Gå til innhold

Hvilket kjæledyr passer for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst på et kjæledyr, men vet ikke hvilket (om noen passer for meg). 

Hund og katt er utelukket ettersom jeg er student med to deltidsjobber.  

Kan hamster være noe for meg?

Anonymkode: f3f96...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med marsvin eller kanin? Synes det er mer selskap i dem enn i en hamster, som er nattdyr.

Anonymkode: b4eb0...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må jo bli en gnager eller en fugl, det finnes ikke flere kjæledyr. Hvis du ikke vil ha reptil eller fisk.

Anonymkode: c5393...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke katt ? Hvis det er utgifter, så koster alle kjæledyr penger. Marsvin skal f eks ha MYE høy. En sekk koster ca 150 kroner. Den spiser de opp på maks to uker. Fullverdige forpellets koster ca kr 400,- for 2 - 3 kilo. Alternativ kan du kjøpe grønnsaker, men de MÅ ha c-vitamin, så da må det bli kål,paprika, brokkoli osv. Du kan ikke gi de restemat (men det kan du med rotter). Buret må skiftes en gang i uken. En sekk bunnstrø koster ca 300 kroner, og er brukt iløpet av 3 - 4 skift.

Egentlig tenker jeg at som student med deltidsjobb har du kanskje ikke tid til et kjæledyr. Det trenger kos og omsorg, og det tar tid.

Anonymkode: e1375...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to hetterotter en gang, utrolig kosete og fine dyr å ha som kjæledyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er student med to deltidsjobber, og kanskje også er sosial engang iblant, bør du vel ha et dyr som ikke trenger deg for selskap. Hamster, degus eller ørkenrotte klarer seg fint på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...