AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Jeg kjøpte ny oppvaskmaskin for snart fem uker siden og ble informert om at den først ville bli levert to uker senere. Siden fikk jeg beskjed om at den ikke ville bli levert før ytterligere en uke. Forrige uke ble den endelig levert. De som leverte den forsøkte å montere slangene, men fikk det ikke til ordentlig. To dager etter kom de tilbake, også denne gang ga de opp. Butikken sa de skulle sende noen nye torsdag eller fredag, men ingen kom. Etter mye om og men viste det seg at jeg var falt ut av arbeidslista. De sier de kommer på mandag. Jeg er passe lei av å vaske opp for hånd. Hadde jeg visst at det ville ta så lang tid da jeg kjøpte den hadde jeg gått til en annen butikk. Jeg måtte også ordne med bytting av vakter torsdag, fredag og mandag ettersom rørleggerne ikke kunne gi meg et klokkeslett for når de kommer. I tillegg ble det sølt en del vann på gulvet bak oppvaskmaskinen i forbindelse med det første monteringsforsøket. De tørket ikke opp etter seg, bare skjøv maskinen på plass slik at den skjulte vannsølet. Heldigvis hadde datteren min sett dette, så vi fikk dratt den frem og tørket opp etter at de hadde dratt. Det kunne fort blitt fuktskade om ikke datteren min hadde sett det. Er noe av dette grunnlag for å søke om avslag i prisen? Jeg ringte butikken og fortalte om vannsølet, men det virket ikke som om de brydde seg. Jeg er redd de ikke kommer på mandag likevel slik at jeg må vaske opp for hånd helt til etter påske. Kan jeg kreve at de kommer? Jeg tør ikke ringe etter en annen rørlegger av frykt for at jeg ikke får dekket utgifter til denne. Jeg tør heller ikke forsøke å montere noe selv, og jeg kjenner ingen nevenyttige personer. Anonymkode: 1951d...876
Million Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Jeg ante virkelig ikke at stedet man kjøper en oppvaskmaskin fra, har noen som helst monteringsplikt. Jeg trodde de bare satte den innenfor døra ved levering. Er montering noe du har bestilt separat og betaler for da, eller....? Hvis ikke synes jeg det høres veldig spesielt ut og montering og tilkobling er ikke noe du kan forvente. Men jeg regner nesten med at du har bestilt og betalt for tilkobling ved siden av da? 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, Million skrev: Jeg ante virkelig ikke at stedet man kjøper en oppvaskmaskin fra, har noen som helst monteringsplikt. Jeg trodde de bare satte den innenfor døra ved levering. Er montering noe du har bestilt separat og betaler for da, eller....? Hvis ikke synes jeg det høres veldig spesielt ut og montering og tilkobling er ikke noe du kan forvente. Men jeg regner nesten med at du har bestilt og betalt for tilkobling ved siden av da? Ja det har jeg. Anonymkode: 1951d...876
Gjest Sisti Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 4 minutter siden, Million skrev: Jeg ante virkelig ikke at stedet man kjøper en oppvaskmaskin fra, har noen som helst monteringsplikt. Jeg trodde de bare satte den innenfor døra ved levering. Er montering noe du har bestilt separat og betaler for da, eller....? Hvis ikke synes jeg det høres veldig spesielt ut og montering og tilkobling er ikke noe du kan forvente. Men jeg regner nesten med at du har bestilt og betalt for tilkobling ved siden av da? Ganske vanlig å kunne betale ekstra for montering.
Million Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg. Anonymkode: 1951d...876 Kan jeg spørre hvor du har kjøpt oppvaskmaskinen, som har en tjeneste som tilbyr montering også? Det er noe jeg kan få bruk for om noen måneder nemlig. Er det en landsdekkende kjede, eller en lokal forretning? Er det en lokal bedrift trenger du selvsagt ikke navngi den (for å ikke identifisere hvor du bor) men lurte på om det kanskje var en kjede eller nettbutikk eller noe?
Gjest Sisti Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 (endret) 3 minutter siden, Million skrev: Kan jeg spørre hvor du har kjøpt oppvaskmaskinen, som har en tjeneste som tilbyr montering også? Det er noe jeg kan få bruk for om noen måneder nemlig. Er det en landsdekkende kjede, eller en lokal forretning? Er det en lokal bedrift trenger du selvsagt ikke navngi den (for å ikke identifisere hvor du bor) men lurte på om det kanskje var en kjede eller nettbutikk eller noe? Ikke meg du spør, men Elkjøp tilbyr hvertfall dette, sikkert de fleste andre store EL-kjeder også. Edit: må kanskje moderere meg litt - jeg TROR de gjør det. De tilbyr det hvertfall på vaskemaskin, men mulig andre retningslinjer på oppvaskmaskin? Det står hvertfall tydelig på hjemmesiden når man ser på varene om man også kan bestille montering. Endret 19. mars 2016 av Sisti
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 Jeg opplevde noe av det samme med Expert. Fikk refundert hele beløpet jeg hadde betalt for både frakt og montering, ettersom de ikke klarte å montere ved levering (slik avtalen var). Anonymkode: 1c436...225
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, Million skrev: Kan jeg spørre hvor du har kjøpt oppvaskmaskinen, som har en tjeneste som tilbyr montering også? Det er noe jeg kan få bruk for om noen måneder nemlig. Er det en landsdekkende kjede, eller en lokal forretning? Er det en lokal bedrift trenger du selvsagt ikke navngi den (for å ikke identifisere hvor du bor) men lurte på om det kanskje var en kjede eller nettbutikk eller noe? Jeg er ikke TS, men vet at Ikea også har en slik tjeneste. Jeg har ikke erfaring med ¨bruke en slik tjeneste. Jeg ville valgt min faste rørlegger og det firmaet som tar seg av snekkerarb. o.l. som jeg allerede har rabatt på. Anonymkode: 94281...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 Huff, noe så uprofesjonelt. Du bør jammen få tilbake det du har betalt for den jobben der. Anonymkode: f3522...762
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 Det er vel gjengangeren med norske håndverkere? Prøv å få tak i noen polakker som ordner dette på nullkommaniks. Anonymkode: 5d980...0ac
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 Den 19. mars 2016 at 21.39, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde noe av det samme med Expert. Fikk refundert hele beløpet jeg hadde betalt for både frakt og montering, ettersom de ikke klarte å montere ved levering (slik avtalen var). Anonymkode: 1c436...225 Hvor mange utbedringsforsøk måtte til før du fikk pengene tilbake? Loven sier to utbedringsforsøk innen rimelig tid, men hva er rimelig tid? Det er Elkjøp jeg har handlet fra. Er det noen som har peiling på hva jeg kan kreve? Anonymkode: 1951d...876
ajarRun Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Montering? mangler du opplegg? Er det ikke bare å tre på avløpsrøret, skru på vannrøret og plugge den inn? Hev kjøpet og kjøp fra noen andre. Du skal selvsagt ikke betale for monteringen. Utbedringsforsøk er ved reklamasjon. De har jo ikke engang levert tjenesten du bestilte. Hvis jeg bestiller et hus kan ikke håndverkeren bare slenge en haug planker på plenen og gi faen i å sette det opp. Han får heller ikke tre forsøk på å bygge et hus.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 Den Saturday, March 19, 2016 at 19.09, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg. Anonymkode: 1951d...876 Mere sjokkert over folk som betaler for å skru på to slanger Anonymkode: 844d5...7b6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange utbedringsforsøk måtte til før du fikk pengene tilbake? Loven sier to utbedringsforsøk innen rimelig tid, men hva er rimelig tid? Det er Elkjøp jeg har handlet fra. Er det noen som har peiling på hva jeg kan kreve? Anonymkode: 1951d...876 Ingen. De sendte nye folk for å montere, og refunderte før jeg ba om de. De kom også ved midnatt og leverte, jeg skulle ha levering mellom 16 og 21. Så de syns det var drøyt selv. De har eksterne firmaer som gjør dette for dem, regner med de gjorde opp seg i mellom i etterkant. Anonymkode: 1c436...225
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mere sjokkert over folk som betaler for å skru på to slanger Anonymkode: 844d5...7b6 Tja, mine hvitevarer skulle under benk på badet. Oppvaskmaskin skulle kobles til og ha dør, og kjøleskapet skulle ha endret oppheng på dører. Det betaler jeg andre gjerne for å gjøre. Anonymkode: 1c436...225
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #16 Skrevet 21. mars 2016 Det tar 20min å gjøre det selv. Anonymkode: 69e13...a06
globalagogo Skrevet 21. mars 2016 #17 Skrevet 21. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mere sjokkert over folk som betaler for å skru på to slanger Anonymkode: 844d5...7b6 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tar 20min å gjøre det selv. Anonymkode: 69e13...a06 Ja da kan kanskje dere to dra hjem til TS og ordne opp, da..?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #18 Skrevet 22. mars 2016 Er dette ordnet nå? Anonymkode: 58a95...d6c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #19 Skrevet 22. mars 2016 Den 21.3.2016 at 15.46, AnonymBruker skrev: Mere sjokkert over folk som betaler for å skru på to slanger Anonymkode: 844d5...7b6 Det er mer og er vanlig at forsikringselskapne krever at en rørlegger er den som kobler det opp Anonymkode: 894e2...623
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå