minister-mio Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Jeg er i en situasjon som er ganske trasig og hvor det er naturlig at en del folk tar kontakt og sier at hvis det er noe de kan gjøre for meg må jeg bare si ifra etc. Det jo veldig hyggelig at så mange stiller så veldig opp og vil støtte meg, men er det egentlig bare høflighetsfraser når folk sier "si ifra om det er noe jeg kan gjøre"? En venn av meg har tatt kontakt flere ganger og sagt at han vil stille opp med "hva som helst" og at jeg bare må si ifra når jeg trenger noe. Dette har jeg liksom ikke benyttet meg av men nå her om dagen trengte jeg en tjeneste. Det er ikke en stor ting, jeg vil ikke si hva i fare for å bli gjenkjent, men det er noe jeg har gjort for andre og det krever lite. Vennen min kommer med alle mulige slags unnskyldninger og vil ikke gjøre denne tjenesten for meg. Jeg syntes det er rart siden han har uttalt så veldig at jeg bare må si ifra hvis det er noe han kan gjøre. Hvis du sier du vil stille opp for en venn i en vanskelig situasjon, er det bare noe du sier eller mener du det? Legger jeg for mye i det når folk sier jeg "bare må si ifra"? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Det spørs vel på vennen vil jeg tro. Noen sier mye som viser seg å ikke stemme når det kommer til stykket. Anonymkode: 82d57...2f4 4
globalagogo Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Jeg tolker det som at folk er ærlige og ønsker å være der for meg når de sier sånt kan hende det passet veldig dårlig nå pga helg/påske/andre ting? Vanskelig å si når jeg ikke vet mer detaljer 2
Gjest Evans Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 (endret) Nå vet ikke jeg hva det gikk ut på, men kanskje det var noe som han følte han ikke kunne gjøre av diverse årsaker? Eller kanskje det rett og slett ikke passet? Jeg regner jo med at hvis folk sier slikt, og de også gjentar det, så må de vel mene det også. Ellers ville det vært underlig å sagt det flere ganger - da vil du jo virkelig bidra og hjelpe til tenker jeg. Hvis det kommer fra noen jeg ikke har så mye kontakt med, og det blir sagt i samme setning som jeg håper det går bra med deg, så tenker jeg det er litt mer høffligehtsfrase. Men ikke ved en slik gjentagelse som du nevner - da må han mene det Endret 19. mars 2016 av Evans
minister-mio Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, globalagogo skrev: Jeg tolker det som at folk er ærlige og ønsker å være der for meg når de sier sånt kan hende det passet veldig dårlig nå pga helg/påske/andre ting? Vanskelig å si når jeg ikke vet mer detaljer Nei, det passet ikke dårlig, det er til nød litt ubeleilig. Skulle gjerne sagt hva det gjaldt, men det er så lett å bli gjenkjent
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 1 minutt siden, minister-mio skrev: Nei, det passet ikke dårlig, det er til nød litt ubeleilig. Skulle gjerne sagt hva det gjaldt, men det er så lett å bli gjenkjent Falske vennskap er lette å gjennomskue, noe du akkurat har gjort. Anonymkode: 82d57...2f4 1
minister-mio Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Falske vennskap er lette å gjennomskue, noe du akkurat har gjort. Anonymkode: 82d57...2f4 Ja, det er det jeg sa til denne "vennen" også :/
Summers Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 20 minutter siden, minister-mio skrev: Ja, det er det jeg sa til denne "vennen" også :/ Fortalte du han det bare fordi han ikke kunne gjøre deg en tjeneste? 6
minister-mio Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2016 1 minutt siden, Summers skrev: Fortalte du han det bare fordi han ikke kunne gjøre deg en tjeneste? Ja, men det var ikke at han ikke kunne, han hadde mulighet til å gjøre det. Og han har sagt mange ganger at han vil gjøre hva som helst for å hjelpe meg. er jeg urimelig mener du?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 1 minutt siden, minister-mio skrev: Ja, men det var ikke at han ikke kunne, han hadde mulighet til å gjøre det. Og han har sagt mange ganger at han vil gjøre hva som helst for å hjelpe meg. er jeg urimelig mener du? Jeg synes du er litt urimelig. Hvis det hadde skjedd flere ganger før er det forståelig, men om dette er første gangen så synes jeg du var litt krass. Anonymkode: 149b3...d70 9
