Gå til innhold

Din oppskrift på hjemmelaget bounty

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands
Skrevet

Jeg laget hjemmelaget bounty for en stund siden, som ble så utrolig vellykket. Dessverre husker jeg ikke hvilken oppskrift jeg brukte, og de to siste oppskriftene jeg testet ble fail. Smeltet mens jeg skulle dyppe den i sjokolade, så det ble bare klin.

Oppskriften trenger ikke å være kjernesunn, men ikke med Delfiafett liksom.. Takk for all hjelp!

Gjest Vanilla Bean
Skrevet

Denne er fra Marias matblogg
 '' Du trenger:
100 g kokosmasse
1 boks kokosmelk*
50 g melis
Mørk sjokolade

*Vi bruker den faste delen og litt av kokosvannet i denne oppskriften. Da må kokosmelken ha skilt seg. For å være sikker på at dette skjer kan du sette den i kjøleskapet en dag før du skal lage konfekt. 

Ha kokosmassen og melisen i en bolle. Skrap ut det faste i kokosmelken og ha det oppi, og tilsett 3 ss av kokosvannet. Rør godt, og ha i litt mer kokosvann hvis du trenger. Det skal bli en slags formbar deig. Hvis kokosmelken er kald kan det ta litt tid å blande det ordentlig, vent gjerne på at den skal bli litt varmere. Nå kan du enten ha kokosfyllet i konfektformer eller trille kuler av det. Du kan også ha det i en vanlig boks, bare legg litt aluminiumsfolie i bunnen først. Frys ned formene eller kulene i minst 1 time, før du dypper dem i smeltet sjokolade. Avkjøl og nyt! ''

AnonymBruker
Skrevet

Min er enklere. :opplyser:

jeg har forsøkt både denne og den over, og den enkle versjonen er også bedre på smak.

Ingredienser:

kokosmasse

sweetened condenced milk

mørk sjokolade

Oppskrift: hell sweetened condenced milk i en bolle. Bland inn kokosmasse til konsistensen er tykk (ca 200 g på en hel boks). Putt i kjøleskap. Så smelter du mørk sjokolade i mikroen med bittelitt smør og heller den i bunnen av en (eller flere - du kan fint lage porsjonsbounty) former du har (en firkantet matboks duger i nøden), venter til den stivner, har kokosblandingen i og heller over mer sjokolade til det dekker. Om du valgte en stor form: putt i kjøleskap og kapp i biter når den er stiv. Dypp kappflatene i sjokolade så det ser ut som ekte vare. Når det er stivt igjen har du Bounty. Den bør stå i kjøleskap. 

Anonymkode: ec211...f72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...