AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Er det vanlig at ny sofa lukter veldig ? Lukter kanskje nytt, men veldig sterkt? Hatt den i noen dager nå.. Anonymkode: a6ff0...540
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Skinn eller stoff? Hva slags lukt er det? Anonymkode: fddd9...49c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skinn eller stoff? Hva slags lukt er det? Anonymkode: fddd9...49c Stoff. Kanskje litt sånn når noe er nytt, men veldig sterk lukt. Luktet jo i hele huset første dagen.. Anonymkode: a6ff0...540
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 Helt vanlig, ja Går over innen maks en ukes tid Anonymkode: 71ed2...c1c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Helt normalt. Det er jo en grunn til at møbelbutikker anbefaler at du lufter ut møbler i et separat rom fra minimum ein uke til (ideelt) en måneds tid. Lukten skyldes kjemikalier fra produksjonen som ikke har fordampet. kjemikaliene vil bruke 1-2 måneder på å minke til mer normale verdier. I mellomtiden: vær lite hjemme og luft ofte. Anonymkode: 5ca8d...d0f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt. Det er jo en grunn til at møbelbutikker anbefaler at du lufter ut møbler i et separat rom fra minimum ein uke til (ideelt) en måneds tid. Lukten skyldes kjemikalier fra produksjonen som ikke har fordampet. kjemikaliene vil bruke 1-2 måneder på å minke til mer normale verdier. I mellomtiden: vær lite hjemme og luft ofte. Anonymkode: 5ca8d...d0f Uff da.. Men er vell ingen som lufter ut møbler i seperate rom så lenge?? Er det farlig å puste inn da? Anonymkode: a6ff0...540
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Formaldehyd(eller åssen det nå staves). Vet ikke om det er farlig men det høres litt drøyt ut siden det selges lovlig i butikkene. Men jeg liker ikke lukta så jeg heiv sofaen min ut på balkongen i noen dager:P Anonymkode: b604c...931
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Formaldehyd(eller åssen det nå staves). Vet ikke om det er farlig men det høres litt drøyt ut siden det selges lovlig i butikkene. Men jeg liker ikke lukta så jeg heiv sofaen min ut på balkongen i noen dager:P Anonymkode: b604c...931 Får ikke den ut på terassen! Men lufter ofte.. Så håper lukten forsvinner snart... Anonymkode: a6ff0...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå