Sapientia Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Er det noen som vet om disse nydelige små blomstene er å få kjøpt noe sted i full blomst? Jeg vil gjerne ha en del til bryllupet som er i juni, men de blomstrer jo først andre året etter de spirer så med annet noen har noen tips om hvordan man kan få de til å hoppe over et steg så må jeg få tak de på annet vis
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 11 minutter siden, Sapientia skrev: Er det noen som vet om disse nydelige små blomstene er å få kjøpt noe sted i full blomst? Jeg vil gjerne ha en del til bryllupet som er i juni, men de blomstrer jo først andre året etter de spirer så med annet noen har noen tips om hvordan man kan få de til å hoppe over et steg så må jeg få tak de på annet vis De vokser jo vilt i naturen. Kanskje du kunne hentet deg noen planter et sted? Anonymkode: 06836...c1e
Sapientia Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vokser jo vilt i naturen. Kanskje du kunne hentet deg noen planter et sted? Anonymkode: 06836...c1e Vokser dessverre ingen rundt her. Men jeg skal gå på jakt rundt der vi skal gifte oss. Har ikke sett så mange riktignok. Den andre blomsten vi ønsker, liljekonvall, er det masse av. Så den er i alle fall i boks. Men ellers takk for tips. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 De selge dem alltid på hagesentrene her om våren/sommeren i alle fall. Anonymkode: 2ed5a...14d 2
Sapientia Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De selge dem alltid på hagesentrene her om våren/sommeren i alle fall. Anonymkode: 2ed5a...14d Så flott! Hvor bor du, kanskje meg må ta meg en tur til ditt område hvis det blir bom her
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 41 minutter siden, Sapientia skrev: Er det noen som vet om disse nydelige små blomstene er å få kjøpt noe sted i full blomst? Jeg vil gjerne ha en del til bryllupet som er i juni, men de blomstrer jo først andre året etter de spirer så med annet noen har noen tips om hvordan man kan få de til å hoppe over et steg så må jeg få tak de på annet vis Hei Kanskje du kan finne noen som kan selge deg forglemmegei-planter/ stauder (som kommer med blomster i år) fra egen hage, gjennom en hageklubb på Facebook? Det finnes mange slike hageklubber rundt om i landet. De driver ofte med salg, kjøp og bytte av planter, frø m.m. Anonymkode: 06836...c1e 1
Sapientia Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hei Kanskje du kan finne noen som kan selge deg forglemmegei-planter/ stauder (som kommer med blomster i år) fra egen hage, gjennom en hageklubb på Facebook? Det finnes mange slike hageklubber rundt om i landet. De driver ofte med salg, kjøp og bytte av planter, frø m.m. Anonymkode: 06836...c1e Takk for tips! Skal sjekke ut det også 1
Raven Emerald Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 (endret) Om du har en plantasje der du bor, selger de muligens frø? Vet ikke om de rekker å bli store nok før bryllupet, da. Sorry, leste HI for fort. =) Endret 19. mars 2016 av Raven Emerald 1
Sapientia Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, Raven Emerald skrev: Om du har en plantasje der du bor, selger de muligens frø? Vet ikke om de rekker å bli store nok før bryllupet, da. Frø er ikke noe problem, men de blomstrer først 2. året. Det er et problem Men skal nok få tak i noen på et vis, dette er jo en svært vanlig hageplante som er lett og få til. Er bare at hagen her er mer gjørmehull enn hage så har ikke fått plantet noe som helst ennå
Raven Emerald Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 1 minutt siden, Sapientia skrev: Frø er ikke noe problem, men de blomstrer først 2. året. Det er et problem Men skal nok få tak i noen på et vis, dette er jo en svært vanlig hageplante som er lett og få til. Er bare at hagen her er mer gjørmehull enn hage så har ikke fått plantet noe som helst ennå Ja, leste det når jeg kom på å lese HI en gang til... Skylder på kaffemangel. =P
Sapientia Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, Raven Emerald skrev: Ja, leste det når jeg kom på å lese HI en gang til... Skylder på kaffemangel. =P Hehe, det er helt greit
Rumle Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 (endret) http://www.nelsongarden.no/nor/nok/p/blomster_140/forglemmegei-kinesisk_93614 Kan disse være ett alternativ å så selv? Ellers vil jeg tro at du kan få de bestilt som snittblomster om du er tidlig nok ute med forespørsel? F.eks. hos disse; http://blomsterhagen.no/ Endret 20. mars 2016 av Rumle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå