AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Hei jeg fikk mye kjeft og ble beskrevet som å være følelsesløs fordi jeg sa følgende: Jeg misliker å få Snapchat av venners barn. Hvorfor skal jeg bruke min tid til å se en video av en unge som synger, eller leker eller pakker opp en pakke. Jo kanskje hvis jeg hatt gitt vedkommende pakken, men jeg har ingen interesser å se at hun/han pakker opp en genser som hun har fått fra bestemor... Er jeg følelsesløs? Eller? Jeg ble helt satt ut av reaksjonen jeg fikk... Anonymkode: 7af66...bf5
Gjest Trollkarlen Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Nei du er ikke følelsesløs. Hva andre sine unger foretar seg er totalt uinteressant å få bilder og videoer av.
Gjest Evans Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Neida, så klart er du ikke følelsesløs - det er begrenset hvor spennende det er å se den samme ungen flere ganger om dagen, når det ikke er din unge eller ditt barnebarn. Men, de du sender snap til syns sikkert mye av det du også sender er ganske kjedelig. Innimellom kommer det noe artig fra begge parter, men altså - sendes det noen snapper om dagen kan ikke alle være like morsomme og spennende.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Nei, vil ikke si duber følelsesløs eller kald, men skjønner ikke at det er noe å mislike heller. Det er snakk om max 10 sekunder. Jeg bare trykker vekk snapen så fort jeg ser at det er uinteressant for meg, gidder ikke å si i fra til de som sender. Hvis det kommer ekstremt mye fra en person så pleier jeg å si på en litt tullete måte at de kanskje burde vurdere å bruke storyen, så kan folk velge selv om de vil bruke 2476 sekunder på å se på ungen/marsvinet/ferieturen/fyllefesten Når det er sagt så har jeg oppført meg helt idiot i en uke nå etter at jeg ble mamma for første gang, og har sendt ørten snaps av en unge som ikke gjør noe annet enn å sove, bæsje og spise. Skal få av meg tusseladdlua og oppføre meg som folk igjen på sosiale medier fra og med nå. Anonymkode: cf3f8...663 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Jeg synes det var en unødvendig ting å si,.. Hopp over snapen hvis du ikke vil se det, jeg ser ikke problemet. (jeg synes også det er kjedelig å se mange snappet av andres barn og hunder, men jeg sier det selvsagt til ingen) Anonymkode: e98cf...c1f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Jeg forstår ikke helt hvor underholdende det kan være å bruke snapchat i det hele tatt. Tviler på at det du har sendt i fra deg er så revolusjonerende. Og det er vel ingen tvang, du må ikke se ferdig videoen, eller niglo på bilder. Anonymkode: 429da...d29 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Hva med alle hundebildene? Skiløypebildene? Matbildene? Hvorfor er andres barn det kjedeligste, mens andres nye bil er interessant? Slett hele greia hvis du syns det er så kjedelig, du trenger vel ikke fornærme brukerne ved å avgjøre hva som er severdig og hva som ikke, det bestemmer de selv, og du bestemmer hva du vil se på. Jeg misliker hunder/kattevideoer. Jeg sier jo ikke det til eierne? Anonymkode: 5605f...92c 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 Jeg syns ikke unger på snapchat er det verste. Selfies er det verste. Jeg har noen på lista som sender meg 5 selfies om dagen, og det er så jævla merkelig, for ansiktet deres endrer seg jo ikke i løpet av dagen, hvorfor tror de det er interessant? Tror det bare dreier seg om narsissisme. Selv legger jeg stort sett ut videoer av bikkja på mystory, for han gjør så sykt merkelige ting, men jeg vet jo at noen syns det er dørgende kjedelig. Og det driter jeg i. Anonymkode: 9b47e...20e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 Jeg prøver å begrense meg. Jeg skulle gjerne vist frem alt vesla gjør til alle i hele verden Jeg sender oftere til onkelen enn til venner, og oftere til nære venner enn til mer perifere. Jeg forsøker også å tilpasse hvem jeg sender til etter innholdet. En gledesstrålende fireåring i ny strikkegenser fra mormor sendes til strikketante og strikkekusiner. En jublende frøken som roper 'heia Barcelona' sendes til kompisen som er barca-fan. Alt med måte og alt til sin tid (Og nybakte mødre er noe for seg selv, den første uka glemmer de fleste at resten av verden ikke er like forgapt i denne sovende, bæsjende, gulpende bylten som vi er. Vanligvis kommer man på det etter hvert ) Anonymkode: 25abc...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 Når det er sagt, TS, så var du unødig krass. Det går an å gi en høflig påminnelse om at det kan bli i meste laget med flere snaps hver dag av et barn som ikke gjør noe utenom det vanlige. Selv synes jeg det er artig å få følge litt med på venners barn via snap - men med måtehold Anonymkode: 25abc...2eb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 Hadde jeg bare hatt venner som sendte bilder av barna eller søte dyr eller noe sånt, men jeg har bare ei venninne som sender driiiitkjedelige snaps hele tiden. Tror ikke jeg har skjønt greia med snapchat, jeg... Anonymkode: 56dc0...e28
Gjest Mythic Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 Det var totalt unødvendig å si, og jeg synes folk som føler de må si sånn til venner, har litt korte sosiale antenner.
Gjest Badebuksa Skrevet 20. mars 2016 #13 Skrevet 20. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg fikk mye kjeft og ble beskrevet som å være følelsesløs fordi jeg sa følgende: Jeg misliker å få Snapchat av venners barn. Hvorfor skal jeg bruke min tid til å se en video av en unge som synger, eller leker eller pakker opp en pakke. Jo kanskje hvis jeg hatt gitt vedkommende pakken, men jeg har ingen interesser å se at hun/han pakker opp en genser som hun har fått fra bestemor... Er jeg følelsesløs? Eller? Jeg ble helt satt ut av reaksjonen jeg fikk... Anonymkode: 7af66...bf5 Ja, du er følelsesløs. Jeg skjønner dog hvordan du føler det om du får en "snap" hver eneste dag eller mange ganger hver eneste dag. 1-3 ganger i uken bør du tåle.. Så?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #14 Skrevet 20. mars 2016 Å ikke ha interesse for "vanlige ting barn gjør", er en ærlig sak, og jeg vil ikke si at man er følelsesløs av den grunn. Jeg har fjernet folk fra facebook-oppdateringen min fordi jeg gikk møkklei av ørtogførti barnebilder fulgt av "mamma elsker deg lille prinsen til mamman sin hjertehjertenussenussekozemozeoverdoze" eller tre oppdateringer om dagen angående "prinsesse katarina-fina". En periode var det omtrent ikke annet å se av "nyheter". (Så det er sagt: jeg har også fjernet dem fra nyhetsoppdateringen som skryter "sitt eget" politiske parti opp i skyene og slenger dritt om alle andre partier, dag ut og dag inn. Så det handler ikke kun om barn for min del, men måtehold.) Men jeg kan også forstå at folk reagerer på formuleringen din. Når du spør om hvorfor du skal bruke tiden din på å se på det jeg sender deg, tolker jeg det slik at tiden din er for dyrebar til å bruke på det jeg sender, og dermed på meg som person. Og den følelsen av å være liten og totalt uinteressant, gørrkjedelig, lite verdt, den er virkelig ikke noe god. Og altså, hvis du virkelig ikke har tid til å bare bla raskt gjennom snappen og la det være med det, eventuelt bare la være å lese dem ... Hvorfor ha snapchat i det hele tatt da? Anonymkode: 96698...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 Jeg syns det er kjedelig å se andres barn på snapchat, og forøvrig instagram og facebook også, men jeg ville aldri ha sagt det til barnas foreldre. Jeg legger sikkert ut uinteressante ting selv også. Anonymkode: ebc00...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå