Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere prøvd å bare vaske håret med vann, ikke sjampo og balsam. Men orket ikke mer etter 6-7 uker, håret var så fett og tungt. 

Lurer nå på å prøve igjen, fordi håret mitt er veldig bustete og brusete, masse småhår som står rett ut helt fra toppen og hele veien ned. Har hår til midt på ryggen, normal tykkelse. Skulle gjerne hatt blankt og glatt hår.

Mener også å ha lest at dersom man skal slutte å vaske håret med sjampo, må man passe på at sjampoen man bruker ikke inneholder en eller annen ingrediens (husker ikke hva det var), ellers ville ikke resultatet bli bra. Noen som vet mer om dette? Hva kan man vaske håret med som "siste vask" før man går over til bare vann?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask håret med vann og natron, da blir det bra :)

Søk etter nopoo på youtube så finner du 'oppskrifter' :)

Anonymkode: 00cdc...126

Skrevet

Google 'no poo' så får du masse bra tips!

Skrevet

Jeg vil ikke bruke natron i håret... Det har jo mye høyere ph enn vanlig sjampo! Tror mange som driver med dette har liten kunnskap om kjemi, for å si det sånn. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om du er på FB, så anbefaler jeg innmelding i no poo grupper :) De fleste er svenske, men det forstår jeg lettere enn dansk iallfall. Jeg bruker balsammetoden, så vet ikke så mye om WO - men her er en link med nyttig info http://www.nopoo.se/ 

Endret av LilleCa
Skrevet

Shampoen må ikke inne holde silikoner, dvs alt som slutter på ...cone. Beste er å kjøpe en helt billig shampo, jeg tror den fra rema er ok, til siste vask.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke kjedelig å ikke kunne bruke noe som helst av stylingprodukter?   Man kan jo ikke det hvis håret ikke blir vasket. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, DreamOn skrev:

Er det ikke kjedelig å ikke kunne bruke noe som helst av stylingprodukter?   Man kan jo ikke det hvis håret ikke blir vasket. 

Jo, man kan det, men de må være "godkjent". Info finner man på lockig.se. 

Anonymkode: d17e1...a1f

Skrevet

Prøvde denne "no-poo" trenden noen år siden, men jeg holdt ikke ut lenge. Tror jeg gjorde dette i to ukers tid, men håret mitt såg helt forferdelig ut til slutt. Fikk kjempe fettete, skittent og flatt hår. Joa, det ble mer glans, men jeg får like mye glans i håret om jeg masserer en flaske olivenolje i håret mitt. :fnise: 
Jeg klarte ikke å fortsette med trenden, så jeg heiv meg i dusjen og brukte halve shampoo flaska :biggrin: Det var deilig det!

Skrevet

Det er mange alternativer, jeg har ikke erfaringer med bare vann - men ser på nett at det er mange tips.. 

Hvilke type hår har du? Er det tynt og fint, grovt, tykt, slett, krøllet osv så spiller det kanskje inn på resultatet? 

Som et alternativ: min beste venninne har brukt balsamkuren, hun har krøller - og de siste tre årene det vakreste håret jeg har sett! 

For meg fungerte hverken balsam eller null såpe, men det å lytte til frisøren min, vaske håret hver tredje - fjerde dag og bruke produkter i den mengde og av den art frisøren anbefalte. Aldri hatt så langt, slett og pent hår som skinner fint før jeg, og som er så lett å stelle, ligger pent og får komplemanger til stadighet.. Vanskelig overgang fra å vaske hver dag og ikke bry seg om hvilken shampoo osv til å bry seg og bruke kur i ny og ne osv men etter et halvt år endret det seg og etter det har det gått veldig lett.

Gjest Plastic Heart
Skrevet

Jeg bruker bare balsam. Hyppighet varierer litt, jeg prøver å holde det til en eller to ganger i uka, men ettersom jeg trener blir det stort sett litt oftere. Prøver å kure det innimellom også, men det er jeg heller ikke så flink til. Balsam kjøper jeg bare i matbutikken, liker den hvite og brune fra Garnier (den som finnes i tre ulike varianter) og Herbal Essences. ^^

Skrevet

Hvordan får dere håret helt rent dersom dere ikke bruker shampoo? Bruker dere ikke såpe når dere vasker kroppen heller?

Skrevet
Den 20.3.2016 at 12.41, Agathe skrev:

Shampoen må ikke inne holde silikoner, dvs alt som slutter på ...cone. Beste er å kjøpe en helt billig shampo, jeg tror den fra rema er ok, til siste vask.

Takk!

Den 20.3.2016 at 19.07, DreamOn skrev:

Tror man kan bruke noen typer, men jeg bruker svært sjelden stylingprodukter uansett. Det eneste jeg bruker innimellom er hårspray, og da er det neppopp pga problemet jeg skisserer i startinnlegget (bustete hår med masse småhår som står rett ut), og det håper jeg jo å få bukt med ved denne metoden.

Den 20.3.2016 at 21.10, Carrot skrev:

Det er mange alternativer, jeg har ikke erfaringer med bare vann - men ser på nett at det er mange tips.. 

Hvilke type hår har du? Er det tynt og fint, grovt, tykt, slett, krøllet osv så spiller det kanskje inn på resultatet? 

Som et alternativ: min beste venninne har brukt balsamkuren, hun har krøller - og de siste tre årene det vakreste håret jeg har sett! 

For meg fungerte hverken balsam eller null såpe, men det å lytte til frisøren min, vaske håret hver tredje - fjerde dag og bruke produkter i den mengde og av den art frisøren anbefalte. Aldri hatt så langt, slett og pent hår som skinner fint før jeg, og som er så lett å stelle, ligger pent og får komplemanger til stadighet.. Vanskelig overgang fra å vaske hver dag og ikke bry seg om hvilken shampoo osv til å bry seg og bruke kur i ny og ne osv men etter et halvt år endret det seg og etter det har det gått veldig lett.

Har vel ganske normalt hår, tror jeg... Slett, normal tykkelse, ikke noe spesielt med det i det hele tatt :P 

Vasker allerede håret bare hver tredje-fjerde dag, så ikke noe å hente der.

Skrevet

Sjampoer skal ikke ha sulfater i seg og balsamer skal ikke ha silikoner i seg, og for å unngå å få for fettet hår så kan du unngå å ha produkter i hodebunnen (altså bare ha balsam i endene) :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...