Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre? Prøve mer, eller gå videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å gjøre det kort: 

Har i over ett år hatt en relasjon til en. Relasjonen er seksuell: Vi møtes for sex av og til. Vi kjenner hverandre også litt utenom. 

Jeg har helt siden vi møttes vært betatt av han. Jeg viste det tidlig ved å si det til han. Han var ikke klar for noe seriøst, og vi fortsatte å møtes for sex av og til. Jeg ga inntrykk for å godta at det kun var sex mellom oss. Innimellom har jeg prøvt igjen. Han har da tidvis sagt han vil prøve på noe mer seriøst mellom oss. Så har han ombestemt seg igjen etter kort tid. 

Jeg har nå over ett år senere fortsatt følelser. Vi møtes av og til. Han sier ting som at det er en grunn for at dette har vart så lenge og at han ville ikke ville vært med meg hvis ikke han likte meg veldig godt. Han påsto nylig at det ikke handler om at han ikke har de rette følelsene for meg, men at han ikke klarer å åpne og forplikte seg grunnet ulike ting. Han er redd for å såre og redd for å bli såret. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg vil ta det rolig og gi han tid hvis det er det han trenger. Samtidig vil jeg ikke bruke tid på dette om det er dødfødt. Hvordan finne ut det? Skal sies at han tar lite initiativ. Jeg tror egentlig ikke han er så interessert i meg. samtidig synes jeg det er rart å si at det ikke handler om de rette følelsene, om det ikke er tilfelle. For jeg har jo allerede godtatt at det kun er sex, så han trenger jo ikke lyve om det? Han vet samtidig at jeg siste tiden har datet andre, noe jeg har vært åpen om. Det er 3 mnd siden sist vi snakket om " hva skjer med oss". (Kommentarene overfor var ikke en slik samtale, men et tema vi kom inn på) Burde jeg prøve igjen, og isåfall hvordan bør jeg ta det opp? Jeg kjenner at jeg blir nedbrutt av dette og tror ikke at jeg kan gi det så mye mer tid om det kun skal være sex. Jeg bryr meg for mye om han til det. Samtidig vil jeg ikke stresse han. Jeg kan ta det veldig veldig rolig. Hvordan formidle det?

Anonymkode: d4bcc...a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå videre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå videre. Dere har kjent hverandre så lenge og han har fortsatt ikke klart å jobbe med seg selv til å åpne seg opp bli voksen og få følelser. Han vil ikke bli voksen og få følelser for deg men sier motsatt for å få fortsette å ha sex med deg. 

Anonymkode: 0e7e6...2e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det, men mitt beste råd er å droppe han. Tydelig at han ikke er så interessert som du sier, og jeg tror at han utnytter deg for å få fortsatt sex. Det er ikke så bra å være i et sånt forhold når det kun er sex, for det blir så urettferdig og frustrerende for den som har følelser, mens den andre kan bare behandle den andre som det passer han. Nei, gå ut av dette for du fortjener bedre enn dette her.

Anonymkode: 3635b...244

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...