Gå til innhold

Feilprisete produkter - butikk- vs kassepris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

G-Max har nå faktisk overført hele kjøpsbeløpet tilbake til oss, det er mye mer enn man kan vente. Totalregningen var i underkant av 2000kr, men kjelka ble visst gratis nå, etter å ha betalt treogenhalvganget beløp først.

Folk her inne er ganske kvasse. Spekulasjoner om 'andre veien' er nettopp det, spekulasjoner. Senest i forrige uke gjorde jeg en kassegutt oppmerksom på at han hadde glemt å scanne inn den dyreste varen min på Megaflis.

Anonymkode: 33451...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, prt90 skrev:

Når butikken tar seg mer betalt enn det som står på prislappen er det vel strengt tatt tyveri på samme måte som om du skulle ha stjålet varer fra butikken..

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, March 22, 2016 at 20.03, Fjompen skrev:

Jeg forlot alle varer på båndet, varer til ca 1500,- og handlet aldri der igjen.

Butikken er sikkert glad for å bli kvitt deg! :danse:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FantasDick skrev:

Butikken er sikkert glad for å bli kvitt deg! :danse:

Såklart. Kunder er jo den største plagen når man jobber i varehandel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fjompen skrev:

Såklart. Kunder er jo den største plagen når man jobber i varehandel. 

Når de oppfører seg sånn - ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FantasDick skrev:

Når de oppfører seg sånn - ja. :)

Jepp! Det er mye bedre å være et typisk norsk "det går bra"-dyr, og aldri si noe på at man blir feilbehandlet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Fjompen skrev:

Jepp! Det er mye bedre å være et typisk norsk "det går bra"-dyr, og aldri si noe på at man blir feilbehandlet.

Barnslig å gå i fra varene. 

Anonymkode: 3d684...565

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barnslig å gå i fra varene. 

Anonymkode: 3d684...565

Kanskje, kanskje ikke. Men jeg vedder på at det er mer barnslig å måtte bruke "anonymbruker" for å fortelle meg det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fjompen skrev:

Kanskje, kanskje ikke. Men jeg vedder på at det er mer barnslig å måtte bruke "anonymbruker" for å fortelle meg det. :)

Det var meg. Fornøyd?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med globalagogo her. Kunder som oppfører seg som skikkelige rævhøl er bare ikke verdt tiden/bryet. Tenker butikken bare er glad for å slippe å forholde seg til en slik kunde.
Og med tanke på at alle hovedkontor nesten alltid uansett kommer med unnskyldning hvis en kunde er misfornøyd, viser bare at du ikke hadde noe å klage på.

Endret av Steele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med kvittering og produkt tilbake til butikken og forklar.

Mener en har rett på pris som står i hyllene,når det er forskjell på kassepris og hyllepris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kårky skrev:

Mener en har rett på pris som står i hyllene,når det er forskjell på kassepris og hyllepris

Nei, feilprising og feilplassering kan skje. Ikke minst kan kunder (særlig den aktuelle, men også tidligere) forårsake dette. Slikt kan naturligvis ikke forretningen ta på seg ansvar for.
Men du kan la være å kjøpe når du får greie på den rette prisen. Og de fleste vil også være villig til å gjøre om handelen om du innen rimelig tid presenterer kvittering og uskadd vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, globalagogo skrev:

Det var meg. Fornøyd?

Helt ærlig? Jeg bryr meg ikke. :)

Ikke bryr jeg meg om hvorvidt du synes det jeg gjorde var barnslig heller, siden jeg selv vet at jeg er både høflig og oppmerksom som kunde til vanlig, men heller ikke gidder å bruke min oppmerksomhet/penger på butikker som ikke evner å innse at de har gjort en feil, og i det minste beklage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Steele skrev:

Må bare si meg enig med globalagogo her. Kunder som oppfører seg som skikkelige rævhøl er bare ikke verdt tiden/bryet. Tenker butikken bare er glad for å slippe å forholde seg til en slik kunde.
Og med tanke på at alle hovedkontor nesten alltid uansett kommer med unnskyldning hvis en kunde er misfornøyd, viser bare at du ikke hadde noe å klage på.

Må bare si meg enig i at du er et av dagens hovedproblem på nettet, der du løper inn i en tråd og erklærer deg enig i noen som på ingen måte har forstått situasjonen skikkelig, og som forutsetter at noen i en tråd er "skikkelige rævhøl". Jeg tipper at du ikke vet hva som faktisk skjedde, hvilken respons som kom fra hovedkontoret eller liknende før du gjorde deg opp en mening om saken. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Vox_populi skrev:

Men du kan la være å kjøpe når du får greie på den rette prisen. 

De O`store forumsgudene har bestemt at du er et "skikkelig rævhøl" om du velger å la være å gjennomføre handelen. Ville bare advare. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Fjompen skrev:

De O`store forumsgudene har bestemt at du er et "skikkelig rævhøl" om du velger å la være å gjennomføre handelen. Ville bare advare. :)

Dagens lyspunkt er å gå inn på KG og lese noen syte-innlegg fra butikkpersonale som åpenbart hater kundene dypt og inderlig. Åndelige slektninger til Basil Fawlty (John Cleese) i Hotell i særklasse.

Anonymkode: 3a0e8...de9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 19.3.2016 at 23.08, AnonymBruker skrev:

I min lokale coop hadde de fyllt opp en svæææær kasse med varer som skulle ut av sortimentet til -40%. Proppfull av varer av samme sort. Tok med meg to flasker rengjøringsmidler, og stusset over summen, virket mer som fullpris enn 40% avslag. Sa ifra, og fikk beskjed om at "nei, de hadde fjernet denne varen fra "ut sortimentet", og skulle nå koste fullpris igjen. Allikevel sto det fortsatt en stappfull kasse med disse flaskene oppi, midt på gulvet i butikken tydelig priset med -40%......

Anonymkode: e9783...009

typisk coop lurer på hvor mange ganger jeg har "blitt lurt" der, men jeg nekter å betale for varen når de er sånn, sier jeg kan heller kjøpe det på Rema. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjompen skrev:

"Å la være å gjennomføre handelen" er synonymt med å gå fra varer til 1500 liggende på båndet, boikotte butikken, sende klagemail til hovedkontoret og deretter boikotte hele kjeden fordi du ikke fikk medhold?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
1 minutt siden, FantasDick skrev:

"Å la være å gjennomføre handelen" er synonymt med å gå fra varer til 1500 liggende på båndet, boikotte butikken, sende klagemail til hovedkontoret og deretter boikotte hele kjeden fordi du ikke fikk medhold?  

Vi har nok her å gjøre med en ekte dramaqueen. Normale mennesker sier nei takk til feilpriset vare og gjør seg ferdig med resten av handelen. Folk som dette er de vi ler av på bakrommet og lurer på om er splitter pine gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker kvitteringen når jeg kommer hjem. Aldri sett at folk står i døra og sjekker før de forlater butikken. 

Opplever altfor ofte feil. Spesielt tilbudsvarer der de ikke fjerner plakatene npr uka er over. Senest i går opplevde jeg det. Den butikken er kronisk og jeg kommer nå til å handle der kun i krisetilfeller. Nytter ikke hvor hyggelige de ansatte er når de gjør disse feilene igjen og igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...