Gå til innhold

Dette med likes på facebook..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke så aktiv selv på facebook, men pleier alltid å like og/eller kommentere hvis noen av mine venner poster noe spesielt/bilder osv. Av en eller annen grunn får jeg aldri noe tilbake. Idag postet jeg et bilde, jeg poster kanskje noe 5 ganger i året på facebook. Av 300 "venner" (hvor jeg forventet at hvertfall de nærmeste skulle gi det noe oppmerksomhet, altså kanskje rundt 20 stk) var det stusselige 7 personer som likte bildet. Ingen av disse er folk jeg henger med, ingen av mine nærmeste venner har likt eller kommentert. Vet det er skikkelig patetisk, men klarer ikke la være å føle meg litt mislykket. Har mest lyst å slette hele innlegget og aldri poste noe på facebook igjen.. Det hjelper ikke at en venn av meg postet et bilde fra samme arrangement og i skrivende stund har 98 likes. 

Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor folk "ignorerer" det jeg gjør når jeg poster så sjeldent? Og syntes det er litt stusselig at ingen av mine nærmeste venner gidder å like det engang.. 

Jeg er forøvrig 30, ikke 14, til dere som skal slenge dritt om at jeg er en patetisk fjortis som tar meg nær av sånt.. :/

Anonymkode: 4c50c...2d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kvinne 35 kjenner meg igjen
.har folk i den samme alder om reagere.

For min del tror jeg det er fordi jeg ble mobbet, og hadde ingen venner i barndommen , og har hatt lite venner som voksen. Og alltid annen eller ikke valget til folk.

Og derfor "overtenker" jeg det.  Jeg poster sjelden pga det og har nå de siste mnd har jeg postet litt mer. Får Som regel bare ett par likes,hvis da ikke bilde f eks har blitt tagga med andre folk. jeg har også slettet noen poster pga ingen respons faktisk

Anonymkode: 08f2f...15d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange bruker «top stories» som sin Facebook feed (i motsetning til «Most recent», der man ser alle oppdateringer fra de på vennelisten). Top stories baserer seg på en algoritme som velger ut poster basert på blant annet hvilke venner man har mest interaksjon med. Dersom du sjelden poster, er det stor sjanse for at dine poster ikke vil havne i dine venners Top stories, og dermed ikke generere så mange likes.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at det kan være at dere poster så skjeldent at dere ikke dukker opp på veggen til alle kontaktene på FB. Det er sånn at de som poster mer kommer opp på veggen før de som sjeldent poster.

Så det trenger ikke ha noe med dere å gjøre som personer, men altså FB som gjør det "mot dere". 

http://www.tu.no/artikler/derfor-ser-du-ikke-alle-oppdateringer-pa-facebook/243239

Anonymkode: 801f1...07b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke kommer opp på feeden blant alle vennene (og sider man har likt) som legger ut ting hele tiden? Innleggene dine kan drukne blant dem om du ikke legger ut så ofte. Er sikkert mange av mine venner som har lagt ut noe jeg har gått glipp av som jeg kanskje hadde trykka liker på om jeg så det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, Erazor skrev:

Veldig mange bruker «top stories» som sin Facebook feed (i motsetning til «Most recent», der man ser alle oppdateringer fra de på vennelisten). Top stories baserer seg på en algoritme som velger ut poster basert på blant annet hvilke venner man har mest interaksjon med. Dersom du sjelden poster, er det stor sjanse for at dine poster ikke vil havne i dine venners Top stories, og dermed ikke generere så mange likes.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det kan være at dere poster så skjeldent at dere ikke dukker opp på veggen til alle kontaktene på FB. Det er sånn at de som poster mer kommer opp på veggen før de som sjeldent poster.

Så det trenger ikke ha noe med dere å gjøre som personer, men altså FB som gjør det "mot dere". 

http://www.tu.no/artikler/derfor-ser-du-ikke-alle-oppdateringer-pa-facebook/243239

Anonymkode: 801f1...07b

Åh.. var ikke klar over dette faktisk. Hmm. Det er jo litt kjipt.. man får jo ikke lyst til å poste mer når det er slik. Syntes heller alt burde komme i den rekkefølgen det blir postet, men skjønner det blir klønete når noen har 1000 ++ venner.. men da tar jeg det ikke så personlig lenger hvertfall, takk :)

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick
9 timer siden, Erazor skrev:

Antar det gjelder hvem man har mest interaskjon med på Facebook, og ikke IRL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev:

Antar det gjelder hvem man har mest interaskjon med på Facebook, og ikke IRL?

Nei, algoritmen er meget avansert,  den baserer seg på hvem du snakker mest med på Facebook og IRL. Algoritmen bruker satellitter for å finne din posisjon, og så ser den hvilke personer du er mest rundt basert på hvilke telefoner som er i nærheten av din. Den trekker også ut data om hvem du ringer, sender sms til osv. Dersom du eller vennen din ikke har telefon med når dere er sammen vil ikke denne vennen komme opp i feeden.

Anonymkode: a2c6d...c59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så aktiv selv på facebook, men pleier alltid å like og/eller kommentere hvis noen av mine venner poster noe spesielt/bilder osv. Av en eller annen grunn får jeg aldri noe tilbake. Idag postet jeg et bilde, jeg poster kanskje noe 5 ganger i året på facebook. Av 300 "venner" (hvor jeg forventet at hvertfall de nærmeste skulle gi det noe oppmerksomhet, altså kanskje rundt 20 stk) var det stusselige 7 personer som likte bildet. Ingen av disse er folk jeg henger med, ingen av mine nærmeste venner har likt eller kommentert. Vet det er skikkelig patetisk, men klarer ikke la være å føle meg litt mislykket. Har mest lyst å slette hele innlegget og aldri poste noe på facebook igjen.. Det hjelper ikke at en venn av meg postet et bilde fra samme arrangement og i skrivende stund har 98 likes. 

Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor folk "ignorerer" det jeg gjør når jeg poster så sjeldent? Og syntes det er litt stusselig at ingen av mine nærmeste venner gidder å like det engang.. 

Jeg er forøvrig 30, ikke 14, til dere som skal slenge dritt om at jeg er en patetisk fjortis som tar meg nær av sånt.. :/

Det kan være at du poster så sjelden og derfor ikke havner på nyhetsfeeden, 

jeg fant ut at jeg aldri fikk oppdateringer fra enkelte venner, så gikk jeg inn og så at jeg måtte hake av en ting for å følge denne personen, så nå får jeg oppdateringene, ellers får jeg kun oppdateringer av de som ofte poster, 

og de poster så ofte, så de som poster sjelden havner langt nede på lista. Ulempen er at jeg må scrolle langt nedover for å se, og det gidder jeg jo ikke. og jeg har ca. 400 venner, så jeg kan lissom ikke gå inn på en og en og sjekke oppdateringene heller da, og ikke gidder jeg å like de som daglig legger ut deiebilder,

eller de som aldri liker ting hos meg, så gidder ikke jeg like hos de heller heheh :D

Men som sagt, 

det kan være at de ikke kjenner deg så godt, kun liker hos de de kjenner godt, 

eller at du har havnet langt bak i nyhetsfeeden og derfor ikke har blitt sett rett og slett.
Et triks for å komme lenger opp på nyhetsfeeden er å først legge ut,

så venter du litt , og legger inn en kommentar (da kommer det i nyhetsfeeden at xx har kommentert).

så venter du litt til - lik bildet (jaja like sine egen bilder hehehe) - da kommer også opp på feeden.

SÅ kan det hende du høster flere likes :D 
Men tenk gjennom hvorfor du legger ut ting, er du ute etter likes? Eller er det bare for å vise folk?
Jeg har flere ganger lagt ut ting, så har folk som ikke har likt bildet 

kommentert til meg når jeg har møtt de, at det var så fint det jeg la ut og bla bla...

Det er ikke alle som ønsker å havne i nyhetsfeeden til folk heller, 

mange vil være litt "anonyme" - når du liker eller kommenterer noe på fb, så kommer det i nyhetsfeeden til alle dine venner og alle vennene til den du kommenterer... og  det kan og være grunn til at enkelte ikke kommenterer eller liker.

Anonymkode: ca26f...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Den 19.3.2016 at 9.09, AnonymBruker skrev:

Det kan være at du poster så sjelden og derfor ikke havner på nyhetsfeeden, 

jeg fant ut at jeg aldri fikk oppdateringer fra enkelte venner, så gikk jeg inn og så at jeg måtte hake av en ting for å følge denne personen, så nå får jeg oppdateringene, ellers får jeg kun oppdateringer av de som ofte poster, 

og de poster så ofte, så de som poster sjelden havner langt nede på lista. Ulempen er at jeg må scrolle langt nedover for å se, og det gidder jeg jo ikke. og jeg har ca. 400 venner, så jeg kan lissom ikke gå inn på en og en og sjekke oppdateringene heller da, og ikke gidder jeg å like de som daglig legger ut deiebilder,

eller de som aldri liker ting hos meg, så gidder ikke jeg like hos de heller heheh :D

Men som sagt, 

det kan være at de ikke kjenner deg så godt, kun liker hos de de kjenner godt, 

eller at du har havnet langt bak i nyhetsfeeden og derfor ikke har blitt sett rett og slett.
Et triks for å komme lenger opp på nyhetsfeeden er å først legge ut,

så venter du litt , og legger inn en kommentar (da kommer det i nyhetsfeeden at xx har kommentert).

så venter du litt til - lik bildet (jaja like sine egen bilder hehehe) - da kommer også opp på feeden.

SÅ kan det hende du høster flere likes :D 
Men tenk gjennom hvorfor du legger ut ting, er du ute etter likes? Eller er det bare for å vise folk?
Jeg har flere ganger lagt ut ting, så har folk som ikke har likt bildet 

kommentert til meg når jeg har møtt de, at det var så fint det jeg la ut og bla bla...

Det er ikke alle som ønsker å havne i nyhetsfeeden til folk heller, 

mange vil være litt "anonyme" - når du liker eller kommenterer noe på fb, så kommer det i nyhetsfeeden til alle dine venner og alle vennene til den du kommenterer... og  det kan og være grunn til at enkelte ikke kommenterer eller liker.

Anonymkode: ca26f...db8

Ok, hvordan forklarer du med bursdager da? Det står jo på siden en påmindelse på høyre siden når du logger deg inn at den og den har bursdag, og de siste ukene har også min facebook gitt meg påminelser om det (også skal du ikke si ifra til den personen at du ikke kommer på eventet) nå i newsfeeden...

Anonymkode: 08f2f...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får sjeldent svar på sånt selv. Får jo noen svar, og det er ikke så viktig i grunn - men skal FB skape så mye styr? Jeg anbefaler fortsatt telefoner/ringing før FB i  slike tilfeller. :)

Anonymkode: 45ce4...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...