Gå til innhold

Kan noen vær så snill å hjelpe meg :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Her kommer en lang status, og jeg håper dere orker å lese hele 😔
Jeg trenger et nytt hjem/fosterhjem til verdens herligste katt. Han ble nylig omplassert for noen måneder siden, men nå fikk jeg beskjed om at de ikke kunne ha han lenger, og neste steg for dem var avliving. UAKTUELT!!!

Min kjære pus heter Tarzan, og han sto utenfor veranda døren min en iskald vinternatt for 5 - 6 år siden. Jeg klarte ikke å la han være ute så jeg tok han inn, og bodde siden hos meg. Dessverre likte ikke mine to katter han.. (selv om han var rolig og aldri kranglet med dem). Da vi måtte selge huset, flyttet jeg inn i en leilighet i 2 etasje. Jeg tok med meg de jeg eide fra før, men Tarzan kunne ikke bli med på lasset pga slåssing og krangling med de to andre (de som startet..)
Dessuten må han ha mulighet til å være ute,  og det har han ikke hos meg.. (vi hadde katteluke i huset, slik at alle kattene kunne gå ut når de ville)

Derfor var jeg overlykkelig over at noen ville ha han etter flere måneder med leting etter en ny familie. Men så fikk jeg denne triste beskjeden idag..

Så jeg ber på mine knær, er det noen som kan gi denne fantastiske og nydelige katten et hjem? Stakkaren blir flyttet på og kastet ut overalt hvor han drar. Han er ekstrem kosen og god! Han kan bli irritert hvis han blir forstyrret mens han sover, men hvem blir vel ikke det? 😏

Hver så snill å hjelp til å dele, jeg trenger virkelig hjelp! Jeg tar han mer en gjerne tilbake om noen få år, når jeg har fått meg hus/leilighet med utemuligheter, hvis ingen kan ha han fast. Er det i Trondheim som kan hjelpe meg? 😢😢

Han er kastrert og husren! Jeg har prøvd FOF,  Myas Omplassering osv, alle har mer en nok! :-(

Vær så snill å hjelp oss 😢😢

20131224_102915.jpg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du hen? Det finnes flere "Katte/dyrehjelp"-grupper på facebook, det går an å prøve der. Eventuelt kan jeg henvise deg til ei i min omkrets (Drammen) som kanskje har kontakter nærmere deg :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle gjerne tatt ham, men siden jeg bor i 13. etasje rett ved en bilvei, så er det dessverre ikke aktuelt. 

Har du lagt ut innlegg på Facebook? Om ingen av dine venner eller bekjente kan ta ham, så kan de dele innlegget videre. 

Håper det ordner seg for deg og pusen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lagt ut på alle kattesider på Facebook.. det funket første gangen, men ikke nå..😢 har blitt stengt ut av en del grupper siden omplassering ikke var aktuelt for den gruppen.. jeg må bare håpe at det finnes noen her som har mulighet til å ta han..

Bor på Jakobsli i Trondheim, men overalt i byen funker! Tusen takk for delingen å hjelp!!

• Liker 1
Skrevet

På vei i seng nå, men sender deg en PM i morgen :) 

Dette skal nok ordne seg for pusen :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Å herre, så nydelig! Synd man bor 60 mil unna. Håper du finner den perfekte eier til nydelige pusen! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde i 5. etg. en gang, med to katter. I begynnelsen (de var da bare kattunger) var de bare inne begge to, men etter hvert som de ble eldre merka jeg at gutten absolutt måtte få komme ut litt. Det jeg gjorde da, var å følge ham ned baktrappa og slippe ham ut bakdøra. Da var han ute i 3-5 timer. Stort sett hver gang jeg gikk ned for å hente ham, kom han. En sjelden gang måtte jeg vente en stund før han kom. En gang ble han ute altfor lenge, men kom til slutt. Egentlig funket dette helt fint!

Men litt tungvint var det jo, for meg. ja ja...

en digresjon:

så kjøpte jeg en leilighet i underetg., som var ideelt for kattehold. Men styret nekta meg å la kattene gå fritt ute. Dumme meg, jeg adlød ordren, og min mor måtte overta guttekatten (bodde på landet). Seinere forsto jeg at borettslag IKKE kan nekte folk med egen inngang å slippe katten ut. Så etter hvert blåste jeg i "borettslagregelene" og jentekatten, som jeg tenkte jeg måtte holde inne, kunne endelig slippes ut.

sånn er det når man har autoritetsangst....

digresjon slutt.

Du kan prøve å følge katten din ned trappene, og følge den opp igjen etter noen timer. Ikke sikkert at det blir så vanskelig som det høres ut som. Men i begynnelsen prøver du noen turer med katten i bånd, sånn at den blir kjent i området. Da er den tryggere når den skal gå ute aleine.

lykke til. om du finner et nytt hjem til katten, eller prøver min metode. (er sikker på at mange benytter den metoden)

(Fantastisk, hadde ingen problemer med lagging nå. (når tastene man trykker ikke samsvarer med teksten som den framstår på skjermen.)

• Liker 1
Skrevet

Takker for alle svar og tips!

Det er dessverre ikje mulig for meg å ha disse tre kattene sammen, da de kommer til å skade hverandre..

Er ikke meningen å virke negativ, jeg holder håpet oppe! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...