Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snart ferdig med svangerskapet, men har vært lite flink til å skrive ned tanker, første innkjøp, reaksjoner osv. Sitter å leter på nett om hva som kan være gøy å ha på papir, men finner lite. Har dere noe tips? Hva kan være gøy å vise når lille blir stor? 

Anonymkode: df39c...1a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mamma skreiv detaljert babybok til meg. Syns vel ærlig talt det meste som er materialistisk,,klær, vogner og gaver osv er ganske uinteresant å lese om :P

Jeg syns det var mest spennende å lese om svangerskapet, fødselen, hvordan jeg oppførte meg som baby, første ord og sånne ting. Syntes det var spesielt morsomt å lese opp igjen nå som jeg er gravid selv.

Så her har jeg fokusert mest på slike ting. Også noterte pappaen her under nesten hele fødselen, hva som som skjedde når osv, sånn at jeg kunne få lese senere. Ganske greit siden jeg husket minimalt etterpå. Og sikkert litt moro for småtten å lese når hn blir eldre.

Anonymkode: f66fe...f3f

Skrevet

Finnes mange fine babybøker i bokhandelen :) Hva med å fylle ut en slik?

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma skreiv detaljert babybok til meg. Syns vel ærlig talt det meste som er materialistisk,,klær, vogner og gaver osv er ganske uinteresant å lese om :P

Jeg syns det var mest spennende å lese om svangerskapet, fødselen, hvordan jeg oppførte meg som baby, første ord og sånne ting. Syntes det var spesielt morsomt å lese opp igjen nå som jeg er gravid selv.

Så her har jeg fokusert mest på slike ting. Også noterte pappaen her under nesten hele fødselen, hva som som skjedde når osv, sånn at jeg kunne få lese senere. Ganske greit siden jeg husket minimalt etterpå. Og sikkert litt moro for småtten å lese når hn blir eldre.

Anonymkode: f66fe...f3f

Kanskje jeg skal få samboer til å gjøre det da, hørtes lurt ut :)  takk for svar! :) ts

Skrevet
27 minutter siden, Sjela skrev:

Finnes mange fine babybøker i bokhandelen :) Hva med å fylle ut en slik?

Det kan jeg jo se på :) takk for svar! Ts

Skrevet

Jeg har skrevet veldig lite om svangerskapet, men skrev litt om fødselen. Jeg har derimot skrevet en god del ned etter at de ble født. Jeg har skrevet ned de 30-40 første ordene, de første setningene, alle slags milepæler, morsomme gullkorn, litt om personlighet på ulike stadier osv. Jeg synes det er koselig å lese tilbake allerede, selv om de ikke er så store. Og så glemmer man mer enn man tror og da er det godt å ha skrevet ting ned. 

Skrevet

Jeg har denne (http://www.adlibris.com/no/bok/da-jeg-var-liten-rosa-9788251626897?gclid=CjwKEAjw8bO3BRDp0bP_vL-7_lASJACL_d6whUXGNqVZ6nzrbz1zrs2rRB9_7UzpHRzSGD5IZzYQSRoCHbzw_wcB) til begge mine og er kjempefornøyd! 

Jeg skriver ned det meste jeg kommer på og så ser jeg hva som føres over i boka. Synes uansett det er kjekt å ha det som jeg skriver på pcen også. Pleier å skrive ned ting som blir gjort for første gang, rutiner, når hun prøver nye ting (mat etc), spesielle hendelser og morsomme situasjoner/ting som blir sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...