AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Del Skrevet 20. mars 2016 Har fått sterk sosial angst av flere årsaker og det gjelder uheldigvis spesielt de jeg vanligvis er med. Det har pågått noen år men blitt værre og værre. Med en etter en av de har jeg sluttet å ta telefonen eller ringe opp igjen og nå sitter jeg igjen med null tillitt til mine nærmeste, føler meg rar og har ingenting å snakke om. Unngår mennesker og kommunikasjon i høy grad. Med fremmede folk er jeg helt avslappet og komfortabel og sosial og har egentlig lyst til å bytte navn, by og bare få nye venner men samtidig savner jeg jo bestevennene mine også. De har ikke gjort noe galt og prøver bare å være gode venner men jeg klarer ikke ta det til meg og blir opprørt når telefonen ringer eller noen skriver til meg på facebook. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva kan jeg gjøre?? Bare innse at jeg ikke lenger kan være med mine gamle venner og få meg nye? Angsten kommer av enkelte venner som har misbrukt meg tilliten min hengt meg ut gått bak ryggen min latet som de er venner over tid for så å gi meg juling og stjele penger som var planen hele tiden osv men dette gjelder jo bare noen og ikke alle vennene men jeg greier ikke være komfortabel med noen lenger! Anonymkode: 14951...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Del Skrevet 20. mars 2016 Noen har spurt om de har gjort noe galt siden jeg aldri svarer lenger og til og med ikke hilser noen ganger , og de har jo ikke det men jeg kan ikke forklare de hva som har skjedd og utløst angsten heller Anonymkode: 14951...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Del Skrevet 20. mars 2016 Ikke så rart at du har mistet tilliten når du har opplevd slike ting... En ting jeg tenker på er at det kan være du føler deg fastlåst i gamle mønster når du henger med gamle venner? Jeg for eksempel har komt meg endel når det gjelder å være sjenert, og fått mer selvrespekt osv. Men merker at når jeg henger med noen gamle bekjente faller jeg tilbake i den rollen som jeg hadde med de. Mens jeg kan være utadvendt og sosial med nye mennesker. Kanskje det er noe i det? Det gjelder heldigvis ikke mine aller nærmeste da. Anonymkode: e1dfe...59c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Del Skrevet 20. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen har spurt om de har gjort noe galt siden jeg aldri svarer lenger og til og med ikke hilser noen ganger , og de har jo ikke det men jeg kan ikke forklare de hva som har skjedd og utløst angsten heller Anonymkode: 14951...737 Du bør kutte ut de som har sviktet deg. Til de som ikke har gjort noe ville jeg fortalt at jeg sliter litt med angst uten at de trenger vite grunnen og at det er derfor jeg trekker meg litt tilbake. De fleste som får angst vet ikke hvorfor. Du har grunn til å reagere, men jeg ville kontaktet lege og fått henvisning til psykolog. Det er ikke deg det er noe galt med, men du er blitt utsatt for både vold og tyveri av noen du stolte på. Det er ikke sikkert du trenger langvarig terapi, bare noen å prate med. Anonymkode: 1f216...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Del Skrevet 21. mars 2016 men liker dere noen? dere baksnakker jo alle. altså, alle. hvorfor omgåes du/dere personer dere ikke tåler tryne tpå en gang? kunne ikke falt meg inn å baksnakke noen jeg er venner med på den måten. snakk om å være falsk og feig. Anonymkode: 5b1be...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #6 Del Skrevet 22. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: men liker dere noen? dere baksnakker jo alle. altså, alle. hvorfor omgåes du/dere personer dere ikke tåler tryne tpå en gang? kunne ikke falt meg inn å baksnakke noen jeg er venner med på den måten. snakk om å være falsk og feig. Anonymkode: 5b1be...3e0 Jeg baksnakker ingen og har alltid trodd det beste om alle. Nettopp derfor er det så vanskelig å forklare for ekte venner også fordi jeg ikke engang vil henge ut og snakke stygt om de som var slemme mot meg og forklare hvorfor jeg har mistet tillitt til de rundt meg. Så de spørsmåla passer bedre til de som latet som de likte meg støttet meg og var venn over tid for så å hele tiden ha agenda om å robbe meg for penger og selvfølelse og ødelegge livet mitt uten at jeg har gjort de noe. Noen er rett og slett bare onde. Anonymkode: 14951...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Del Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg baksnakker ingen og har alltid trodd det beste om alle. Nettopp derfor er det så vanskelig å forklare for ekte venner også fordi jeg ikke engang vil henge ut og snakke stygt om de som var slemme mot meg og forklare hvorfor jeg har mistet tillitt til de rundt meg. Så de spørsmåla passer bedre til de som latet som de likte meg støttet meg og var venn over tid for så å hele tiden ha agenda om å robbe meg for penger og selvfølelse og ødelegge livet mitt uten at jeg har gjort de noe. Noen er rett og slett bare onde. Anonymkode: 14951...737 På hvilken måte robbet de deg for penger? Jeg har sosialangst men føler det ikke slik for venner som ikke har gjort meg noe. Anonymkode: 0e3ce...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #8 Del Skrevet 23. mars 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte robbet de deg for penger? Jeg har sosialangst men føler det ikke slik for venner som ikke har gjort meg noe. Anonymkode: 0e3ce...561 De fikk tilliten min og startet først å låne penger sånn at de så hvor jeg oppbevarte de og senere gikk å forsynte seg av den hemmelige boksen med lapper rottet seg sammen tok alle tusenlappene og lot noen hundrelapper ligge igjen. Gjorde det over flere ganger når jeg ikke så Anonymkode: 14951...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå