AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 I det siste har jeg opplevd svært mange ganger at pris på hylle og i kasse ikke samsvarer. Jeg har kjøpt el prøvd å kjøpe varer hos Rema, Coop, Clas Ohlson, G-Sport/Max og andre til én pris som var angitt i butikken. I kassen skal de ha mer, en helt annen pris. Ofte merker jeg det ikke før jeg er hjemme. Da sender jeg gjerne en epost og ber om å få pengene overført. Siste var G-Max hvor jeg skulle kjøpe en kjelke på tilbud til 99kr, og endte opp med å betale 350kr. Har siden ventet på svar. Man kan jo bare lure på om sleipingene spekulerer i det? Er det flere som opplever det samme? Anonymkode: 33451...ac6 2
Luppa Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Tror du har en mye dårligere sak hvis du ikke klager før du kommer hjem. På min tidligere arbeidsplass lot vi alltid kunde få varer til hylleprisen hvis vi sjekket og så at det var feilmerket. 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Du kan jo ikke vente til du kommer hjem og sende en epost. Herregud da, menneske. Anonymkode: 8b776...eee 19
Hvalen Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Å betale 350 i steden for 99 kr er ganske stor forskjell. Enten så er du ikke våken når du betaler, eller så er du bare helt fjern. Du får være mer observant neste gang. 24
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 Hva er det med dere, folkens? Ingen empati i det hele tatt? Ingen andre mødre her som er vant med å ha ungene hoppe opp etter seg, med masse mas og kø i butikkene? Det går an å overse slike beløp med stadig kortbetaling; alle gjør feil - butikkene inklusive. Det som plager meg er bare at det har vært så mange ganger i det siste at jeg ikke helt klarer å se på det som tilfeldigheter. Anonymkode: 33451...ac6 7
applestories Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 Selvsagt går det fint an å ikke oppdage at man har betalt for nye før man kommer hjem - de færreste av oss stopper vel opp og studerer kvitteringen før vi går ut av butikken? 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 4 minutter siden, applestories skrev: Selvsagt går det fint an å ikke oppdage at man har betalt for nye før man kommer hjem - de færreste av oss stopper vel opp og studerer kvitteringen før vi går ut av butikken? Jeg vet ikke hvor utbredt det er, men jeg og de fleste av mine venner gjør det før vi går ut av butikken. Anonymkode: 19cd6...89f 13
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 Et tips for å vite at du betaler rett beløp uten å være nødt til å gå gjennom alle beløpene på kvitteringen først: regn ut på forhånd, før du betaler, hvor mye du har handlet for Da vet du jo med en gang om det stemmer eller ikke når ekspeditøren sier hvor mye det blir å betale Anonymkode: 19cd6...89f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvor utbredt det er, men jeg og de fleste av mine venner gjør det før vi går ut av butikken. Anonymkode: 19cd6...89f 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et tips for å vite at du betaler rett beløp uten å være nødt til å gå gjennom alle beløpene på kvitteringen først: regn ut på forhånd, før du betaler, hvor mye du har handlet for Da vet du jo med en gang om det stemmer eller ikke når ekspeditøren sier hvor mye det blir å betale Anonymkode: 19cd6...89f Altså, jeg gjør enten det førstnevnte (ser over kvitteringen før jeg forlater butikken) eller Jeg regner ut på forhånd hvor mye jeg har handlet for (og da trenger jeg ikke å gå gjennom kvitteringen dersom ekspeditøren sier det samme beløpet som jeg har regnet ut Anonymkode: 19cd6...89f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 12 minutter siden, applestories skrev: Selvsagt går det fint an å ikke oppdage at man har betalt for nye før man kommer hjem - de færreste av oss stopper vel opp og studerer kvitteringen før vi går ut av butikken? Jeg jobber i klesbutikk og det er godt over halvparten som sjekker kvitteringen før de går ut av butikken. Anonymkode: 34bf4...bbe 1
applestories Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvor utbredt det er, men jeg og de fleste av mine venner gjør det før vi går ut av butikken. Anonymkode: 19cd6...89f Gjør dere? Alle slags butikker? Dersom du har kjøpt et par dyre ting hos G-Sport eller lignende kan jeg jo skjønne det, men om du er på butikken og handler matvarer? Jeg legger ihvertfall ikke merke til noen som gjør det. Kvitteringen får man jo enten rett i posen, eller så ser folk ut til å være opptatt med å få med seg handleposene sine. Skal stille meg opp og observere betalingsoppførsel neste gang jeg befinner meg på et sted med flere butikker Endret 19. mars 2016 av applestories 5
Thorn Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 Har du noensinne jobbet i butikk med hyllepriser vet du gjerne at det faktisk er omtrent umulig å følge opp med riktige priser til enhver tid... Vi gjør så godt vi kan, og gir kunden prisen på hyllekanten når de sier fra. Vi lever jo faktisk ikke av å lure kundene våre! Men når prisene endres i begge retninger hver eneste dag, og på de verste dagene er det hundrevis av priser, da tar det tid å få ordnet det innimellom alle de andre tingene som også må gjøres. Litt oppmerksomhet ved prisene og ved kassen, så får man riktig pris der og da. Som butikkansatt skulle jeg også gjerne ønske at kunder lærte å se på mer enn bare selve prisen på hyllekanten. Det er dessverre mange som bare vil se prisen, og ikke hvilken vare prisen faktisk gjelder. Dette gjelder både når de ser på pris over/under/ved siden av varen alt etter hva som passer dem best, og når andre kunder har plassert varer feil. Har omtrent daglig kunder som klager på feil pris, men så viser det seg at de har sett på feil lapp eller funnet en vare en annen kunde har plassert feil... 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 8 minutter siden, applestories skrev: Gjør dere? Alle slags butikker? Dersom du har kjøpt et par dyre ting hos G-Sport eller lignende kan jeg jo skjønne det, men om du er på butikken og handler matvarer? Jeg legger ihvertfall ikke merke til noen som gjør det. Kvitteringen får man jo enten rett i posen, eller så ser folk ut til å være opptatt med å få med seg handleposene sine. Skal stille meg opp og observere betalingsoppførsel neste gang jeg befinner meg på et sted med flere butikker Ja. Men ofte regner jeg ut (hoderegning etterhvert som jeg handler) hvor mye jeg har handlet for, og da vet jeg hvor mye jeg skal betale. Sier ekspeditøren et annet beløp enn det jeg har regnet ut på forhånd finner jeg fort ut hvilke(n) vare(r) som er slått inn med feil pris, ved å se på kvitteringen. Anonymkode: 19cd6...89f 7
applestories Skrevet 19. mars 2016 #14 Skrevet 19. mars 2016 2 minutter siden, Thorn skrev: Har du noensinne jobbet i butikk med hyllepriser vet du gjerne at det faktisk er omtrent umulig å følge opp med riktige priser til enhver tid... Vi gjør så godt vi kan, og gir kunden prisen på hyllekanten når de sier fra. Vi lever jo faktisk ikke av å lure kundene våre! Men når prisene endres i begge retninger hver eneste dag, og på de verste dagene er det hundrevis av priser, da tar det tid å få ordnet det innimellom alle de andre tingene som også må gjøres. Litt oppmerksomhet ved prisene og ved kassen, så får man riktig pris der og da. Som butikkansatt skulle jeg også gjerne ønske at kunder lærte å se på mer enn bare selve prisen på hyllekanten. Det er dessverre mange som bare vil se prisen, og ikke hvilken vare prisen faktisk gjelder. Dette gjelder både når de ser på pris over/under/ved siden av varen alt etter hva som passer dem best, og når andre kunder har plassert varer feil. Har omtrent daglig kunder som klager på feil pris, men så viser det seg at de har sett på feil lapp eller funnet en vare en annen kunde har plassert feil... Derfor er det veldig greit at det står EAN-koder på hyllelappene. De siste par årene er det dessverre flere butikker som har fjernet kodene fra lappene. Når det i tillegg ikke står noe om størrelse eller vekt i tekstfeltet er det nærmest umulig å vite hva prisen på varen er. Som butikkansatt håper jeg at din butikk har tydelig merking på hyllekantene, med forståelig tekst og EAN-kode. Hvis ikke håper jeg du, og alle andre butikkansatte som leser dette, spør sjefen om hvorfor denne informasjonen ikke er med. Det er nemlig en del av oss som ikke tar det for gitt at varene står på rett plass i hyllen, og gjerne vil ha bekreftelse på pris før vi kommer i kassen 3
applestories Skrevet 19. mars 2016 #15 Skrevet 19. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men ofte regner jeg ut (hoderegning etterhvert som jeg handler) hvor mye jeg har handlet for, og da vet jeg hvor mye jeg skal betale. Sier ekspeditøren et annet beløp enn det jeg har regnet ut på forhånd finner jeg fort ut hvilke(n) vare(r) som er slått inn med feil pris, ved å se på kvitteringen. Anonymkode: 19cd6...89f Ja, når du regner ut på forhånd, da skjønner jeg det. Gjør det samme dersom jeg handler noe dyrt, har stått i kø og ventet, eller er på type tikronerstilbud. Hva med når du har regnet det ut og summen stemmer? Sjekker du fortsatt kvitteringen, eller gjør du det bare de gangene summen ikke stemmer? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #16 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, applestories skrev: Ja, når du regner ut på forhånd, da skjønner jeg det. Gjør det samme dersom jeg handler noe dyrt, har stått i kø og ventet, eller er på type tikronerstilbud. Hva med når du har regnet det ut og summen stemmer? Sjekker du fortsatt kvitteringen, eller gjør du det bare de gangene summen ikke stemmer? Det hender at jeg ikke ser på kvitteringen mens jeg er i butikken, de gangene beløpet stemmer. Anonymkode: 19cd6...89f
Thorn Skrevet 19. mars 2016 #17 Skrevet 19. mars 2016 6 minutter siden, applestories skrev: Derfor er det veldig greit at det står EAN-koder på hyllelappene. De siste par årene er det dessverre flere butikker som har fjernet kodene fra lappene. Når det i tillegg ikke står noe om størrelse eller vekt i tekstfeltet er det nærmest umulig å vite hva prisen på varen er. Som butikkansatt håper jeg at din butikk har tydelig merking på hyllekantene, med forståelig tekst og EAN-kode. Hvis ikke håper jeg du, og alle andre butikkansatte som leser dette, spør sjefen om hvorfor denne informasjonen ikke er med. Det er nemlig en del av oss som ikke tar det for gitt at varene står på rett plass i hyllen, og gjerne vil ha bekreftelse på pris før vi kommer i kassen Nå er det ikke kundene som faktisk leser teksten på prisene det siste avsnittet var rettet mot, men "min" butikk har både tekst og ean-kode på de aller fleste prisene, ja. Men når prisen f.eks. sier "grønne apekatter, kr 29,-" og kunden kommer til kassen med en rosa kanin til 99 og insisterer på at det er den som kostet 29 fordi prisen sto over/under/ved siden av/i nærheten, da hjelper det ikke mye med ean-koder, gitt... 4
gangnedsol i elg Skrevet 19. mars 2016 #18 Skrevet 19. mars 2016 Det har irritert meg også at EAN-koden stadig glimrer med sitt fravær. Hvorfor er det sånn? Dette skjedde aldri før. Er det bevisst fra butikkledelsens side? 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #19 Skrevet 19. mars 2016 2 timer siden, Thorn skrev: Nå er det ikke kundene som faktisk leser teksten på prisene det siste avsnittet var rettet mot, men "min" butikk har både tekst og ean-kode på de aller fleste prisene, ja. Men når prisen f.eks. sier "grønne apekatter, kr 29,-" og kunden kommer til kassen med en rosa kanin til 99 og insisterer på at det er den som kostet 29 fordi prisen sto over/under/ved siden av/i nærheten, da hjelper det ikke mye med ean-koder, gitt... Jobber selv i butikk og er enig med mye av du det du sier, men dersom etiketten står direkte under varen (og det åpenbart er etiketten under som gjelder) - og det står en drøss av akkurat samme varen der - så skal ikke kunder behøve å lese på etiketten for å sjekke at det er riktig vare. Da er varen feilplassert, og det vil være god service å gi den prisen til kunden med mindre den åpenbart er feil. (Og terskelen for det er høy). Anonymkode: b32c9...51e 3
herremann Skrevet 19. mars 2016 #20 Skrevet 19. mars 2016 er morro hvordan kunder alltid kommer tilbake når dem har betalt for lite. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå