AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Jeg prøvde tinder for første gang nettopp, swipet mer eller mindre ukritisk til høyre i ca 20 minutter og i løpet av 1 time hadde jeg fått 45 matcher, vil tro jeg matchet med samtlige jeg swipet til høyre. Jeg fikk også over 20 meldinger. Hadde 2 helt vanlige ansiktsbilder. Jeg har lest overalt at gutta klager, men er det virkelig slik det er å være jente på tinder? Så "enkelt"? Anonymkode: d8e79...e71 2
Gjest Minesveiper Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Problemet damer møter på, på tinder er å sile ut de som bare er interessert i sex dersom man selv ønsker noe seriøst. For menn handler det vel egentlig bare å skille seg positivt ut slik at man får noe respons. For noen måneder siden ble det postet et eksperiment her inne som viste en veldig kjekk mann som til min store overraskelse bare hadde 30% matchrate. Det er ikke veldig mye, og statistikk fra datingsider viser at de kjekkeste får mest respons. I praksis får normale menn svært lite respons, mens noen menn ender opp med å mulitdate flere. Det er inntrykket jeg sitter med etter å ha brukt tinder selv og snakket med flere som har brukt tinder.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Nei, absolutt ikke så enkelt. Jeg får ikke så mange matcher, selv om jeg ser bra ut, men jeg er kvinne i begynnelsen av 40-årene, og menn på min alder vil helst ha damer godt under 40. Anonymkode: 574a6...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, absolutt ikke så enkelt. Jeg får ikke så mange matcher, selv om jeg ser bra ut, men jeg er kvinne i begynnelsen av 40-årene, og menn på min alder vil helst ha damer godt under 40. Anonymkode: 574a6...4a1 Du er klar over at du må sveipe til høyre for å få match? Hvis du bare sveiper til venstre er det ikke rart du ikke får respons. Anonymkode: 0c0de...c2c 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Ikke enkelt. Om du er mindre pen vil du få mindre matcher, mens mennesker som er veldig vakre får ofte matcher. Utseende spiller en rolle. Anonymkode: 1b4a6...b60 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Hjelper ikke med mange matcher om ingen er hvertfall du leter etter. Anonymkode: 7cf10...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde tinder for første gang nettopp, swipet mer eller mindre ukritisk til høyre i ca 20 minutter og i løpet av 1 time hadde jeg fått 45 matcher, vil tro jeg matchet med samtlige jeg swipet til høyre. Jeg fikk også over 20 meldinger. Hadde 2 helt vanlige ansiktsbilder. Jeg har lest overalt at gutta klager, men er det virkelig slik det er å være jente på tinder? Så "enkelt"? Anonymkode: d8e79...e71 Hvis menn sveiper absolutt alle til høyre, får de som regel ca. 1 match per dag. Anonymkode: 74a7b...77b 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis menn sveiper absolutt alle til høyre, får de som regel ca. 1 match per dag. Anonymkode: 74a7b...77b Det kommer vel an på mannen .. Anonymkode: d8e79...e71 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på mannen .. Anonymkode: d8e79...e71 En liten gruppe populære menn får mange matches. Veldig mange får absolutt ingen. De fleste får 1 eller 2. Anonymkode: 74a7b...77b 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten gruppe populære menn får mange matches. Veldig mange får absolutt ingen. De fleste får 1 eller 2. Anonymkode: 74a7b...77b Så hvordan kan det være så enkelt for jenter da? Er menn ukritiske? Anonymkode: d8e79...e71 1
Okapi Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvordan kan det være så enkelt for jenter da? Er menn ukritiske? Anonymkode: d8e79...e71 Jeg tror ikke det er verre enn at mann er mer ukritiske enn kvinner, og det får en slags snøballeffekt. Hvis en mann bruker en del tid på hver enkelt, og bare velger de han virkelig liker, risikerer han å gå dager og uker uten en eneste match. Da er det fort gjort å bli frustrert, og begynne å sveipe flere og flere til høyre. På den annen side, om en kvinne får veldig mange matches, og gjerne også veldig mange meldinger, vil hun ta grep for å roe det ned, og bli desto mer kresen. Dette gjør det igjen mindre sannsynlig at mannen får matches, og er hele karusellen i gang. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvordan kan det være så enkelt for jenter da? Er menn ukritiske? Anonymkode: d8e79...e71 Fordi menn liker absolutt alle i håp om å kanskje få en match eller to. Anonymkode: 3e9a4...4a8 4
draug 75 Skrevet 22. mars 2016 #13 Skrevet 22. mars 2016 Min erfaring fra den tida jeg var på tinder, er at eneste mulighet er å "fiske med småmasket garn." Jeg og ei som ble venninne diskuterte, hun ville ikke tro statistikken min, men jeg kunne altså ligge på ca 1 match for mellom 20-25 liker. Hun hadde gjerne 12-14 matcher på en dag. Hun var nokså alminnelig søt, men ingen blendende skjønnhet. Jeg får bra med komplimenter på å være godt over gjennomsnittet kjekk. Noen menn gjør seg jo stor flid med profilen sin. Tester ut forskjellige bilder, tekster og innfallsvinkler, og gjør suksess med det. Men hvis man nå har full jobb pluss på dagtid og dyrker en del interesser på ettermiddagen, så er det begrenset med tid en kan bruke på å eksperimentere med tinder. Så, ja. Det er et lite mindretall menn som får massevis av oppmerksomhet på tinder, men for de fleste menn, egentlig for menn generelt, bærer det preg av ørkenvandring. Det viser i grunnen en forsterket effekt av det vi ser på byen: jentene flokker seg om og konkurrerer om de samme guttene. 2/3 av guttene er jentene knapt nok klar over at eksisterer. Det er kvinnene som bestemmer, har makten, valget, bukta og begge endene, utspillet og mottaket i livet på områdene kjærlighet og sex, men de er altså så enige om hva som er attraktivt og hva de skal ha at de samler seg om et bitte lite mindretall menn og overser resten. Så de spiller fra seg mulighetene. 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #14 Skrevet 22. mars 2016 Det som du skriver her TS er min erfaring med tinder også. Hvis jeg er ukritisk og sveiper alle til høyre kan jeg få mange matcher og meldinger. Så det er "så enkelt" ja. Jeg har et ansiktsbilde og et helkroppsbilde, har utseende helt på gjennomsnittet vil jeg si, så trenger ikke være spesielt pen for å få mange matcher. Det er riktignok mange som ikke skriver noe, og noen skriver mye men inviterer aldri ut for å finne på noe, og da dabber samtalen ut etter en kort periode. Nå når jeg har truffet en mann de siste tre ukene og ikke vært inne på appen kom det et varsel opp på telefonen i går "317 personer har likt deg siden du sjekket Tinder sist, sveip til høyre for å finne ut hvem det er" Anonymkode: 0ad95...083
Nanami Skrevet 22. mars 2016 #15 Skrevet 22. mars 2016 Jeg forstår ikke helt denne klagingen over Tinder jeg. Jeg hadde det et par måneder. Fikk masse matcher, og bare én som var ute etter sex. De fleste ville ha kjæreste, ingen vil vel være alene? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #16 Skrevet 22. mars 2016 6 timer siden, Pompom skrev: Jeg forstår ikke helt denne klagingen over Tinder jeg. Jeg hadde det et par måneder. Fikk masse matcher, og bare én som var ute etter sex. De fleste ville ha kjæreste, ingen vil vel være alene? Problemet kommer når mange av dem ser på sex som en god trøstepremie og derfor ikke avviser deg når de innser at du ikke er kjærestemateriale Anonymkode: 7cf10...a3e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #17 Skrevet 22. mars 2016 7 timer siden, Pompom skrev: Jeg forstår ikke helt denne klagingen over Tinder jeg. Jeg hadde det et par måneder. Fikk masse matcher, og bare én som var ute etter sex. De fleste ville ha kjæreste, ingen vil vel være alene? Jeg forstår ikke hensikten med innlegget ditt. Anonymkode: c3a60...24d 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #18 Skrevet 22. mars 2016 10 timer siden, draug 75 skrev: Min erfaring fra den tida jeg var på tinder, er at eneste mulighet er å "fiske med småmasket garn." Jeg og ei som ble venninne diskuterte, hun ville ikke tro statistikken min, men jeg kunne altså ligge på ca 1 match for mellom 20-25 liker. Hun hadde gjerne 12-14 matcher på en dag. Hun var nokså alminnelig søt, men ingen blendende skjønnhet. Jeg får bra med komplimenter på å være godt over gjennomsnittet kjekk. Noen menn gjør seg jo stor flid med profilen sin. Tester ut forskjellige bilder, tekster og innfallsvinkler, og gjør suksess med det. Men hvis man nå har full jobb pluss på dagtid og dyrker en del interesser på ettermiddagen, så er det begrenset med tid en kan bruke på å eksperimentere med tinder. Så, ja. Det er et lite mindretall menn som får massevis av oppmerksomhet på tinder, men for de fleste menn, egentlig for menn generelt, bærer det preg av ørkenvandring. Det viser i grunnen en forsterket effekt av det vi ser på byen: jentene flokker seg om og konkurrerer om de samme guttene. 2/3 av guttene er jentene knapt nok klar over at eksisterer. Det er kvinnene som bestemmer, har makten, valget, bukta og begge endene, utspillet og mottaket i livet på områdene kjærlighet og sex, men de er altså så enige om hva som er attraktivt og hva de skal ha at de samler seg om et bitte lite mindretall menn og overser resten. Så de spiller fra seg mulighetene. Og så klager de på at de har det MINST like vanskelig som menn. Anonymkode: 3e9a4...4a8 3
draug 75 Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så klager de på at de har det MINST like vanskelig som menn. Anonymkode: 3e9a4...4a8 Det er ikke så rart. De sammenlikner seg jo med de "en av de tre av hundre" som får all oppmerksomheten. Ikke vi som lykkes hver tjuende gang, og i alle fall ikke de som aldri kommer noen veg.
draug 75 Skrevet 23. mars 2016 #20 Skrevet 23. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hensikten med innlegget ditt. Anonymkode: c3a60...24d Pompom pleier å være positivt innstilt til livet. Dermed kan hun, antakelig, også ta ting som de kommer uten å søke trøst i offerrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå