Gå til innhold

Hvor mye synes dere det er greit å betale for et utdrikkingslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til mitt ble det betalt inn 300 pr stk. Synes det er lite. Dessuten var utdrikkingslaget kjedelig..

Anonymkode: 17d09...e1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer enn 500, siden det ofte blir ekstrautgift med reise og kanskje overnatting som kommer i tillegg. 

Anonymkode: d738e...617

• Liker 7
Skrevet

Samboer skal på utdrikkingslag der totalsummen blir ca 15000,- pr pers. Jeg er irritert, da vi ikke kan dra på ordentlig ferie pga dette :(

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til mitt ble det betalt inn 300 pr stk. Synes det er lite. Dessuten var utdrikkingslaget kjedelig..

Så du synes utdrikningslaget ditt var for billig? :fnise:

Anonymkode: 8122b...0c6

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Torelli skrev:

Samboer skal på utdrikkingslag der totalsummen blir ca 15000,- pr pers. Jeg er irritert, da vi ikke kan dra på ordentlig ferie pga dette :(

En hårreisende høy sum!

Det er ikke ok at dere ikke får dratt på en ordentlig ferie grunnet dette.

Har dere felles økonomi? Dette hadde jeg ikke gått med på

Anonymkode: 6fa7e...4c2

• Liker 27
Skrevet

Litt på siden av temaet, men i tillegg til mange unødvendige utgifter (etter min mening) i forbindelse med bryllup, er det slik at utdrikningslag er blitt obligatorisk og et pengesluk? Hva er egentlig formålet med utdrikningslag?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei, vi har ikke felles økonomi, kun felles hus/matutgifter. Syns også det er helt vilt, de skal til utlandet i tre dager. Forlover som har organisert, og det var ingen forståelse at dette ble for dyrt, så hadde de ikke vært hans beste venn fra generelt hele livet, hadde det vært uaktuelt. 

Endret av Torelli
Skrevet

Min erfaring er at jentene er nøye med at det skal være billigst mulig, men at guttene bestemmer seg for evt aktiviteter, og deretter forlanger sum etter det. Var selv forlover en gang, der vennene sa max 200...endte med at jeg selv betalte mye mer selv for å få en fin dag og kveld for bruden. Min mann har bet minimum 1500kr for de han har deltatt på. Jeg tenker også at det har litt med alder og situasjon å gjøre, eks. stor forskjell om man er student eller jobber.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var for billig ja. For mannen min sitt så betalte de inn 1500kr pr stk😳

Skrevet

Det kommer litt an på hva som ligger i utgiften. Om alt er inkludert (brudens del, mat, aktiviteter), kan jeg gå til 1 000- 1 500 kr, for å dekke reise og overnatting selv. Om mat og annet kommer utenom, legger jeg meg på en lavere sum. Det går helt fint an å organisere morsomme og minnerike utdrikningslag for lignende summer.

Skrevet
16 minutter siden, Torelli skrev:

Finnes det mennesker som er villige til å betale en månedslønn for å dekke et utdrikkningslag??    Jeg hadde aldri i verden funnet meg i at en jævla fest skulle spolert ferien min!!!  Hva skal de?   På jordomseiling i luxuscruisebåt??

• Liker 12
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres jævlig utakknemlig ut, glad du ikke er min venninne!

• Liker 14
Gjest cheshirecat
Skrevet

Rundt 1500,- det er ikke sjukt mye men alikevel nok til å finne på litt sprell.. Man får jo også endel selv igjen for den summen (mest sannsynlig) - middag, limo, noen festlige aktiviteter osv. 

Skrevet
6 minutter siden, DreamOn skrev:

Finnes det mennesker som er villige til å betale en månedslønn for å dekke et utdrikkningslag??    Jeg hadde aldri i verden funnet meg i at en jævla fest skulle spolert ferien min!!!  Hva skal de?   På jordomseiling i luxuscruisebåt??

15 000 er mye for utdrikkinglag, men det er vel heller ikke en normal månedslønn.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, ViljaH skrev:

15 000 er mye for utdrikkinglag, men det er vel heller ikke en normal månedslønn.

Jo det er det. 

• Liker 2
Skrevet

500 totalt for aktiviteter ol. Synes utdrikningslag er tåpelig, så hadde ikke villet bidra med mer enn det.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, DreamOn skrev:

Jo det er det. 

Nei, det er det virkelig ikke. For en student eller deltidsarbeider kanskje. Men for en fulltidsarbeidende voksen med forsørgeransvar er det en unormalt lav månedslønn.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, ViljaH skrev:

Nei, det er det virkelig ikke. For en student eller deltidsarbeider kanskje. Men for en fulltidsarbeidende voksen med forsørgeransvar er det en unormalt lav månedslønn.

Det er en normal nettolønn. 

Anonymkode: 4f6c3...e51

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, ViljaH skrev:

Får man mer i lønn hvis man har forsørgeransvar (det vil vel si barn) enn en som er enslig og begge har samme lønnstrinn? Det har jeg aldri hørt om.

Endret av Arabella
  • Liker 7
Skrevet

Sist gang jeg var i utdrikningslag betalte jeg litt i underkant av 500,- for aktivitetene og 1300,- for overnatting + middag på hotellet. Overnattingen var helt frivillig å være med på da :) Synes det var en helt grei pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...