Gå til innhold

Forglemmegei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om disse nydelige små blomstene er å få kjøpt noe sted i full blomst?
Jeg vil gjerne ha en del til bryllupet som er i juni, men de blomstrer jo først andre året etter de spirer så med annet noen har noen tips om hvordan man kan få de til å hoppe over et steg så må jeg få tak de på annet vis :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Sapientia skrev:

Er det noen som vet om disse nydelige små blomstene er å få kjøpt noe sted i full blomst?
Jeg vil gjerne ha en del til bryllupet som er i juni, men de blomstrer jo først andre året etter de spirer så med annet noen har noen tips om hvordan man kan få de til å hoppe over et steg så må jeg få tak de på annet vis :)

De vokser jo vilt i naturen. Kanskje du kunne hentet deg noen planter et sted?

Anonymkode: 06836...c1e

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vokser jo vilt i naturen. Kanskje du kunne hentet deg noen planter et sted?

Vokser dessverre ingen rundt her. Men jeg skal gå på jakt rundt der vi skal gifte oss. Har ikke sett så mange riktignok. Den andre blomsten vi ønsker, liljekonvall, er det masse av. Så den er i alle fall i boks.
Men ellers takk for tips.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De selge dem alltid på hagesentrene her om våren/sommeren i alle fall.

Anonymkode: 2ed5a...14d

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De selge dem alltid på hagesentrene her om våren/sommeren i alle fall.

Anonymkode: 2ed5a...14d

Så flott!
Hvor bor du, kanskje meg må ta meg en tur til ditt område hvis det blir bom her ;)

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Sapientia skrev:

Hei :)

Kanskje du kan finne noen som kan selge deg forglemmegei-planter/ stauder (som kommer med blomster i år) fra egen hage, gjennom en hageklubb på Facebook?

Det finnes mange slike hageklubber rundt om i landet. De driver ofte med salg, kjøp og bytte av planter, frø m.m.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Kanskje du kan finne noen som kan selge deg forglemmegei-planter/ stauder (som kommer med blomster i år) fra egen hage, gjennom en hageklubb på Facebook?

Det finnes mange slike hageklubber rundt om i landet. De driver ofte med salg, kjøp og bytte av planter, frø m.m.

Takk for tips!
Skal sjekke ut det også :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du har en plantasje der du bor, selger de muligens frø? Vet ikke om de rekker å bli store nok før bryllupet, da.

Sorry, leste HI for fort. =)

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Raven Emerald skrev:

Om du har en plantasje der du bor, selger de muligens frø? Vet ikke om de rekker å bli store nok før bryllupet, da.

Frø er ikke noe problem, men de blomstrer først 2. året. Det er et problem :)
Men skal nok få tak i noen på et vis, dette er jo en svært vanlig hageplante som er lett og få til. Er bare at hagen her er mer gjørmehull enn hage så har ikke fått plantet noe som helst ennå ;)

Skrevet
1 minutt siden, Sapientia skrev:

Frø er ikke noe problem, men de blomstrer først 2. året. Det er et problem :)
Men skal nok få tak i noen på et vis, dette er jo en svært vanlig hageplante som er lett og få til. Er bare at hagen her er mer gjørmehull enn hage så har ikke fått plantet noe som helst ennå ;)

Ja, leste det når jeg kom på å lese HI en gang til... Skylder på kaffemangel. =P

Skrevet
Et øyeblikk siden, Raven Emerald skrev:

Ja, leste det når jeg kom på å lese HI en gang til... Skylder på kaffemangel. =P

Hehe, det er helt greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...