Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt umulig å finne en foundation som ikke fremhever de tørre områdene mine i ansiktet. Håper virkelig på noen forslag til en foundation som klarer å unngå dette.

Jeg har veldig lys hud med rosa undertoner. Kombinasjonshud, som er tørr om vinteren og fet om sommeren. Trenger noe som dekker medium, da jeg har rødheter og litt urenheter.

Så langt har jeg prøvd;

Revlon Colorstay for tørr hud (Grusom for tørre områder!)

Bourjois healthy mix serum (Perfekt på alle andre områder, men for gultonet)

Rimmel Lasting Finish 25HR (Også grusom for tørre områder)

L'oreal Infallible 24HR Matte (Sies i navnet, ikke bra for tørre områder)

Takk for svar : )

Har sett litt på Estee Lauder Double Wear Light, men det ser ut til at den er for mørk og gultonet for meg selv i lyseste farge.

MAC eller MUFE Face & Body virker å ha litt for dårlig dekkevne for min smak. 

NARS Sheer Glow ser også ut til å ha litt for gultonede/mørke farger for meg.

Anonymkode: b9084...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler KICKS sin hydrating primer. Har tidligere slitt med tørr hud på kinnene, men etter jeg begynte å bruke den, har jeg begynt å få problemer med oljete hud! Altså, en fantastisk primer :) MAC studio sculpt foundation har jeg hørt skal være bra for tørr hud.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd denne?

Anonymkode: 17167...c49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Anbefaler KICKS sin hydrating primer. Har tidligere slitt med tørr hud på kinnene, men etter jeg begynte å bruke den, har jeg begynt å få problemer med oljete hud! Altså, en fantastisk primer :) MAC studio sculpt foundation har jeg hørt skal være bra for tørr hud.

Tusen takk. Har tenkt at kanskje primer kan gjøre forskjellen. Skal ta en kikk på den foundationen og! :)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd denne?

Anonymkode: 17167...c49

Nei, faktisk ikke. Har ikke lest noe om den før nå, ser den har fått god omtale på makeupalley. Kanskje det blir neste prøvekanin for meg. Tusen takk for forslaget :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Har tenkt at kanskje primer kan gjøre forskjellen. Skal ta en kikk på den foundationen og! :)

Ja, er ikke å vente at man får tørr og flaktete hud om man ikke bruker primer under foundationen. Anbefaler deg også å scrubbe huden 1-2 ganger i uken, for så å smøre rikelig med fuktighetskrem i ansiktet. Har slitt såpass med tørr hud selv, at jeg føler virkelig med deg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du en god rens? Ansiktskrem? 

Jeg har også problemer m tørr hud og foundation. For meg ble løsningen å bruke en bb-creme istedet. På gode huddager kan jeg bruke den rett på nyrenset hud med kun tonic og serum under, men på dager hvor huden er ekstra tørr bruker jeg ansiktskrem under også.

Anonymkode: 61056...564

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har AKKURAT samme type hud som deg, og har vært gjennom mye rart... Gikk til slutt på apoteket, hvor jeg fant La Roche Posay sin BB cream foundation. Den har nesten motsatt effekt og gir skikkelig fukt. Jeg må bruke matt hudkrem (også La Roche Posay sin) under. 

Ved å bruke den matte kremen først, for så å bruke foundationen, så er huden reddet :) (det er hvertfall min!) 

Anonymkode: e36c1...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Estée Lauder sin double wear gjorde huden min mer tørr og kakete, men den funket til nød med god primer under. Den er ikke optimal for tørr hud, slik som du og jeg har.

Det har kommet en ny type fra samme merke som er tynnere og gir mer fuktighet, den er jeg fornøyd med! Den heter double wear to go, du kan be om prøve på et parfymeri sånn at du ikke sløser penger om det til formodning ikke funker på din hud. :)

Anonymkode: 17472...272

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Ja, er ikke å vente at man får tørr og flaktete hud om man ikke bruker primer under foundationen. Anbefaler deg også å scrubbe huden 1-2 ganger i uken, for så å smøre rikelig med fuktighetskrem i ansiktet. Har slitt såpass med tørr hud selv, at jeg føler virkelig med deg!

Jeg får nok komme meg i gir og gå til innkjøp av en primer, ja. Takk for tips!

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du en god rens? Ansiktskrem? 

Jeg har også problemer m tørr hud og foundation. For meg ble løsningen å bruke en bb-creme istedet. På gode huddager kan jeg bruke den rett på nyrenset hud med kun tonic og serum under, men på dager hvor huden er ekstra tørr bruker jeg ansiktskrem under også.

Jeg er ganske fornøyd med rensen jeg bruker. Fjerner ihvertfall alle sminkerester. Bruker denne.

Vasker med den hver kveld og bruker etterpå denne fuktighetskremen. Fornøyd med den og. Har fått best i test på TV 2 hjelper deg ihvertfall. 

BB krem er greit nok, men føler de ofte har litt dårlig dekkevne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke BB cream har det. Kjøper du på apoteket unngår du en del stoffer som påvirker huden også. Jeg går aldri tilbake!

Anonymkode: e36c1...ed8

• Liker 1
Skrevet

Har jobbet en stund i et stort kosmetikkfirma og har testet MYE, men har nå endt opp med Lancôme Miracle Cushion, også bruker jeg Biotherm Aquasource CC Gel under :) Har veldig tørr hud hele året, men dette er kombinasjonen som fungerer best. Lønner seg å legge litt penger i det. Til Miracle Cushion kan man heldigvis kjøpe refill, så det er litt billigere etter første gangen. L'Oreal har også kommet med en tilsvarende foundation (den runde "svampen"), men jeg har ikke prøvd den. Poenget er hvertfall at Cushion-foundationene skal gi fukt og legger seg ikke som et "lag" oppå huden.

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MAC eller MUFE Face & Body virker å ha litt for dårlig dekkevne for min smak. 

MAC Face and Body kan du bygge opp dekkevnen på. I mine tørreste perioder er dette den eneste foundationen jeg kan bruke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker MAC Studio Sculpt, og synes den er bra for mine tørre omeråder. Dessverre er den litt for mørk for min hud.. 

Anonymkode: 1949a...abb

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får nok komme meg i gir og gå til innkjøp av en primer, ja. Takk for tips!

Jeg er ganske fornøyd med rensen jeg bruker. Fjerner ihvertfall alle sminkerester. Bruker denne.

Vasker med den hver kveld og bruker etterpå denne fuktighetskremen. Fornøyd med den og. Har fått best i test på TV 2 hjelper deg ihvertfall. 

Ofte så tror jeg vi har en tendens til å være litt for kritiske til oss selv, og tenke at vi må ha noe som dekker godt pga ditt og datt.....mens vi i andres øyne kanskje får et bedre resultat om vi bruker noe som nettopp er mindre dekkende :) 

AnonymBruker
Skrevet

Exuviance vespera serium løser alle dine problemer -lover! Min hud har gått fra å være tørr til å bli godt fuktet etter et par dager. Helt vilt!  Forøvrig samme serumet som Tone Damli bruker for glød og fukt :-) 

Anonymkode: 0df97...61f

Skrevet

Jeg synes og foundation ikke er så pene på min hud som har tørre områder.

Jeg synes denne er kjempe fin og ser naturlig ut. Den dekker ikke så mye som fundation, men gir en naturlig frisk glød og farge.

https://www.dermalogica.no/sheer-tint-spf20

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Exuviance vespera serium løser alle dine problemer -lover! Min hud har gått fra å være tørr til å bli godt fuktet etter et par dager. Helt vilt!  Forøvrig samme serumet som Tone Damli bruker for glød og fukt :-) 

Anonymkode: 0df97...61f

Hvor fåes det kjøpt? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med fit me i fra maybelline? :)

Anonymkode: 1f6dd...fcc

Skrevet

Clarins extra comfort, litt dyr men helt fantastisk!

Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg brukte Maybelline Liquid Mousse. Fantastisk! 

Ellers slet jeg med å finne rett foundation. Det var den eneste som fungerte på meg!

Jeg har nå, av en eller annen grunn, fått fet hud. Blir fort blank i huden liksom. Jeg bruker bare en BB-cream i fjeset og concealer under øynene + pulver for å slippe et blankt fjes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...