AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Noen som har avbrutt en påstartet abort? Aborterte du til slutt likevel eller fikk du barnet? Og hadde isåfall barnet fosterskader? Etter å ha lest på nett ser jeg jo at det er noen som har gjort dette og noen som har hatt mislykkede aborter som har gjennomført til syvende og sist og fått friske barn. Vil bare høre andres erfaringer. Regner med det er vanlig å angre seg når det først er i gang... Anonymkode: 72f8f...87c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Jeg har det. Tok mifegyne og ønsket abort. Jeg var da i uke 17 (søkte om senabort pga plager i svangerskapet. ) da jeg kom dit, viste det seg at det ikke gikk an å ta abort på vanlig vis pga muskelknuter som stengte for . da måtte det bli abort med keisersnitt og det var så risikabelt at jeg ble rådet til å fullføre. Har ikek født enda, men ungen levde og var aktiv. så det er håp hvis du ønsker å fortsette. usikker på om det er annerledes når en har kommer så langt som meg. Anonymkode: f2b71...768
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det. Tok mifegyne og ønsket abort. Jeg var da i uke 17 (søkte om senabort pga plager i svangerskapet. ) da jeg kom dit, viste det seg at det ikke gikk an å ta abort på vanlig vis pga muskelknuter som stengte for . da måtte det bli abort med keisersnitt og det var så risikabelt at jeg ble rådet til å fullføre. Har ikek født enda, men ungen levde og var aktiv. så det er håp hvis du ønsker å fortsette. usikker på om det er annerledes når en har kommer så langt som meg. Anonymkode: f2b71...768 Ok, fikk du vite om noen risikoer forbundet med å fullføre etter inntak av tabletten? Er jo ikke sikkert det er liv mer uansett, og et ikke sikker på om det bare er de siste krampetrekningene av tvil som slår inn. Jeg har gått mange runder med meg selv. Gruer meg til å sette de siste tablettene for å fullføre dette.... Anonymkode: 72f8f...87c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 (endret) Uff, men vet ikke om det er det jeg vil. Føltes veldig greit da tabletten ble tatt, men i natt fikk jeg ikke sove og ble liggende og gruble. I utgangspunktet skal vel tabletten føre til at fosterutviklingen stopper opp og at det ikke skal være noe liv når resten av tablettene settes, men leser jo ørten historier på nett hvor det ikke har fungert. Og om det mot formodning skulle være liv i morgen og at jeg ikke klarer å ta de siste tablettene, hvilke skader kan isåfall barnet ha fått? Anonymkode: 72f8f...87c Endret 22. mars 2016 av Tekola
frøkna Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff, men vet ikke om det er det jeg vil. Føltes veldig greit da tabletten ble tatt, men i natt fikk jeg ikke sove og ble liggende og gruble. I utgangspunktet skal vel tabletten føre til at fosterutviklingen stopper opp og at det ikke skal være noe liv når resten av tablettene settes, men leser jo ørten historier på nett hvor det ikke har fungert. Og om det mot formodning skulle være liv i morgen og at jeg ikke klarer å ta de siste tablettene, hvilke skader kan isåfall barnet ha fått? Anonymkode: 72f8f...87c Snakk med legen din, eller ring sykehuset som ga deg det. De har nok de beste svarene. 13
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 De fleste foster som overlever er godt over norsk abortgrense, de er dermed mer utviklet og mye mer robuste, samt at det er færre ting som kan ga skikkelig galt, da de fleste organer er dannet. Dersom en medisinsk aboer innen første trimester går galt, anbefales man å få gjennomført en kirurgisk abort, da fosterskadene sannsynligvis vil være massive. Anonymkode: 9eb98...86f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 Jeg er snart i uke 12.... Eller var... Tror det var en tabbe å ta tabletten i går, men vet ikke om det er samvittigheten min som snakker eller om det er meg. Dårlig stemning hjemme pga dette og andre ting, og jeg føler mannen klandrer meg for at jeg ønsket abort..... Jeg har kun tenkt på abort i halvannen måned, og nå, etter å ha tatt aborten har jeg trålet nettet etter informasjon om man kan fortsette svangerskapet. Jeg ee så sliten i kroppen at jeg knapt klarer å stå på beina. Føles som at jeg har løpt maraton. Denne følelsen ble verre i går etter at pillen var tatt... Anonymkode: 72f8f...87c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 Er det ingen her inne som har fullført etter å ha tatt denne tabletten? Tviler jo på at det er en mulighet i det hele tatt, men kommer til å be om en ultralyd i morgen før de evt setter de neste tablettene.... Anonymkode: 72f8f...87c
Biloba Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste foster som overlever er godt over norsk abortgrense, de er dermed mer utviklet og mye mer robuste, samt at det er færre ting som kan ga skikkelig galt, da de fleste organer er dannet. Dersom en medisinsk aboer innen første trimester går galt, anbefales man å få gjennomført en kirurgisk abort, da fosterskadene sannsynligvis vil være massive. Anonymkode: 9eb98...86f Hvor har du den anbefalingen fra? I Felleskatalogen for Mifegyne står det at deg ikke er grunnlag for å avbryte svangerskapet om kvinnen ombestemmer seg etter at medikamentet er tatt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Aborten ble ikke fullført. I magen hadde jeg et sprell levende foster med alle lemmer intakt. Ingenting som tydet på at det hadde skjedd noe og ingen tegn til blødninger. Jeg vet ikke hvorfor jeg har angret, om det er redsel, dårlig samvittighet eller om jeg faktisk ønsker dette barnet... Nå skal jeg tenke meg godt om til i morgen og bestemme meg for om jeg skal fullføre eller ikke. Anonymkode: 72f8f...87c 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 Den 20.3.2016 at 10.45, AnonymBruker skrev: Jeg har det. Tok mifegyne og ønsket abort. Jeg var da i uke 17 (søkte om senabort pga plager i svangerskapet. ) da jeg kom dit, viste det seg at det ikke gikk an å ta abort på vanlig vis pga muskelknuter som stengte for . da måtte det bli abort med keisersnitt og det var så risikabelt at jeg ble rådet til å fullføre. Har ikek født enda, men ungen levde og var aktiv. så det er håp hvis du ønsker å fortsette. usikker på om det er annerledes når en har kommer så langt som meg. Anonymkode: f2b71...768 Vil du ikke da få akkurat det samme problemet når du skal føde, og vil ikke da KS være minst like risikabelt? Anonymkode: 91b72...0d8
Gjest Jørild Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 (endret) Selvfølgelig ødelegger det ikke lemmer. Du kan gå inn på felleskatalogen og lese deg opp. Mifegyn kan derimot føre til ABS, som kan skade lemmene. Derfor må msn ha tettere oppfølging i svangerskapet. http://www.cardinalglennon.com/fetalcareinstitute/conditions/SkeletalLimbs/Pages/AmnioticBandSyndrome.aspx Til Ts, håper du finner den beste løsningen, det var godt tabletten ikke hadde noen effekt. Endret 21. mars 2016 av Hoppelopp
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 Ring legen i morgen evt. sykehuset. Anonymkode: 46a4f...be9 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #16 Skrevet 21. mars 2016 <3 Jeg tror man må holde seg til det valget man har tatt uten så mye følelser. Det er lett å angre seg og tenke at alt man tenkte ikke var bra, men det er en/flere grunner til at du tok første pillen. Om du skulle ombestemme deg blir det garantert et barn du elsker, og det går nok bra uansett hva du gjør. : ) Anonymkode: 195d6...0f2 4
Gjest Sisti Skrevet 22. mars 2016 #17 Skrevet 22. mars 2016 Av nysgjerrighet - hva er egentlig poenget med denne tabletten hvis det er så vanlig å likevel kunne fullføre svangerskapet etter man har tatt den?
sjøhest Skrevet 22. mars 2016 #18 Skrevet 22. mars 2016 Du skal jo ta 3 stk da så ofte går det bra å avbryte etter en.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #19 Skrevet 22. mars 2016 Den 20.3.2016 at 12.53, AnonymBruker skrev: Ok, fikk du vite om noen risikoer forbundet med å fullføre etter inntak av tabletten? Er jo ikke sikkert det er liv mer uansett, og et ikke sikker på om det bare er de siste krampetrekningene av tvil som slår inn. Jeg har gått mange runder med meg selv. Gruer meg til å sette de siste tablettene for å fullføre dette.... Anonymkode: 72f8f...87c Det var visstnok ikke noen alvorlige bivirkningerav dette , ihvertfall når fosteret var så stort. jeg kunne ikke ta abort pågrunn av de forferdelige muskelknutene,så jeg må bare fortsette. Klart jeg er glad i fosteret, men hadde mine grunner for å ta abort og var helt ferdig av den forferdelige graviditeten. nå må jeg bare holde ut. heldigvis må de ta ungen tidligere i uke 30 ca pga av at disse knutene hindrer vekst . skal være så glad når dette er over. hater å gå gravid. vil heller dø enn å oppleve det igjen:-( Anonymkode: f2b71...768
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #20 Skrevet 22. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men kan man virkelig ta slike tabletter for å drepe ungen når du er 12 uker?? Kan du fullføre om du vil nå? Jeg er så sjokkert nå. Er det slik det har blitt? Ble helt på gråten her jeg....Husker selv 12 ukers ultralyden. Fosteret er jo så ferdig.. Anonymkode: a2eba...9ee Du kan ta denne tabletten opp til uke 18. jeg var i uke 17 da jeg tok den. Ikke vær så fordømmende. det er grunner til at en velger å avbryte svangerskapet. jeg hadde så forferdelige plager, at jeg kom til et punkt hvor jeg ikke orket mer rett og slett. var innom ei nemd, som sa ja med en gang også tok jeg tabletten. var veldig trist og gråt mye, men så ikke for meg noe annet valg . det kom derfor som et sjokk på meg at de ikke hadde sett dsiise knutene som gjorde det umulig med medisinsk abort. får veldig god oppfølging nå og barnet blir heldigvis tatt endel tidligere( må det pga knutene) jeg er glad for det , for jeg holder ikke ut lengre enn til maks uke 28-30. Anonymkode: f2b71...768 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå