Gå til innhold

Bake kredittkortgjeld inn i boliglån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har ikke kontaktet banken angående dette enda, vil gjerne høre hva dere syns og hvordan jeg bør gå frem/ordlegge meg.

Har en leilighet i sentrale strøk i Oslo som er verdt 2,6 mill nå, inkl fellesgjeld på 190000(fikk ny takst forrige uke). Kjøpte den for 1,990 mil for to år siden(+fellesgjeld). Har nå boliglån på 1,630 mill, studielån på 300 tusen(betaler ca 2 k i mnd på det) og kredittkort(fra banken min) på -70000 kr. Dumskap å bruke så mye på kredittkort, men har vært uten inntekt i 3 mnd, nå tilbake i fast jobb. Ingen spare/bufferkonto. Ingen betalingsanmerkninger. Hvordan tror dere banken(Sparebank 1) vil se på det om jeg spør om å få bake kredittkortet inn i boliglånet? Hvordan bør jeg ordlegge meg? Jeg får jo feriepenger på ca 50 K i juni, bør jeg heller drøye det og betale ned mest mulig da? Nå får jeg til å betale ca 4000 ned på kredittkortet i mnd.

Anonymkode: 738c3...790

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har beat ned nesten 400.000 på to år, det er jo veldig bra! Har du høy lønn?

Du bør nok lett få bake kreditten inn i boliglånet :)

Anonymkode: f9390...98c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har beat ned nesten 400.000 på to år, det er jo veldig bra! Har du høy lønn?

Du bør nok lett få bake kreditten inn i boliglånet :)

Anonymkode: f9390...98c

Nei, hadde 400 tusen i egenkapital. Så egentlig ikke betalt ned noe siden jeg har brukt ca 70K på oppussing med en gang jeg flytta inn.

AnonymBruker
Skrevet

Jamen, så hør med banken din, da. Sannsynligvis så lar det seg gjøre, hvis ikke har du i hvert fall prøvd.

Man bør vel egentlig prøve å bake all slags gjeld inn i boliglånet sitt (med unntak av studielån), da boliglån typisk er den typen lån med lavest rente. Så kan man heller betale inn noen ekstra avdrag hvis man har mulighet til det.

Hvordan ordlegge seg? "Jeg har 70.000kr i kredittkortgjeld, vil gjerne putte dette inn i boliglånet, lar det seg gjøre?".

Evt. du kan bare spørre om å øke lånet med 70.000kr, overført til vanlig bankkonto, uten å fortelle dem hva det skal brukes til.

Anonymkode: ffebb...041

Skrevet

Jeg ville søkt om 70K uten å forklare hvorfor. Evt "oppussing". Dette for å opprette tillitsforholdet. Det går sikkert fint :) 

Skrevet

Opprettholde! 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, MapleSirup skrev:

Opprettholde! 

De legger vel kanskje sammen to og to uansett da? Kredittkortet er jo i samme bank :P Men jeg kan jo prøve!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var dønn ærlig, spurte om muligheten for å bake inn kredittkortgjelden i boliglånet eller avdragsfri periode på boliglånet på 6 mnd. Hvis ingen av delene gikk spurte jeg om hvilke andre forslag de hadde. Håper på positivt svar selv om det sikkert ikke kommer før påsken er over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon når det gjelder bolig og EK, men høyere kredittkortgjeld, på 110 000. 

Hadde Sparebank1, fikk dessverre nei fra dem etter mye om og men og frem og tilbake. Kunderådgiveren jeg fikk fremsto som ganske dårlig i jobben sin, så det kan jo ha hatt noe med saken å gjøre og da. 

Så da søkte jeg litt rundt hos andre og byttet bank, og fikk bedre rente og kundeservice og alt. Både DnB og Danske Bank nærmest hiver boliglån etter kunder nå, og det er jo også mange flere du kan søke på. 

Så husk at det er et alternativ om det ikke går i banken din, det var en rask og smertefri prosess og de hundrelappene Sparebank1 tok i avskjedsgebyr for å lukke kontoene er allerede spart inn på renter. 

Anonymkode: 88c21...d3d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i en lignende situasjon når det gjelder bolig og EK, men høyere kredittkortgjeld, på 110 000. 

Hadde Sparebank1, fikk dessverre nei fra dem etter mye om og men og frem og tilbake. Kunderådgiveren jeg fikk fremsto som ganske dårlig i jobben sin, så det kan jo ha hatt noe med saken å gjøre og da. 

Så da søkte jeg litt rundt hos andre og byttet bank, og fikk bedre rente og kundeservice og alt. Både DnB og Danske Bank nærmest hiver boliglån etter kunder nå, og det er jo også mange flere du kan søke på. 

Så husk at det er et alternativ om det ikke går i banken din, det var en rask og smertefri prosess og de hundrelappene Sparebank1 tok i avskjedsgebyr for å lukke kontoene er allerede spart inn på renter. 

Tok banken gebyr for å lukke kontoene?? Det har jeg aldri hørt om før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Sparebank 1 jeg å.. Hørtes ikke så bra ut dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...