AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Er det flere enn meg som opplever å bli mer rynkete av ZO-skin-serien? Fra Obagi, altså. Dette er kremer som skal hjelpe mot rynker blant annet. Til nå kan jeg bare se å ha oppnådd motsatt effekt, nemlig MER rynker. Jeg har brukt serien i 2 år. Hudpleieren sa til meg at dette bare var midlertidig, fordi huden min var tørr på grunn av produktene. Huden kom til å justere fuktbalansen når den fikk vendt seg til A-vitaminsyren. Men det har ikke jeg sett noe til. Huden har aldri vært så tørr og rynkete som den er nå. Hvor lang tid skal det gå før jeg får se noen antirynke-effekt av dette? Anonymkode: 563e6...dec
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men ZO skin health (altså ikke den medisinske serien) ØDELA min hud. Begynte i oktober i fjor og holdt på med galskapen frem til februar i år. Da gadd jeg ikke mer. Og jeg betaler enda for det - huden min er helt jævlig (pardon my french). Det har riktignok bare gått 1,5 måned siden jeg sluttet og jeg vet det ikke er så lenge men for en som tidligere bare hadde litt store porer og en urenhet her og der så er kviser, arr, misfarging og tørr hud en ganske big deal. Fikk også linjer og "rynker" i pannen og jeg er i 20-årene. På min mor på 50+ fungerer de derimot utmerket, men tror bare hun bruker ett produkt med a-vitamin (retinol) i tillegg til andre ting. Anonymkode: 731cf...608
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Når man bruker retinol så ødelgger man det naturlige filteret i huden med uv-beskyttelse så om du ikke bruker solfaktor 50 flere ganger daglig så ødelegger du huden din og øker faren for hudkreft! Jeg fikk selv ingen bedring av retinol selv om jeg brukte solfaktor 50, fikk litt mer rynker jeg og. Jeg brukte ren retinolsyre så ganske sterke greier. Jeg hadde sluttet for lenge siden om jeg var deg og kjøpt noe uten syre! (Retinol er syre) Anonymkode: 937a3...a50
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man bruker retinol så ødelgger man det naturlige filteret i huden med uv-beskyttelse så om du ikke bruker solfaktor 50 flere ganger daglig så ødelegger du huden din og øker faren for hudkreft! Jeg fikk selv ingen bedring av retinol selv om jeg brukte solfaktor 50, fikk litt mer rynker jeg og. Jeg brukte ren retinolsyre så ganske sterke greier. Jeg hadde sluttet for lenge siden om jeg var deg og kjøpt noe uten syre! (Retinol er syre) Anonymkode: 937a3...a50 Mine kvisearr ble enda rødere og tydeligere med retinol, og det hjalp nada på kvisene selv om jeg brukte alt riktig. Og spf 50 hver dag sommer og vinter. Hvorfor skriver leger ut dette når det bare er svada? Anonymkode: 54416...3d1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Jeg fikk også mer rynker. Og enda flere pigmentflekker. Selv om jeg brukte solfaktor 50 hver dag, hele året. Anonymkode: 563e6...dec
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Har du tenkt på å legge til flere fuktprodukter, eventuelt fettprodukter, til rutinen din...? Anonymkode: 75101...2fc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine kvisearr ble enda rødere og tydeligere med retinol, og det hjalp nada på kvisene selv om jeg brukte alt riktig. Og spf 50 hver dag sommer og vinter. Hvorfor skriver leger ut dette når det bare er svada? Anonymkode: 54416...3d1 Fordi det ikke er svada. Jeg fikk mye finere hud av det. Anonymkode: 0a233...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er svada. Jeg fikk mye finere hud av det. Anonymkode: 0a233...b3c Hadde du arr som fikk bedring? Når begynte huden din å bli finere? Gått på det veldig lenge nå og arrene er like røde og til tider verre enn før jeg begynte på det. Anonymkode: 54416...3d1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du arr som fikk bedring? Når begynte huden din å bli finere? Gått på det veldig lenge nå og arrene er like røde og til tider verre enn før jeg begynte på det. Anonymkode: 54416...3d1 Jeg tror det gikk rundt 6mnd før rødheten begynte å gi seg og et år før huden var tydelig bedre. Jevnere hud uten groper, porene ser mindre ut og de sorte prikkene på nesen er borte. Jeg bruker Effaclar H fra La Roche Posay under kremen med solfaktor. Effaclar-serien er laget for hud som er uttørret av medisinsk behandling Anonymkode: 0a233...b3c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det gikk rundt 6mnd før rødheten begynte å gi seg og et år før huden var tydelig bedre. Jevnere hud uten groper, porene ser mindre ut og de sorte prikkene på nesen er borte. Jeg bruker Effaclar H fra La Roche Posay under kremen med solfaktor. Effaclar-serien er laget for hud som er uttørret av medisinsk behandling Anonymkode: 0a233...b3c Takk for svar får prøve å fortsette litt til da. Anonymkode: 54416...3d1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar får prøve å fortsette litt til da. Anonymkode: 54416...3d1 Lykke til Håper du ser forbedring snart! Anonymkode: 0a233...b3c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Retinol funker bra på min hud også! Fått mye jevnere overflate. Anonymkode: 6db32...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå