvis jeg skal være helt ærlig så får jeg umiddelbart assosiasjoner om at mor og far til en gutt som heter Timon, Nemo, Tussi eller andre tegneserienavn er svært lavt utdannede og uopplyste mennesker.

Anonymkode: 0eaf4...bbd

Tja.. jeg har en lenger bak i slekta som het Emil Gunnerius.. skal jeg heller kalle gutten min Gunnerius kanskje? Navn forandres hele tiden, som vi i dag burde være glad for, fordi det er helt garantert mange navn vi ikke ville brukt nå som var helt vanlig før i tiden. Timon er jo en knøttliten forandring fra Simon, som jo er et helt normalt navn. Men når det gjelder lav utdannelse så har jo ikke jeg engang begynt på høyere utdanning enda, så kanskje jeg endrer mening innen jeg er ferdig med master. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...