Summers Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, minister-mio skrev: Ja, men det var ikke at han ikke kunne, han hadde mulighet til å gjøre det. Og han har sagt mange ganger at han vil gjøre hva som helst for å hjelpe meg. er jeg urimelig mener du? Nå vet jo ikke jeg akkurat hva som skjedde, men ja synes det er urimelig å fortelle noen at vennskapet er falsk bare fordi de ikke gidder å gjøre en tjeneste. Snakk om en hendelse og ikke sikkert han vet om det var viktig for deg. 6
avida30 Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 Man kan jo ikke regne med at folk slipper alt de har i henda for å hjelpe en i samme øyeblikk man ber om det. Noen ganger passer det andre ganger ikke. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. mars 2016 #13 Skrevet 20. mars 2016 Har sånne "venner", skulle ønske de ikke sa sånne ting de åpenbart ikke vil. Jeg selv sier det fordi jeg mener det, så tror det er forskjellig fra person til person. 3
minister-mio Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, Summers skrev: Nå vet jo ikke jeg akkurat hva som skjedde, men ja synes det er urimelig å fortelle noen at vennskapet er falsk bare fordi de ikke gidder å gjøre en tjeneste. Snakk om en hendelse og ikke sikkert han vet om det var viktig for deg. Men han har gang på gang omtrent mast på at jeg må si hva han kan gjøre for å hjelpe meg. Og første gang jeg faktisk svarer hva jeg trenger hjelp med blir jeg avvist 5
minister-mio Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2016 2 minutter siden, avida30 skrev: Man kan jo ikke regne med at folk slipper alt de har i henda for å hjelpe en i samme øyeblikk man ber om det. Noen ganger passer det andre ganger ikke. Det krevde ikke at personen skulle slippe det han hadde i hendene 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #16 Skrevet 20. mars 2016 Jeg stiller opp for vennene mine, men jeg pusser ikke opp eller hjelper til med flytting og annen bæring. Anonymkode: ac877...582 1
Summers Skrevet 20. mars 2016 #17 Skrevet 20. mars 2016 Et øyeblikk siden, minister-mio skrev: Men han har gang på gang omtrent mast på at jeg må si hva han kan gjøre for å hjelpe meg. Og første gang jeg faktisk svarer hva jeg trenger hjelp med blir jeg avvist Men forstod han at det var viktig for deg at akkurat han gjorde det?
minister-mio Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 20. mars 2016 2 minutter siden, Summers skrev: Men forstod han at det var viktig for deg at akkurat han gjorde det? Det er jeg usikker på. Men akkurat han har kontaktet meg utallige ganger for å tilby din hjelp..
Gjest Blomsterert Skrevet 20. mars 2016 #19 Skrevet 20. mars 2016 (endret) 52 minutter siden, minister-mio skrev: Jeg er i en situasjon som er ganske trasig og hvor det er naturlig at en del folk tar kontakt og sier at hvis det er noe de kan gjøre for meg må jeg bare si ifra etc. Det jo veldig hyggelig at så mange stiller så veldig opp og vil støtte meg, men er det egentlig bare høflighetsfraser når folk sier "si ifra om det er noe jeg kan gjøre"? En venn av meg har tatt kontakt flere ganger og sagt at han vil stille opp med "hva som helst" og at jeg bare må si ifra når jeg trenger noe. Dette har jeg liksom ikke benyttet meg av men nå her om dagen trengte jeg en tjeneste. Det er ikke en stor ting, jeg vil ikke si hva i fare for å bli gjenkjent, men det er noe jeg har gjort for andre og det krever lite. Vennen min kommer med alle mulige slags unnskyldninger og vil ikke gjøre denne tjenesten for meg. Jeg syntes det er rart siden han har uttalt så veldig at jeg bare må si ifra hvis det er noe han kan gjøre. Hvis du sier du vil stille opp for en venn i en vanskelig situasjon, er det bare noe du sier eller mener du det? Legger jeg for mye i det når folk sier jeg "bare må si ifra"? Nei! Det er ikke bare noe en sier. Det er verre enn å ikke si noe! Å bidra og å hjelpe noen føles godt! Ja,det er egoistisk som alt annet,men en bra egoisme. Vil okke alle bety noe for noen. Jeg vil det,men så er det oftest sånn at de en hjelper,er de viktigste for å føle deg bedre. Ikke sånn at du får vinger,men en sover bedre om natta(eller migrene som her: -) Eg,ikke migrene! MOrgener: -D Endret 20. mars 2016 av Blomsterert
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #20 Skrevet 20. mars 2016 Jeg skjønner deg. Noen folk er desverre bare slik, og gidder ikke så stille opp. Anonymkode: 98db4...4d0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå