Gå til innhold

Fredslilje, trives ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en veldig fin fredslilje for noen uker siden, hadde da fire åpne blomster. Var kaldt ute enda på den tiden, men vi fikk den pakket inn og kjørte rett hjem. Står nå i stuen, stuen er lys, men står aldri i direkte sollys. Selve planten ser fin og sunn ut, og har faktisk vokst i høyden allerede, men blomstene har vært lukket siden vi pakket den ut. Er det en grunn til dette? Er det noe jeg kan gjøre? De er fine og hvite enda, så bare lukkede altså.

Mens jeg er i gang må jeg nesten spørre om en Calla vi har også, den lever i beste velgående den også, men den vokser helt ekstrem fort?? Har den som inne potteplante altså. Da vi kjøpte den var den ganske nett og liten, og bare på to-tre uker har den vokst seg stor med masse store blader, samme med en annen plante vi har også, bladene har vokst masse allerede. Har jeg bare alt for grønne fingre :fnise: (utenom når det kommer tip fredsliljen da...)

Anonymkode: ead57...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at fredsliljen må mishandles lit for å blomstre.  Jeg lar min li så tørr at den henger med bladene, og den blomstrer villig :) 
Calla har jeg ikke.  Den er nydelig!  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) men problemet er at den har blomster, den har bare lukket seg. Slik som de gjør om natten! Var åpne da vi kjøpte den, men da jeg pakket den ut hjemme var den lukket, og det har de vært siden! 

Ja enig, har en pastell lilla Calla, med lilla tupper. :) 

Anonymkode: ead57...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...