AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #21 Skrevet 22. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du ikke da få akkurat det samme problemet når du skal føde, og vil ikke da KS være minst like risikabelt? Anonymkode: 91b72...0d8 Det trodde eg også, men legen sa det var mindre risiko ved å ha kommet lengre i graviditeten. tok jeg det nå, risikerte jeg at de måtte ta livmoren med det samme. det hadde ikke gjort meg noe, for dette skal jeg aldri igjennom igjen, men gikk med på å holde ut litt til.blir ikke snakk om et langt svangerskap på meg pga knuter heldigvis må jeg se, for eg synes det er så grusomt å gå gravid. verste i hele verden:-( Anonymkode: f2b71...768
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #22 Skrevet 22. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta denne tabletten opp til uke 18. jeg var i uke 17 da jeg tok den. Ikke vær så fordømmende. det er grunner til at en velger å avbryte svangerskapet. jeg hadde så forferdelige plager, at jeg kom til et punkt hvor jeg ikke orket mer rett og slett. var innom ei nemd, som sa ja med en gang også tok jeg tabletten. var veldig trist og gråt mye, men så ikke for meg noe annet valg . det kom derfor som et sjokk på meg at de ikke hadde sett dsiise knutene som gjorde det umulig med medisinsk abort. får veldig god oppfølging nå og barnet blir heldigvis tatt endel tidligere( må det pga knutene) jeg er glad for det , for jeg holder ikke ut lengre enn til maks uke 28-30. Anonymkode: f2b71...768 Med mindre det står om mors liv, settes da ikke fødselen i gang i uke 28?? I tilfelle er det noe riv ruskende galt en plass. Jeg var innlagt 90% av svangerskapet grunnet store komplikasjoner og hyperemesis, men det var aldri snakk om å sette i gang fødselen/keisersnitt så tidlig. Og det var selvsagt aldri noe jeg ønsket selv heller, selv om jeg var så dårlig at jeg trodde jeg skulle forgå. Anonymkode: a79bc...9f0 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #23 Skrevet 22. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre det står om mors liv, settes da ikke fødselen i gang i uke 28?? I tilfelle er det noe riv ruskende galt en plass. Jeg var innlagt 90% av svangerskapet grunnet store komplikasjoner og hyperemesis, men det var aldri snakk om å sette i gang fødselen/keisersnitt så tidlig. Og det var selvsagt aldri noe jeg ønsket selv heller, selv om jeg var så dårlig at jeg trodde jeg skulle forgå. Anonymkode: a79bc...9f0 jeg ønsker det selv og kommer til å virkelig stå på for det. uansett må jeg det for livmoren er full av muskelknuter som hindrer barnets vekst. virket ikke som om fødselslegen hadde tro på at fosteret kunne være der til uke 30. jeg klarer virkelig ikke mere, og kall meg egoistisk, men jeg blir overlykkelig om de tar barnet i uke 29-30. Anonymkode: f2b71...768 1
Gjest Sisti Skrevet 22. mars 2016 #24 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med mindre det står om mors liv, settes da ikke fødselen i gang i uke 28?? I tilfelle er det noe riv ruskende galt en plass. Jeg var innlagt 90% av svangerskapet grunnet store komplikasjoner og hyperemesis, men det var aldri snakk om å sette i gang fødselen/keisersnitt så tidlig. Og det var selvsagt aldri noe jeg ønsket selv heller, selv om jeg var så dårlig at jeg trodde jeg skulle forgå. Anonymkode: a79bc...9f0 Hvis det står om barnets liv settes det også i gang tidlig. AB beskriver jo en situasjon hvor det ikke er bra for barnet heller å være i magen utover uke 30.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #26 Skrevet 22. mars 2016 HI her, jeg valgte å avslutte mitt svangerskap i dag. Tok ikke sjansen på å fullføre etter å ha tatt den tabletten. Det finnes ikke nok forskning på området til å vite om den første tabletten kan medføre skader, og mitt opprinnelige valg var nøye gjennomtenkt. Jeg ble rett og slett redd for den videre prosessen jeg skulle gjennom, og hadde i dag med meg noen som støttet meg hele veien. Jeg kjenner på hele kroppen at jeg tok et riktig valg for meg og for min familie. Det hadde ikke vært riktig å sette et barn til verden akkurat nå. Anonymkode: 72f8f...87c 14
Gjest Sisti Skrevet 22. mars 2016 #27 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: HI her, jeg valgte å avslutte mitt svangerskap i dag. Tok ikke sjansen på å fullføre etter å ha tatt den tabletten. Det finnes ikke nok forskning på området til å vite om den første tabletten kan medføre skader, og mitt opprinnelige valg var nøye gjennomtenkt. Jeg ble rett og slett redd for den videre prosessen jeg skulle gjennom, og hadde i dag med meg noen som støttet meg hele veien. Jeg kjenner på hele kroppen at jeg tok et riktig valg for meg og for min familie. Det hadde ikke vært riktig å sette et barn til verden akkurat nå. Anonymkode: 72f8f...87c Så flott at du har tatt et valg som er riktig for deg!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #28 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: HI her, jeg valgte å avslutte mitt svangerskap i dag. Tok ikke sjansen på å fullføre etter å ha tatt den tabletten. Det finnes ikke nok forskning på området til å vite om den første tabletten kan medføre skader, og mitt opprinnelige valg var nøye gjennomtenkt. Jeg ble rett og slett redd for den videre prosessen jeg skulle gjennom, og hadde i dag med meg noen som støttet meg hele veien. Jeg kjenner på hele kroppen at jeg tok et riktig valg for meg og for min familie. Det hadde ikke vært riktig å sette et barn til verden akkurat nå. Anonymkode: 72f8f...87c Så bra du kom til et valg som er rett for deg og dere. Ikke bry deg om disse anti-abort-gjengen. Du måtte ta et vanskelig valg, og det er tøft i seg selv om ikke man må 'høre på' disse bessewisserne hvor livet kun er svart eller hvitt. Ønsker dere alt godt for framtiden <3 Anonymkode: 45798...55a 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #29 Skrevet 22. mars 2016 Er det 2 forskjellige damer som har tatt den pillen? ab-koden til hun som fortsetter svangerskapet men skal få ungen ut i uke 30 stemmer ikke overens med det siste innleget om at hun valgte å avslutte sitt svangerskap sin kode... Anonymkode: e6aae...a19 1
Gjest mammanicolene Skrevet 22. mars 2016 #30 Skrevet 22. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er det 2 forskjellige damer som har tatt den pillen? ab-koden til hun som fortsetter svangerskapet men skal få ungen ut i uke 30 stemmer ikke overens med det siste innleget om at hun valgte å avslutte sitt svangerskap sin kode... Anonymkode: e6aae...a19 Oj. Creepy
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #31 Skrevet 22. mars 2016 13 timer siden, Sisti skrev: Av nysgjerrighet - hva er egentlig poenget med denne tabletten hvis det er så vanlig å likevel kunne fullføre svangerskapet etter man har tatt den? Gå inn på felleskatalogen å les. Men det er hormoner som setter avslutter svangerskapet og setter igang fødselen, helt kort og enkelt forklart. Det er altså ikke noe skumle rare medisiner, men hormoner. Anonymkode: 46088...fb9
sjøhest Skrevet 22. mars 2016 #32 Skrevet 22. mars 2016 En må vel skrive med AB for å ikke bli kastet ut av forumet.. 1
Gjest Tekola Skrevet 22. mars 2016 #33 Skrevet 22. mars 2016 Tråden er ryddet for krenkende innlegg, brudd på Retningslinjer for rommet Graviditet og spedbarn og svar til dette. Sitat * Prinsipielle diskusjoner om abort er tillatt i egne tråder, men innlegg med krenkende eller støtende innhold omkring trådstarters personlige valg om å beholde eller ta abort vil bli slettet. Vi ber dere vise hensyn når det gjelder å fremme egne mer prinsipielle meninger og holdninger til abort i tråder hvor trådstarter ikke har bedt om hjelp til avgjørelsen om å fullføre eller avbryte et svangerskap. Vi ber dere også vise hensyn og være skånsomme i deres ordbruk når trådstarter vurderer alternativene. Få valg er så endelige som det å måtte velge mellom å ta abort eller å føde et barn, og mange av de som ønsker å dele sine tanker og følelser, befinner seg i en sårbar situasjon.Dersom dere ønsker å diskutere abort på et generelt og mer prinsipielt grunnlag, er dere velkomne til å opprette egne tråder for dette. Tekola, admin.
Gjest Sisti Skrevet 22. mars 2016 #34 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det 2 forskjellige damer som har tatt den pillen? ab-koden til hun som fortsetter svangerskapet men skal få ungen ut i uke 30 stemmer ikke overens med det siste innleget om at hun valgte å avslutte sitt svangerskap sin kode... Anonymkode: e6aae...a19 Eh, ja, det har jo vært helt åpenbart hele tiden at den ene AB-en svarer på ts sitt spørsmål ved å fortelle om sin erfaring.
Biloba Skrevet 22. mars 2016 #35 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det 2 forskjellige damer som har tatt den pillen? ab-koden til hun som fortsetter svangerskapet men skal få ungen ut i uke 30 stemmer ikke overens med det siste innleget om at hun valgte å avslutte sitt svangerskap sin kode... Anonymkode: e6aae...a19 Ja, det er to ulike damer. Trådstarter har jo selvbestemt abort i første trimester, hun andre skulle ha senabort, men skal i stedet gå gravid til fosteret kan klare seg bedre og det er teknisk lettere å gjøre keisersnitt på henne livmor. TS spør jo nettopp etter andre som har tatt pillen. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #36 Skrevet 23. mars 2016 12 timer siden, Sisti skrev: Eh, ja, det har jo vært helt åpenbart hele tiden at den ene AB-en svarer på ts sitt spørsmål ved å fortelle om sin erfaring. ja, jeg fortsetter mitt svangerskp etter å ha tatt mifegyne. fordi det ikke var trygy å ta abort. trådstarter var kortere på vei,og stod dermed fri til å velge det som var riktig for henne. Anonymkode: f2b71...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå