Gå til innhold

Double cream/heavy cream

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Norge får man tak i "double cream" (fløte med 48% fett)? Kremfløte er den feiteste jeg finner, og den har bare 38% fett, så den kan vi ikke bruke.

Anonymkode: 1fe0e...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du lage? 

Anonymkode: a8d56...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Tror det var iskrem han skulle lage (det er amboeren min sitt prosjekt, han er engelsk og bruker engelske oppskrifter, men sliter veldig med å finne ingredienser her), eller så var det "custard pie" eller noe i den duren :)  Kremfløte kunne ihvertfall ikke brukes, visstnok

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han skal lage is eller typ vaniljekrem fungerer fløte strålende i alle fall.

Anonymkode: 7b562...b1d

Skrevet

Han kan bare bruke kremfløte, at det ikke kan brukes er bare noe han har fått for seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men det var visst viktig at fettprosenten var så høy som mulig for at det skulle bli riktig :) Kremfløte har kun 38% fett, så det blir jo ikke det samme som double cream

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men det var visst viktig at fettprosenten var så høy som mulig for at det skulle bli riktig :) Kremfløte har kun 38% fett, så det blir jo ikke det samme som double cream

Vi har ikke noe fetere. Det fungerer fint med fløte, har laget og spist mye "engelsk mat" med norske varer. Han får bare kutte ned på annen væske.

Anonymkode: 8c4d7...88c

• Liker 2
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg leste en gang at en kunne blande to deler vanlig fløte med en del mascarpone for å få en god erstatning for double cream. Forøvrig er ikke norsk kremfløte det samme som double cream, :) som per dags dato ikke er tilgjengelig i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp- samme her - blande kremfløte med mascarpone for en mye mer fett fløte. 

Anonymkode: fe8b3...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...