Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere damer på å finne ut om den dere dater er den dere vil satse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Som mann bruker jeg faktisk ikke veldig lang tid på å finne ut om damen jeg går ut på er en jeg vil satse på eller ikke. Problemet jeg møter på, er at damene jeg har møtt bruker lengre tid enn meg på å finne ut om jeg er en å satse på, og jeg blir noe skuffet når de ikke bryr seg like mye som det jeg gjør. For meg virker det som startfasen for damer bare er en tid hvor man har det gøy sammen og gjør ulike ting, men på et eller annet tidspunkt har jeg et behov for å vite at jeg blir "valgt". Det er ikke slik at jeg trenger at vi skal bli sammen med en gang, men en bekreftelse på at det er meg hun liker og bryr seg om. Går det for lang tid, og jeg ikke får denne bekreftelsen blir jeg usikker og trekker meg unna. Dette har faktisk endt opp med å ødelegge med enkelte damer for meg. Jeg har kun møtt en dame som virkelig har forstått og nailet dette, og hun var fantastisk. Samtidig går jeg inn i meg selv og tenker at jeg nok er en smule needy. Folk bare trenger kanskje mer tid på å utvikle de store følelsene. Jeg blir bare forelsket fortere og latt ikke damene komme til det punktet jeg er fordi jeg gir opp og trekker meg unna.

Hvor lang tid brukere dere på å finne ut om mannen er noe å satse? Noen av damene jeg har vært med har sikkert ikke vært så interessert, men har fått vite i ettertid at noen av dem var interessert og synes jeg var kjekk.

Anonymkode: a7182...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har sex med mannen så har jeg bestemt meg for å satse, men har inntrykk av at det ikke er "normalen" her inne 😊

Men allerede ved førsteinntrykket merker jeg om mannen er noe for meg.

Anonymkode: 63263...f04

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bestemte meg å satse på kjærestemannen før jeg i det hele tatt hadde møtt ham første gang. Måtte egentlig bare sjekke om virkeligheten samsvarte med inntrykket jeg hadde via skriftlige fora (og vi begynte ikke å skrive sammen i utgangspunkt i at vi skulle ha noen form for forhold). Og det gjorde den, så vi ble offisielt sammen på 2. date. Da hadde det gått ca 5 uker siden første skriftlige melding.
Nå, 2,5 år seinere, er vi forlovet og snart gift.
Jeg hadde ikke brukt noe lengre tid, antagelig kortere, på å finne ut at en var feil, så det hadde ikke vært rare investeringen fra hverken min eller hans side før vedkommende fikk svar.

Endret av Sapientia
Skrevet (endret)

glitch i forumet....

Endret av Sapientia
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må se ham i en del dagligdagse situasjoner først. Jeg må vite hvordan han behandler andre mennesker, om han er høflig mot andre, jeg må vite om han er hissig, om han er langsint, hvordan drikkemønsteret hans er, hvordan han er med penger, om han er ryddig/renslig/lat bl a.  Dette må jeg se i praksis. Tenker at etter ca tre måneder har jeg et godt nok bilde av han til å kunne avgjøre om jeg vil gå videre, hvis jeg har vært sammen med ham regelmessig. Jeg vet at det kan komme overraskelser etter dette, men jeg tror at etter tre måneder vil man ha sett mye av personligheten.

Anonymkode: 65abe...eff

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Etter 3 måneder bør man nok være ganske så sikker ja. Det er vel den tiden man kan trenge dersom man ikke kjenner hverandre fra før av. Har også hørt at ved 3-måneders grensen starter muligheten for at man begynner å irritere seg over ting som en ikke tidligere ble plaget av... Så da viser det seg kanskje om det er mer enn en fysisk tiltrekning?

Uansett.... Jeg for min del bruker gjerne lengre tid dersom det viser seg at han ikke er den rette... Så hvis jeg er usikker lenge betyr det som oftest at det ikke kommer til å fungere. Da burde jeg jo egentlig bare kutte han ut, og ikke undre på det lenger... Har gått litt på limpinnen med det noen ganger, at jeg vil så gjerne gi han en sjanse, om og om igjen, og så er det egentlig bare sløsing av tid... Prøver å skjerpe meg på det. :)

Anonymkode: 5ca2c...dcf

Skrevet (endret)

Tja for meg har jeg ingen standard lengde (tid) på å vite det. Noen ganger vet jeg det etter fire treff, andre ganger ikke før etter 7-10 måneder.

Det kommer an på hvor godt jeg føler jeg kjenner hans indre og selvfølgelig viktigst av alt at jeg har kartlagt at hans mål for fremtiden og drømmer og livsverdier/moraler matcher med mine.  Kjemien og det å tilbringe såpass mye tid sammen i alle mulige forskjellige situasjoner fremskynder prosessen litt om han imponerer i disse situasjonene. (f eks hjelpe naboen opp med handleposer, beholde roen når jeg er mensen-frustrert, vise at han ikke er langsint,  vise vilje til å lære seg å lage mat, tenke praktisk og handy osv) 

Jeg dater aldri for moroskyld selvom det kan ta tid før jeg tar datingen til neste nivå, men for å finne ut av disse tingene og observere det som kommer for å være sikker på at dette er riktig og kan være langvarig. Satser ikke på en jeg ikke kjenner godt nok, kvalitet fremfor kvantitet. Skam å bli sammen på feil grunnlag og slå opp når man faktisk lærer hverandre å kjenne og ingen har like ambisjoner eller moraler f.eks. 

Har inntrykk av at de fleste menn ser seg fornøyd sålenge kjemien og tiltrekningen er nogenlunde på plass og dermed bestemmer seg fortere men for en kvinne (hvertfall meg) handler valg av livspartner om så utrolig mye mer. Kjemi og tiltrekning kan jeg ha med mange, så da vektlegges andre kvaliteter og likheter også i stor grad. 

Endret av avida30
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Som mann bruker jeg faktisk ikke veldig lang tid på å finne ut om damen jeg går ut på er en jeg vil satse på eller ikke. Problemet jeg møter på, er at damene jeg har møtt bruker lengre tid enn meg på å finne ut om jeg er en å satse på, og jeg blir noe skuffet når de ikke bryr seg like mye som det jeg gjør. For meg virker det som startfasen for damer bare er en tid hvor man har det gøy sammen og gjør ulike ting, men på et eller annet tidspunkt har jeg et behov for å vite at jeg blir "valgt". Det er ikke slik at jeg trenger at vi skal bli sammen med en gang, men en bekreftelse på at det er meg hun liker og bryr seg om. Går det for lang tid, og jeg ikke får denne bekreftelsen blir jeg usikker og trekker meg unna. Dette har faktisk endt opp med å ødelegge med enkelte damer for meg. Jeg har kun møtt en dame som virkelig har forstått og nailet dette, og hun var fantastisk. Samtidig går jeg inn i meg selv og tenker at jeg nok er en smule needy. Folk bare trenger kanskje mer tid på å utvikle de store følelsene. Jeg blir bare forelsket fortere og latt ikke damene komme til det punktet jeg er fordi jeg gir opp og trekker meg unna.

Hvor lang tid brukere dere på å finne ut om mannen er noe å satse? Noen av damene jeg har vært med har sikkert ikke vært så interessert, men har fått vite i ettertid at noen av dem var interessert og synes jeg var kjekk.

Jeg mener at det du beskriver her går begge veier. Jeg bestemmer meg nok relativt raskt selv, men kan ha perioder innimellom der jeg igjen er litt usikker av ulike årsaker, men disse pleier å gå over etter kort tid. Som du selv beskriver kan jeg også kjølne litt dersom jeg får inntrykk av at en jeg er seriøs med blir usikker; enten det er på sine egne følelser for meg, eller usikker på hvor han har meg (Jeg kan være litt flørtete, men er alltid trofast og ærlig). 

At en mann jeg er interessert i, er tøff nok til å åpent både spørre og fortelle meg hva han føler, frykter og tenker om oss, forsterker gjerne følelsene mine for ham.

Har du noensinne formidlet eller gitt uttrykk for det du sier her til dine utvalgte, eller har du forventet at de skal være tankelesere?

Anonymkode: 85dbe...121

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fasit på det der. Noen ganger er jeg solgt fra første øyekast og andre ganger trenger jeg et par dater. 

Traff en for et par dager siden og jeg ble betatt allerede etter første møte. Han like så. Gøy :) 

Men det er dritskummelt når det matcher så fort. Da rekker man liksom ikke se "feilen" fordi vi mister gangsynet helt. 

Anonymkode: 25c26...7c5

Skrevet (endret)

Hvor gamle er dere som svarer her? Selv er jeg 22, og hver gang jeg dater ei jente så sier kompisene mine at vi er praktisk talt sammen siden vi har truffet hverandre 10-20 ganger over kanskje ~2 måneder. Det viser seg dog alltid at en av oss ikke er interessert likevel. Jeg vet gjerne om jeg vil satse på jenta etter 2-3 treff, og ender stort sett opp med å skremme henne bort etter det. Noen her som skriver flere måneder, det virker veeldig langt. På noen måneder gått fra start til slutt, eksamensperioder og lengre ferier nærmer seg. Dette er sikkert annerledes for dere i arbeidslivet, her går datingen nemlig i sykluser.

Endret av Daktyl
AnonymBruker
Skrevet
Den 21.3.2016 at 3.15, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det du beskriver her går begge veier. Jeg bestemmer meg nok relativt raskt selv, men kan ha perioder innimellom der jeg igjen er litt usikker av ulike årsaker, men disse pleier å gå over etter kort tid. Som du selv beskriver kan jeg også kjølne litt dersom jeg får inntrykk av at en jeg er seriøs med blir usikker; enten det er på sine egne følelser for meg, eller usikker på hvor han har meg (Jeg kan være litt flørtete, men er alltid trofast og ærlig). 

At en mann jeg er interessert i, er tøff nok til å åpent både spørre og fortelle meg hva han føler, frykter og tenker om oss, forsterker gjerne følelsene mine for ham.

Har du noensinne formidlet eller gitt uttrykk for det du sier her til dine utvalgte, eller har du forventet at de skal være tankelesere?

Anonymkode: 85dbe...121

Jeg har ikke sagt noe før det er for sent egentlig. Samtidig føler jeg at man ikke burde trenge å si til noen at jeg blir glad om de viser at de bryr seg mer. For meg er det en no brainer.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hastverket du og mange andre menn har. Jeg blir helt ør av det. Jeg er meget interessert i å høre hvor lang tid du bruker for å finne ut om en jente er verdt å satse på. 

Anonymkode: 5bc32...653

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Daktyl skrev:

Hvor gamle er dere som svarer her? Selv er jeg 22, og hver gang jeg dater ei jente så sier kompisene mine at vi er praktisk talt sammen siden vi har truffet hverandre 10-20 ganger over kanskje ~2 måneder. Det viser seg dog alltid at en av oss ikke er interessert likevel. Jeg vet gjerne om jeg vil satse på jenta etter 2-3 treff, og ender stort sett opp med å skremme henne bort etter det. Noen her som skriver flere måneder, det virker veeldig langt. På noen måneder gått fra start til slutt, eksamensperioder og lengre ferier nærmer seg. Dette er sikkert annerledes for dere i arbeidslivet, her går datingen nemlig i sykluser.

Det undrer meg over at du muligens legger litt annet i "å satse på noen" enn det mange her i tråden gjør. Jeg betviler at man vet etter 2-3 treff, altså et rimelig tynt grunnlag, at man vil satse på noen på det langsiktige plan. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hastverket du og mange andre menn har. Jeg blir helt ør av det. Jeg er meget interessert i å høre hvor lang tid du bruker for å finne ut om en jente er verdt å satse på. 

Forelsket kan jeg bli etter 3-4 treff når kjemien er der og vi kommer godt overens. Trenger litt mer tid på å finne ut om hun er en som er god å satse på. 

Det er ikke det at jeg har hastverk med å komme inn i et forhold, men jeg har et lite hastverk når det kommer til å vite at hun faktisk bryr seg og ikke bare flørter for gøy. Grunnen til det er vel fordi jeg er noe seriøs, og dater bare damer jeg er interessert i. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forelsket kan jeg bli etter 3-4 treff når kjemien er der og vi kommer godt overens. Trenger litt mer tid på å finne ut om hun er en som er god å satse på. 

Det er ikke det at jeg har hastverk med å komme inn i et forhold, men jeg har et lite hastverk når det kommer til å vite at hun faktisk bryr seg og ikke bare flørter for gøy. Grunnen til det er vel fordi jeg er noe seriøs, og dater bare damer jeg er interessert i. 

Hvorfor tror du at disse kvinner dater deg uten å være interessert i deg? Hvorfor tror du at kvinner som går på flere dater med deg flørter kun for morro skyld? Med mindre du har vært borti noe utenom det vanlige dater de jo deg på grunn av at de har en interesse for deg. Det er vel derfor dere dater. For å følge interessen og se om det kan bli noe mer. 

Jeg tror ikke årsaken til dette her er fordi du er seriøs og dater kun de du er interessert i. Dette er jo ikke akkurat en sjeldenhet. Det er nok usikkerheten din og et stort bekreftelsesbehov som du selv nevner i hovedinnlegget. 

Jeg synes uansett at det er flott av deg at du ser litt på ditt eget mønster og hva som gjør at du har behov for/føler det du gjør. Det er flott at du traff noen som du følte forstod deg på dette området, men jeg vil tro at det ikke er så mange av slike kvinner. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det undrer meg over at du muligens legger litt annet i "å satse på noen" enn det mange her i tråden gjør. Jeg betviler at man vet etter 2-3 treff, altså et rimelig tynt grunnlag, at man vil satse på noen på det langsiktige plan. 

Jeg tenker å gi av meg selv i den forstand at jeg ønsker å bli kjærester med personen, og hva det innebærer. Det dere andre her sier, er at dere etter 3-4 måneder kan finne på å "dumpe" en person fordi at dere ikke vil ha personen som kjæreste, eller tenker dere så langsiktig som barn?

Skrevet

Satse som i form av år jeg vil prøve å date bare ham og se om det kan gå noe sted: det tar bare noen få dater. Siste tok to dater og mye prating innimellom dem. Vi hadde så bra kjemi.

Men satsing som at denne personen vil jeg være sammen med: det pleier ta litt lenger tid da jeg vil se flere sider av personen. Alt etter hvor mye en er i lag og snakker - 1 til mange mnd.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at disse kvinner dater deg uten å være interessert i deg? Hvorfor tror du at kvinner som går på flere dater med deg flørter kun for morro skyld? Med mindre du har vært borti noe utenom det vanlige dater de jo deg på grunn av at de har en interesse for deg. Det er vel derfor dere dater. For å følge interessen og se om det kan bli noe mer. 

Jeg tror ikke årsaken til dette her er fordi du er seriøs og dater kun de du er interessert i. Dette er jo ikke akkurat en sjeldenhet. Det er nok usikkerheten din og et stort bekreftelsesbehov som du selv nevner i hovedinnlegget. 

Jeg synes uansett at det er flott av deg at du ser litt på ditt eget mønster og hva som gjør at du har behov for/føler det du gjør. Det er flott at du traff noen som du følte forstod deg på dette området, men jeg vil tro at det ikke er så mange av slike kvinner. 

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med dette, jeg må kanskje si det litt tidlig at jeg blir glad hvis de viser at de bryr seg. Det at jeg blir skuffet og lei meg når de ikke bryr seg kan jeg ikke helt styre, og det påvirker veldig hvordan jeg oppfører meg. Vanskelig å være blid og glad når man er litt nedfor. 

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg vil satse på ham vet jeg veldig raskt.

Om det er en god ide å satse på ham, tar lengre tid.

Ordaket her er jo at "kvinner vet om de vil ligge med en fyr innen 10 sekunder". Mange vil nok benekte dette (og kvinner på KG hevder ofte at de trenger langt mer tid enn de i realiteten bruker) men både kvinner og menn bedømmer folk ganske raskt. 

Med alderen blir man kanskje mer kritisk, har noen negative erfaringer og vet hva man burde se etter. Man vet at genuin interesse (i motsetning til rent seksuell) må bevises over tid, at man må se et menneske i ulike situasjoner og med ulike mennesker for å kjenne deres karakter og at menns følelser iblant er litt flyktige og overfladiske. 

"Går det for lang tid, og jeg ikke får denne bekreftelsen blir jeg usikker og trekker meg unna."

Det forstår jeg godt. Normen er jo at det er kvinnen som må kjempe litt for at datingen skal materialisere seg til et forhold, ikke motsatt. Rett og slett fordi menn har lavere standard til sexpartnere, men høyere til forhold. Kan det hende at kvinner lukter litt at du er litt for forholdsorientert og at du dermed ikke fremstår spesielt selektiv? Når du sier at du "forelsker deg raskt" lurer jeg på om du enten bruker ordet "forelsket" veldig løst, eller om du knytter deg til folk litt for lett. Det er virkelig ikke mange gangene jeg har vært forelsket, og jeg anser det som en sjeldenhet snarere enn noe som titter frem hver gang jeg dater en ny mann. 

Anonymkode: 89561...305

Skrevet

Tiltrekning, holdninger /verdier, kjemi og samme ønsker om de viktige tingene i fremtiden. Det er dette som gjelder. Alltid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...