AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Del Skrevet 20. mars 2016 Hvor i Norge får man tak i "double cream" (fløte med 48% fett)? Kremfløte er den feiteste jeg finner, og den har bare 38% fett, så den kan vi ikke bruke. Anonymkode: 1fe0e...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Del Skrevet 20. mars 2016 Hva skal du lage? Anonymkode: a8d56...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Del Skrevet 20. mars 2016 Tror det var iskrem han skulle lage (det er amboeren min sitt prosjekt, han er engelsk og bruker engelske oppskrifter, men sliter veldig med å finne ingredienser her), eller så var det "custard pie" eller noe i den duren Kremfløte kunne ihvertfall ikke brukes, visstnok Anonymkode: 1fe0e...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Del Skrevet 20. mars 2016 Hvis han skal lage is eller typ vaniljekrem fungerer fløte strålende i alle fall. Anonymkode: 7b562...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 20. mars 2016 #5 Del Skrevet 20. mars 2016 Han kan bare bruke kremfløte, at det ikke kan brukes er bare noe han har fått for seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Del Skrevet 20. mars 2016 Takk for svar, men det var visst viktig at fettprosenten var så høy som mulig for at det skulle bli riktig Kremfløte har kun 38% fett, så det blir jo ikke det samme som double cream Anonymkode: 1fe0e...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Del Skrevet 20. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men det var visst viktig at fettprosenten var så høy som mulig for at det skulle bli riktig Kremfløte har kun 38% fett, så det blir jo ikke det samme som double cream Anonymkode: 1fe0e...8d7 Vi har ikke noe fetere. Det fungerer fint med fløte, har laget og spist mye "engelsk mat" med norske varer. Han får bare kutte ned på annen væske. Anonymkode: 8c4d7...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NSchive Skrevet 4. januar 2017 #8 Del Skrevet 4. januar 2017 Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg leste en gang at en kunne blande to deler vanlig fløte med en del mascarpone for å få en god erstatning for double cream. Forøvrig er ikke norsk kremfløte det samme som double cream, som per dags dato ikke er tilgjengelig i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Del Skrevet 5. januar 2017 Jepp- samme her - blande kremfløte med mascarpone for en mye mer fett fløte. Anonymkode: fe8b3...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå