Gå til innhold

Hvorfor må noen dra inn muslimer i alle tråder ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til dette ?

Anonymkode: e1db0...e13

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til dette ?

Fordi de lager så vanvittig mye problemer. 

Anonymkode: 6f4f5...7d2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De fleste problemer i både Norge og verden er ikke skapt av muslimer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg har sett kommentarfelt til artikler om slanking bli dreid over til muslimer. Jeg har sett kommentarfelt til artikler om sjokolade bli dreid over til muslimer. Jeg er imponert over hvor muslim-fikserte enkelte i befolkningen er. En skulle tro at folk som tenkte så mye på muslimer var glade i dem, men nei da... 

Anonymkode: 312d6...686

• Liker 8
Skrevet

Det kan jo være så mangt, men uten eksempler blir det vanskelig å si noe mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste problemer i både Norge før 90-tallet og verden er ikke skapt av muslimer.

Endret den for deg. 

Anonymkode: 49c29...f9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Endret den for deg. 

Ja du endret den til å bli en løgn. Men det er jo enklere å tro på løgnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg har sett kommentarfelt til artikler om slanking bli dreid over til muslimer. Jeg har sett kommentarfelt til artikler om sjokolade bli dreid over til muslimer. Jeg er imponert over hvor muslim-fikserte enkelte i befolkningen er. En skulle tro at folk som tenkte så mye på muslimer var glade i dem, men nei da... 

Det kan ha noe med at fleste muslimer er brun/mørkebrun dermed er det kanskje lett for noen å gå fra det ene til det andre. Men muslimer blir det bare flere av, i takt med den globale veksten i Asia/Afrika.

Anonymkode: 8d98f...fca

AnonymBruker
Skrevet

De elsker muslimer. 

Anonymkode: 09409...518

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du endret den til å bli en løgn. Men det er jo enklere å tro på løgnen.

Norge og Europa har etter musliminvasjonen blitt et levende mareritt jeg ikke kan våkne opp fra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge og Europa har etter musliminvasjonen blitt et levende mareritt jeg ikke kan våkne opp fra. 

I blant lurer jeg på hva enkelte opplever dag til dag. Et levende mareritt du ikke kan våkne opp fra? Hva er det du blir utsatt for hele tiden som er så gale?

Anonymkode: 8d98f...fca

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det så som ble skrevet om muslimer om diskusjoner om slanking og sjokolade?

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I blant lurer jeg på hva enkelte opplever dag til dag. Et levende mareritt du ikke kan våkne opp fra? Hva er det du blir utsatt for hele tiden som er så gale?

Pussig, jeg lurer også på hva enkelte opplever fra dag til dag når jeg hører om #jegharopplevd.

Det virker som om å være en kvinne omgitt av menn er et levende mareritt en ikke kan våkne opp ifra. 

Mange av de som poster under denne hashtag'en vil ikke engang diskutere hvordan det blir med ti tusener menn fra kulturer hvor kvinnen anses som annenrangs. Bedre eller verre? :sove:

http://www.svd.se/tvingade-sverige-vanstermannen-att-tafsa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Islam er en altomfattende religion som berører alle sider ved livet. Også slanking og sjokolade er temaer som kan tolkes lys av islamsk teologi. Og grunnen er enkel, slanking og sjokolade hører til tema om kroppen, og da særlig kvinnekroppen. Ingen religion har følgere som er så fanatisk opptatt av kropp, seksualitet, sex, kontroll, ære og skam som islam.

Det er en uheldig utvikling at vi som nasjon har blitt så opptatt av islam, selv om "interessen" er heller påtvunget. Men med migrasjonsbildet vi nå ser fra muslimske kulturer er dette noe vi må venne oss til.

Anonymkode: b7d61...51a

• Liker 1
Skrevet

Zeitgeist, antakelig...

Skrevet

Virker jo som at enkelte mennesker gjør sitt beste for å bygge opp muslimhat i befolkningen, noe som aldri må skje, fordi da kan vi plutselig få jødeforfølgelsen om igjen, bare at det blir muslimforfølgelse i steden for.. en altfor skremmende tanke! Har lagt merke til det samme, fordi for eksempel nyhetsartikler som involverer en gjerningsmann, hvis personen er kristen så blir som regel ikke religionen nevnt, men hvis personen er muslim så står det som regel tidlig med i beskrivelsen som om det har en helt sentral ting med saken å gjøre.. det er ihvertfall sånn jeg opplever sånne artikler fra avisene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sasandra skrev:

Virker jo som at enkelte mennesker gjør sitt beste for å bygge opp muslimhat i befolkningen, noe som aldri må skje, fordi da kan vi plutselig få jødeforfølgelsen om igjen, bare at det blir muslimforfølgelse i steden for.. en altfor skremmende tanke! Har lagt merke til det samme, fordi for eksempel nyhetsartikler som involverer en gjerningsmann, hvis personen er kristen så blir som regel ikke religionen nevnt, men hvis personen er muslim så står det som regel tidlig med i beskrivelsen som om det har en helt sentral ting med saken å gjøre.. det er ihvertfall sånn jeg opplever sånne artikler fra avisene. 

Hadde vært interessant om du hadde klart vise til et konkret eksempel. Der islam er motivasjonen for en kriminalitet (f.eks terror) blir det selvsagt nevnt. Ellers har jeg aldri opplevd at religion er blitt nevnt i kriminalsaker, i hvertfall ikke i seriøse medier.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært interessant om du hadde klart vise til et konkret eksempel. Der islam er motivasjonen for en kriminalitet (f.eks terror) blir det selvsagt nevnt. Ellers har jeg aldri opplevd at religion er blitt nevnt i kriminalsaker, i hvertfall ikke i seriøse medier.

Greia er at jeg ikke helt vet om det er sånn det er eller om det er noe jeg opplever, som jeg nevnte til slutt. Kan jo hende jeg opplever det sånn fordi det ofte er en eller annen som må trekke fram muslimer i kommentarfeltet.. 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg tror at dersom man ikke kjenner noen personlig, så er det lett å ha fordommer. Dette gjelder så å si mennesker, generelt. Det er mye enklere å 'gruppere' enn å se nyansene. Det er slik at jeg kritiserer islam, selv, men synes egentlig det er tåpelig å tro at alle muslimer er sharia-sympatisører eller at all terror er begått av en muslimer(det er det ikke). Det er jo ingen ensartet 'gruppe' det er snakk om. Det er jo verdens nest største religion etter kristendommen. Derfor er det ikke mulig at alle muslimer er like. Det er forøvrig det samme som hvordan noen generaliserer om jøder. Noen jøder støtter Israels offensiv på Gaza, deretter er det enkelte som tror at alle jøder er det samme. Eller: en utviklingshemmet oppfører seg rart, ergo alle utviklingshemmede er 'rare', kan ikke oppføre seg normalt, osv(jo, det kan de). Det er mye enklere å generalisere på den måten. Så er det noen som har et behov for å henge ut folk, finne noen å 'ta'. Da er det mye lettere å ta noen som stikker seg ut. Det gjelder ikke bare muslimer, det gjelder stort sett 'alle' som stikker seg ut. Det ser man jo lett på f eks amerikanske nyhetskanaler som Fox News. Dessverre, voksne kan være like gode på å mobbe, de også. Så er jo de som skriver forferdelig mye tull på sosiale forumer, bruker tiden på å hetse andre brukere eller stille andre i et dårlig lys. Jeg synes det sier mer om de som gjør dette. Forøvrig er islam en religion, og skal, etter min mening, behandles deretter. Det er ingenting galt med å kritisere ideer. Men man bør skille mellom ideer og mennesker. Som Sam Harris selv sier. Når man spytter på en person, fordi de kommer fra Midtøsten eller bærer slør. Så har ikke det noe med kritikk av religion å gjøre. Da er det trakassering det er snakk om. 

Skrevet
Den 19.3.2016 at 19.58, ops2 skrev:

Pussig, jeg lurer også på hva enkelte opplever fra dag til dag når jeg hører om #jegharopplevd.

Det virker som om å være en kvinne omgitt av menn er et levende mareritt en ikke kan våkne opp ifra. 

Mange av de som poster under denne hashtag'en vil ikke engang diskutere hvordan det blir med ti tusener menn fra kulturer hvor kvinnen anses som annenrangs. Bedre eller verre? :sove:

http://www.svd.se/tvingade-sverige-vanstermannen-att-tafsa

Bor i et ganske innvandrer- tett område(50/50 etnisk norske og utenlandske), har knapt opplevd seksuell trakassering, men det finnes noen enkelttilfeller. Ville aldri ha flyttet fra dette området. Mange av mine nærmeste naboer er ikke- etnisk norske, og det har nesten ikke vært et problem. Har i tillegg vokst opp med å gå på skole i innvandrer- tette områder. Min opplevelse av det er langt fra så subjektivt som mange later til å tro. Likevel er det til å stusse over at mange ikke kunne godt norsk, og at det var en grad av gjeng- mentalitet blant enkelte som man ikke så hos norske. Men mange av dem er også helt vanlige mennesker på bunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...