Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en 50% stilling og sender inn meldekort for de resterende 50% for å få dagpenger.

Nå skal jeg sende inn meldekort for de siste 14 dagene, og jeg jobbet ekstra i den første uken (altså over 50%), men jeg jobbet ingenting i uke to. mister jeg retten til dagpengene hvis jeg skriver inn alle de timene i den første uken? eller må de fordeles på de to ukene for at jeg ikke skal miste retten på dagpengene? 

Anonymkode: 4f66a...67c

Skrevet

Du må bare skrive antall timer du jobbet på de ulike dagene... Så beregner de hva som blir trukket fra. 

AnonymBruker
Skrevet

Det fordeles over to uker.

Anonymkode: ad894...de8

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en 50% stilling og sender inn meldekort for de resterende 50% for å få dagpenger.

Nå skal jeg sende inn meldekort for de siste 14 dagene, og jeg jobbet ekstra i den første uken (altså over 50%), men jeg jobbet ingenting i uke to. mister jeg retten til dagpengene hvis jeg skriver inn alle de timene i den første uken? eller må de fordeles på de to ukene for at jeg ikke skal miste retten på dagpengene? 

Anonymkode: 4f66a...67c

Du må skrive inn de ekstra timene på riktig dag og ikke den uke du ikke jobber. Den uka du ikke jobbet krysser du jo av for ikke jobb. Hvis du begynner og fordele timene og de sjekker så kan du miste dagpenger for en periode. Gjør det riktig for din egen del.

Anonymkode: e1b31...042

Skrevet

Det har egentlig ingenting å si. Dagpengene beregnes uansett for hele meldekortperioden, om du jobbet 55% den første uken og ingenting den andre uken har du uansett jobbet under 50% totalt for perioden og vil få dagpenge for resten. Dersom du derimot jobbet 55% den ene uken og 50% den andre uken har du jobbet mer enn 50% totalt og får ingenting.
Dersom beregningsgrunnlaget ditt er 100% stilling og 37,5 timer pr uke kan du altså jobbe inntil 37,5 timer fordelt på de to ukene uten at dagpengene faller helt bort.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...