Cata Skrevet 20. oktober 2004 #1 Skrevet 20. oktober 2004 Ble lykkelig eier av en laptop for et par måneder siden. Kjøpte den helt ny. Bruker den hjemme og lar den stort sett gå mot strømnettet (altså ikke batteridrift). Ser nå på strømforsyningsikonet at den er nede på ca. 80% batterikapasitet. Og det er den uansett hvor lenge jeg har den koplet opp mot strømnettet. Vet jo at alle batterier forringes med tiden og denne hadde i utgangspunktet ikke allverdens til batteri (skulle kunne gå på batteridrift i ca. 90 min), men likevel synes jeg det forringes veldig fort. :veldigsur: Er det noen som kan si meg om 20% reduksjon i batterikapasitet i løpet av 2 måneder er "normalt" eller har jeg kjøpt den berømte katta i sekken nå?
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #2 Skrevet 20. oktober 2004 100 % oppladet er 100% oppladet, uansett hvor mye batteritid du har mistet i løpet av tiden. At du kun får 80% er jo noe rart...
LilleMy Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 Når min laptop er 100% ladet viser den kapasitetstid på 3:51 timer.
jordbær Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 Du må lære batteriet ditt opp. Den vet ikke når batteriet er fullt, før du har ladet det opp ordentlig. Derfor skal man alltid lade elektronisk utstyr i ca 24timer (om det ikke står noe annet i bruksanvisning), slik at det fullades. Det den gjør ved lading første gangene, er å lade opp litt, og så vedlikeholdslade batteriet. Dette gjør at det tar lengre tid før det blir fullt oppladet. Du vil heller ikke få utnyttet full batterikapasitet før du har ladet batteriet ditt helt ut og opp igjen, noen ganger. Ikke glem å lad ut maskinen din i ny og ne. HELT ut. F.eks. sette maskinen i BIOS, når den klager over lite strøm, slik at den blir HELT utladet.
Cata Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2004 Sinnsvak PC. Batterikapasitet er nå på 100% igjen...uten at jeg har gjort noe spesielt for det. :-) Men jeg skal ta med de vise råd og lade den helt ut og opp igjen et par ganger. Takk for tipset Jordbær (og dere andre som svarte).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå