Gå til innhold

Jogge ute i minusgrader med iPhone

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I påska kommer det til å være minusgrader der jeg er (rundt 5-10 minus). Tenker å ta meg noen joggeturer i løpet av uka, og er "avhengig" av musikk på ørene når jeg jogger.

Lurer på om det kan skade iPhonen å ta med den ut når det er så kaldt? Bruker å ha den i sånn mobilholder rundt armen, og den kommer jo til å bli rimelig kald. Bruker ulltrøye og tynn vindjakke når jeg jogger, og selv om jeg har den på armen innenfor jakken, så er det jo bare et tynt lag som skiller iPhonen og omgivelsene. 

Noen som vet? :) 

Anonymkode: 2826a...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ipone selv og jogger mye ute med den, uansett vær og vind. Mitt inntrykk er at mobilen tar ikke noe direkte skade av minusgrader, men den tappes utrolig fort for strøm med en gang den blir kald! 

Så det jeg pleier å gjøre er å pakke den godt inn i en vott/hanske (om du får det til i mobilholderen), og ha mobilholderen under ulltrøya også. Eller så pleier jeg å legge mobilen i en vott, og votten stapper jeg i sportsbhen, Da holder den greit på varmen ;-)

Skrevet

Her jeg bor har vi rundt 15 minus om vinteren, og jeg kjører ikke bil. Så min iPhone er alltid med meg på turene. Den har aldri tatt noen skade av det, men jeg tror at det er sant som Soolvei sier. Den kan nok tappes for strøm litt fortere, men det er ingen permanent skade :)

Skrevet

Har en iPhone 5s. Tror den er på tredje året nå? Og jeg har den alltid med på ski og joggeturer på vinteren. Var ute i minus 15 rundt juletider, og det eneste som skjedde var at det stod; enheten er for varm(regner med at Apple ikke har tatt høyde for kuldegrader :lol: ) men da slo den seg bare av og funket fint igjen når jeg kom inn :tommelopp: 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, soolvei skrev:

Har ipone selv og jogger mye ute med den, uansett vær og vind. Mitt inntrykk er at mobilen tar ikke noe direkte skade av minusgrader, men den tappes utrolig fort for strøm med en gang den blir kald! 

Så det jeg pleier å gjøre er å pakke den godt inn i en vott/hanske (om du får det til i mobilholderen), og ha mobilholderen under ulltrøya også. Eller så pleier jeg å legge mobilen i en vott, og votten stapper jeg i sportsbhen, Da holder den greit på varmen ;-)

1 time siden, Tibbie skrev:

Her jeg bor har vi rundt 15 minus om vinteren, og jeg kjører ikke bil. Så min iPhone er alltid med meg på turene. Den har aldri tatt noen skade av det, men jeg tror at det er sant som Soolvei sier. Den kan nok tappes for strøm litt fortere, men det er ingen permanent skade :)

1 time siden, ^littletoomuch skrev:

Har en iPhone 5s. Tror den er på tredje året nå? Og jeg har den alltid med på ski og joggeturer på vinteren. Var ute i minus 15 rundt juletider, og det eneste som skjedde var at det stod; enheten er for varm(regner med at Apple ikke har tatt høyde for kuldegrader :lol: ) men da slo den seg bare av og funket fint igjen når jeg kom inn :tommelopp: 

Okei, tusen takk for svar alle! :) Jeg vil jo helst ikke at den skal tappes for strøm mens jeg er halvveis på turen, da motivasjonen blir lik null uten musikk :P Men jeg kan jo evt. prøve å ha mobilholderen innenfor ulltrøya også, slik at den kanskje varmes litt mer av det? 

Anonymkode: 2826a...761

Skrevet

Hehe, er helt lik selv. Ingen musikk = ingen motivasjon til å jogge :P Kan være det bare er min mobil som begynner å bli gammel, men mi kan gå fra 50% strøm til å skru seg av når den blir skikkelig kald. Men den skrur seg på igjen med en gang jeg får den i laderen altså ;-)  Så kan være lurt å ha den helt oppladet før du legger ut på tur, så er du på den sikre siden. Og får du den under ulltrøya også hadde jeg gjort det! Bør gå bra da! :)

God løpetur i påsken! Herlig å bevege seg litt mellom alt snopet:P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt sent svar men.. Det jeg har erfart er at så fort du begynner å trykke på mobilen i kulden så skrur den seg av. Har du headset hvor du kan trykke sangene frem og tilbake så bruk det, og ikke mobilen. Jeg bruker min ofte ute, jeg glemmer meg å tar den opp rett før jeg er hjemme for å stoppe endomondo tidsnok og da slår den seg av med en gang jeg låser opp skjermen. Så skru på når du går ut og ikke trykk før du er vell hjemme og innafor døra

Anonymkode: 0fee2...62e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...