Gå til innhold

vanlig med smerter 6 dager etter kastrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det virker som at min katt har vondt i operasjonssåret enda. Jeg trodde virkelig at ting skulle gå bedre nå. Fikk med smertestillende for 3 dager, men det virker ikke å være nok for min katt. Hun viser tydelig med kroppsspråket at hun har vondt. Hun var før veldig vilter og leken. Nå klarer hun ikke å leke lenger:-( bare sånn forsiktig)

Såret ser bra ut, lukter ikke, stingene har ikke gått opp, men,- jeg syns kanskje at det virker som at magen henger litt rundt såret. Kan det være brokk? Hender det at veterinærer gjør feil, fx at de ikke putter innvollene i riktig posisjon?Jeg stoler på veterinærer generelt og det er ikke meningen å stille spørsmål ved deres kompetanse, men alle kan gjøre feil ikke sant.

Synd det er søndag nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huskar ikkje kor lenge våre hadde smertestillande etter kastrering, men trur egentlig dei fekk for ei veke. Trur ikkje det er heilt unormalt iallfall. Kanskje veterinærkontoret har vakttelefon du kan ringe i morgon for litt råd?

Det er heilt normalt at det "bular litt ut" i operasjonssåret ei tid etter kastrering. Vi var til kontroll med begge våre fordi vi var usikre, men det var ingen fare, sjølv om det såg ganske rart/skummelt ut. Men så klart, om du er usikker, er det tryggaste å få ein sjekk hos veterinæren.

AnonymBruker
Skrevet

Er nok lurt å ta kontakt med vetrinær på mandag morgen å høre med de :) Skal hun inn igjen til en sjekk?

Det er jo en operasjon, så det er vel vanlig at det tar litt tid før pus er tilbake til normal. Men det er synd om hun har vondt. 

Hvis du er veldig beskymret finnes det kanskje døgnvakt?

Anonymkode: fe4f4...776

Skrevet

Meget mulig at jeg må få tak i veterinærvakt. Skal sjekke Google ang. det nå.Det er vondt å føle at man er skyld i andres lidelser.

kan ikke skrive; det lagger ululig å skrive, somd re se.......

Skrevet

ps

TAKK FOR SVAR!

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok lurt å ta kontakt med vetrinær på mandag morgen å høre med de :) Skal hun inn igjen til en sjekk?

Det er jo en operasjon, så det er vel vanlig at det tar litt tid før pus er tilbake til normal. Men det er synd om hun har vondt. 

Hvis du er veldig beskymret finnes det kanskje døgnvakt?

Skal ta stinga etter 10 dager, altså....skjærtorsdag!!! Nei det går jo ikke. Får gå dit onsdag da. Ja den påska den påska, den kommer hvert år. men deilig med fri:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med pus i dag? :) 

Skrevet

Det er et større inngrep på ei kjette enn på en hankatt, så kjettene pleier være litt redusert lenger enn en mons som ofte er nesten 'på hugget' dagen etter.

Det kan stramme i stingene, og være litt ugreit. Men, dersom du er det minste urolig så kontakter du vetrinær.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med pus i dag? :) 

Hei. Jo, hun går som "ei gammal kjerring". Men jeg venter til imorra, mandag. Prøvde å ringe en klinikk,mnde svarte ikke på telefonen, så da ble det med tanken. Tenkte også at det var slitsomt for katten og måtte dratil klinikken. Og for meg.

Hun har det bra når hun ligger, heldigvis.

Hadde jeg vært fornuftig, hadde jeg levert henne inn til dyrebeskyttelsen, i stedetfor å drive min gen dyrebeskyttelse. Jeg skal nemlig finne et hjem til henne,fordi de som hadde henne før, ikke evnet å ta seg av henne.

Jeg er dumsnill.

Håper kattensnart er om før. Hun var så veldig leken og kosete. Tommelen opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...