AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Er det virkelig verdt det å få et barn? Anonymkode: 1454a...a3b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 I mine øyne, kun hvis du har svært god økonomi. Med normal økonomi og vanlig fulltidsjobb blir det et strev. Anonymkode: cc99b...a4d 6
Gjest Badebuksa Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Hva mener du? At tross at du ikke får sove en natt på tre år, ikke får hatt noe alene tid, må ofre alle hobbyer (tilnærmet), alltid må sette deg selv sist, alltid må rydde etter andre, alltid må tørke snørr og bæsj, alltid må ha bilen full av 2 tonn ekstrautstyr, aldri kan kjøpe den bilen du egentlig vil ha fordi du må ha stasjonsvogn, alltid må planlegge ting utifra om du får barnepass eller ikke etc,, så er det verdt det? Det kommer an på hvem du er. Er du en egoist som kun ønsker å tenke på deg selv hele livet, er det ikke verdt det. Det er noe man kjenner på selv, men det er ikke uten grunn at mange sier at det er verdt det. Hvis du vingler mellom å få barn, eller ikke å få barn, så velger du det siste alternativet. Det er ingen avgjørelse en skal ta lett på, er man usikker er det bedre å ikke få barn....
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Hva mener du? At tross at du ikke får sove en natt på tre år, ikke får hatt noe alene tid, må ofre alle hobbyer (tilnærmet), alltid må sette deg selv sist, alltid må rydde etter andre, alltid må tørke snørr og bæsj, alltid må ha bilen full av 2 tonn ekstrautstyr, aldri kan kjøpe den bilen du egentlig vil ha fordi du må ha stasjonsvogn, alltid må planlegge ting utifra om du får barnepass eller ikke etc,, så er det verdt det? Det kommer an på hvem du er. Er du en egoist som kun ønsker å tenke på deg selv hele livet, er det ikke verdt det. Det er noe man kjenner på selv, men det er ikke uten grunn at mange sier at det er verdt det. Hvis du vingler mellom å få barn, eller ikke å få barn, så velger du det siste alternativet. Det er ingen avgjørelse en skal ta lett på, er man usikker er det bedre å ikke få barn.... Etter å ha sett mange mødre klage over hvor mye babyen skriker, hvor vondt det er å amme osv, så har jeg blitt usikker om jeg vil ofre mitt fredelig liv. TS Anonymkode: 1454a...a3b 9
Gjest Badebuksa Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev: Nei Hvor mange barn har du, egentlig? Det har jeg alltid lurt på.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 3 minutter siden, Badebuksa skrev: Skrik og amming er bagateller sammenlignet med alt annet du vil oppleve. Men du må vite at du har gått glipp av et av verdens store undere når du velger å være barnløs - med mindre du er en usympatisk egoist som ikke får noe ut av å ha et avkom da Det er jo ikke noe andre enn deg selv vet. Jeg synes det er bedre å fortelle om det vanskelige, enn om det fine. For da vet man hva man går til og tror ikke at det er rosenrødt.... Da kan man få seg litt av et sjokk. Om det er vanskelig å ha barn, så må jeg si at jeg er stolt av unge mødre. Har sittet barnevakt i noen timer, og jeg sovnet på fem minutter den kvelden. Anonymkode: 1454a...a3b
Rararara Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 I mine øyne er det absolutt verdt det! Det er strevsomt til tider men så får man så utrolig mye igjen for det! 2
lunamuna Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 Det er strevsomt. På kvelden, som akkurat nå, faktisk, siger øyelokkene. Øynene svir. Jeg har tonnevis med oppvask/generelt kjøkkenvask nede. Jeg har tonnevis med rene klær som skal brettes. Leker som skal ryddes. Jeg har vært ute hele dagen med ungene, viet all min tid og energi til dem. Jeg er utslitt. Jeg orker ikke engang gå ned for å begynne "etterarbeidet", men før eller siden så må jeg. Før jeg sovner. Om det er verdt det? Jeg har hatt en innmari fin dag i dag, og jeg gleder meg til i morgen, hvor vi får nok en dag sammen. Jeg elsker livet, jeg elsker å være mor. 6
Rihannon Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 Å få barn er det mest fantastiske jeg har opplevd, i mine øyne finnes det ingen større glede 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 ikke for meg, jeg er en jævla egoist Anonymkode: ea525...b1f 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 Klart det er verdt det. Hva er alternativet? "Leve som man vil" blir ganske meningsløst i lengden. Barneåra går utrolig fort! Dyrebare år. Anonymkode: 48cfc...b31 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #13 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Klart det er verdt det. Hva er alternativet? "Leve som man vil" blir ganske meningsløst i lengden. Barneåra går utrolig fort! Dyrebare år. Anonymkode: 48cfc...b31 Hvorfor er det verdt det? Fint at det er verdt det for deg,men det betyr ikke at det er verdt det for meg... Anonymkode: ea525...b1f 9
Fjaselina Skrevet 20. mars 2016 #14 Skrevet 20. mars 2016 For meg er det absolutt verdt det. Men det er klart: du får mindre pengar, fritid, kjærestetid, og får bruke uendelig med tid på å rydde og vaske klede etc. Og du får gode klemmar, kos og heimelaga gåver til alle bursdagar nokre år framover. Gull verdt!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #15 Skrevet 20. mars 2016 Nei, det er ikke verdt det! Anonymkode: 3ab50...a0c 1
Gjest Blomsterert Skrevet 21. mars 2016 #17 Skrevet 21. mars 2016 Ja,det er. Spesielt når en får barnebarn(om en er så heldig og får det da) Det har med historier å gjøre for min del. Hva en kan dele,og nye perspektiver. Utrolig interrrssnt. De køer jo også å reflektere. Noe jeg finner helt utrolig fruktbart, Og det er noe med kjærlighet. Brna våre,uavhengig av barnebarn forteller oss mye hvem vi er blitt til å bli. Det ville jeg ikke unnvært. Men,det er jo meg,med min historie: -) Helt. Ok at folk ikke velger å få barn. Jeg respekterer det stort! Selv om en selv av div.grunner velger annerledes.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #18 Skrevet 21. mars 2016 7 timer siden, Fjaselina skrev: For meg er det absolutt verdt det. Men det er klart: du får mindre pengar, fritid, kjærestetid, og får bruke uendelig med tid på å rydde og vaske klede etc. Og du får gode klemmar, kos og heimelaga gåver til alle bursdagar nokre år framover. Gull verdt! Kan ikke se for meg at jeg vil ha et liv med lite fritid. Det er deilig å sove helt til kl 10 på en søndag. Anonymkode: 1454a...a3b 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #19 Skrevet 21. mars 2016 Jeg er bare en på 2, men nestemann kommer om en måneds tid - og jeg skjønner nesten ikke spørsmålet engang. Ikke koster det mye, ikke er det mye stress og ikke er det så mye ekstra å gjøre. Jeg er A-menneske, så våkner ofte før han (som våkner i 6-7 tiden), han har en veldig involvert far som gjør at vi begge veldig ofte kan gjøre hva vi vil. Det er enormt mye kos og lek i hverdagen, og jeg stortrives! Anonymkode: 609c8...6f7
A4-livet Skrevet 21. mars 2016 #20 Skrevet 21. mars 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke se for meg at jeg vil ha et liv med lite fritid. Det er deilig å sove helt til kl 10 på en søndag. Anonymkode: 1454a...a3b Hvis det er viktigere å få sove til ti hver søndag enn å få barn velger du selvfølgelig å ikke få barn. Vi sover lenger hver vår dag i helgen, og jeg som tidligere var b-menneske klarer meg fint med det. Og ja, det er verdt det. Selv om man noen ganger blir drittlei er det jo ingen som gir så mye glede 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå