AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Jeg var bestevenninne med ei i 16 år før vi ble uvenner. Vi ble uvenner fordi hun heller valgte å dra på restaurant med ei venninne istedenfor å komme på min babyshower som betydde mye for meg. Da jeg spurte hvorfor hun valgte slik hun valgte sa hun bare at hun ikke vet. Litt senere snakket vi sammen igjen og jeg fortalte at jeg var kjempe skuffet. Da gikk hun i forsvar og mente at jeg overreagerte. Overreagerte jeg? Er det ikke vanlig å ville ha bestevennen sin på sånt? Vi slettet hverandre på sosiale medier og har ikke snakket sammen på 2 år. Nå i det siste har jeg tenkte en del på henne. Burde jeg ta kontakt? Hun har ikke prøvd å ta kontakt med meg Anonymkode: b22ec...6e8
ms. Underwood Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 kan du nå akseptere at hun velger annerledes enn deg da? Hva om hun gjør det igjen? er det enda en dealbreaker? 1
Gjest cheshirecat Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Jeg mener at du har "rett" i at det riktige av en bestevenn er å stille opp på babyshower, men hun kan ha endret mening siden den gang, og/eller denne uenigheten er triviell iforhold til at hun ellers har mange gode egenskaper du setter pris på. Jeg synes du skal ta kontakt, men da må du vite at du uansett er ferdig med babyshower episoden, selv om dere enda skulle være uenige om akkurat dette.. Tar du kontakt må det være under forutsetning av at dere setter en ny strek, ikke roter opp gammelt grums dere kanskje aldri blir enige om..
Gjest Snuppi Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Sa venninnen din at hun skulle komme for så å bryte avtalen?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 35 minutter siden, ms. Underwood skrev: kan du nå akseptere at hun velger annerledes enn deg da? Hva om hun gjør det igjen? er det enda en dealbreaker? Jeg kan akseptere det fordi hun har mange andre gode sider Anonymkode: b22ec...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 32 minutter siden, Snuppi skrev: Sa venninnen din at hun skulle komme for så å bryte avtalen? Hun svarte aldri da de andre venninne planla dette. Det var en egen Facebook gruppe og hun ble daglig minnet dette Anonymkode: b22ec...6e8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 33 minutter siden, cheshirecat skrev: Jeg mener at du har "rett" i at det riktige av en bestevenn er å stille opp på babyshower, men hun kan ha endret mening siden den gang, og/eller denne uenigheten er triviell iforhold til at hun ellers har mange gode egenskaper du setter pris på. Jeg synes du skal ta kontakt, men da må du vite at du uansett er ferdig med babyshower episoden, selv om dere enda skulle være uenige om akkurat dette.. Tar du kontakt må det være under forutsetning av at dere setter en ny strek, ikke roter opp gammelt grums dere kanskje aldri blir enige om.. Det var veldig fint svar. Tusen takk. Jeg har lurt på hvorfor i 2 år Anonymkode: b22ec...6e8
Gjest Snuppi Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun svarte aldri da de andre venninne planla dette. Det var en egen Facebook gruppe og hun ble daglig minnet dette Anonymkode: b22ec...6e8 Hun hadde gjerne avtalt med den andre venninnen før ditt babyshower. Uansett er det opp til hver enkelt å velge hva de vil bli med på. Å bli sur på henne da det ikke passet synes jeg ikke var rimelig av deg. Skjønner at du ble skuffet, men det er på tide å la det gå.
Gjest Snuppi Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, cheshirecat skrev: Jeg mener at du har "rett" i at det riktige av en bestevenn er å stille opp på babyshower, men hun kan ha endret mening siden den gang, og/eller denne uenigheten er triviell iforhold til at hun ellers har mange gode egenskaper du setter pris på. Jeg synes du skal ta kontakt, men da må du vite at du uansett er ferdig med babyshower episoden, selv om dere enda skulle være uenige om akkurat dette.. Tar du kontakt må det være under forutsetning av at dere setter en ny strek, ikke roter opp gammelt grums dere kanskje aldri blir enige om.. Godt råd du kommer med her.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 17 minutter siden, Snuppi skrev: Hun hadde gjerne avtalt med den andre venninnen før ditt babyshower. Uansett er det opp til hver enkelt å velge hva de vil bli med på. Å bli sur på henne da det ikke passet synes jeg ikke var rimelig av deg. Skjønner at du ble skuffet, men det er på tide å la det gå. Hun sa selv At dette var spontant Anonymkode: b22ec...6e8
Gjest Snuppi Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sa selv At dette var spontant Anonymkode: b22ec...6e8 Ok.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 Jeg tenker du overdriver litt. Samtidig veldig rart å droppe en bestevenninne sitt selskap, men kanskje hun syntes det ble for mye baby, og syntes andre ting burde stå i fokus også, noe det ofte ikke gjør med gravide damer Anonymkode: a3fd2...7dd 5
Gjest Snuppi Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker du overdriver litt. Samtidig veldig rart å droppe en bestevenninne sitt selskap, men kanskje hun syntes det ble for mye baby, og syntes andre ting burde stå i fokus også, noe det ofte ikke gjør med gravide damer Anonymkode: a3fd2...7dd Venninnen er gjerne ikke så begeistret for babyer og liker gjerne ikke den type selskap.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #14 Skrevet 19. mars 2016 6 timer siden, Snuppi skrev: Venninnen er gjerne ikke så begeistret for babyer og liker gjerne ikke den type selskap. Hun elsker babyer , men har ingen selv. Og jo hun er glad i alle typer selskap Anonymkode: b22ec...6e8
Arabella Skrevet 19. mars 2016 #15 Skrevet 19. mars 2016 Babyshower, enda en idiotisk amerikansk uskikk som er importert her til lands. Første gang jeg hørte dette uttrykket, trodde jeg det var snakk om en type badeolje eller noe for babyer. 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #16 Skrevet 19. mars 2016 For et fjortissdrama. Har dere ikke kommet dere ut av ungdomsskolen enda? Anonymkode: 0a12a...ca2 2
Gjest Juanita Skrevet 20. mars 2016 #17 Skrevet 20. mars 2016 Kanskje hun synes babyshower er idiotisk? I så fall er hun ikke alene. Slik jeg skjønner det var det jo ikke du som arrangerte, men andre venninner, og hun ga aldri respons på invitasjonen. Da hadde hun vel ikke lyst. Jeg synes babyshower høres fryktelig pinlig ut, masse fokus på se-så-fin-og-oppfinnsom-gave-jeg-ga i stedet for vår norske tradisjon med barselbesøk og dåp - der gir man også gave, men fokuset er på å ønske barnet velkommen! Kan jo også være at hun bare synes det høres kjedelig ut, at hun ikke liker venninnene som arrangerte, at hun synes at hun burde fått være med å arrangere....bare noen mulige grunner til at hun ikke kom. Kan være at hun sliter med å bli gravid selv, eller at hun sørger over en abort. Mye som kan være årsaken som hun ikke vil si til deg, ts. Jeg synes du virker fryktelig lett fornærmelig og snurt som bebreidet henne at hun ikke kom, og faktisk brøt kontakten! Sånne som deg er slitsomme å være venn med, og det kan nok være årsaken til at hun ikke har forsøkt å gjenoppta kontakten.
Veslefrikk Skrevet 20. mars 2016 #18 Skrevet 20. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun elsker babyer , men har ingen selv. Og jo hun er glad i alle typer selskap Anonymkode: b22ec...6e8 Nettopp! Kanskje det hadde skjedd noe som du ikke vet om som gjør at det ville vært ekstra sårt å komme på din babyshower og se babyglitteret i øynene dine. Kanskje hun hadde vært igjennom en abort eller noe... 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #19 Skrevet 20. mars 2016 3 timer siden, Veslefrikk skrev: Nettopp! Kanskje det hadde skjedd noe som du ikke vet om som gjør at det ville vært ekstra sårt å komme på din babyshower og se babyglitteret i øynene dine. Kanskje hun hadde vært igjennom en abort eller noe... Jeg kjenner henne veldig godt og vet at mannen har sterilisert seg nettopp fordi de begge har valgt å ikke få barn. Hun sier også stolt at hun elsker å gå etter å ha kost en bsby, men at det er helt utenkelig for henne å ha en baby hjemme Anonymkode: b22ec...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #20 Skrevet 20. mars 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner henne veldig godt og vet at mannen har sterilisert seg nettopp fordi de begge har valgt å ikke få barn. Hun sier også stolt at hun elsker å gå etter å ha kost en bsby, men at det er helt utenkelig for henne å ha en baby hjemme Anonymkode: b22ec...6e8 Det kan jo være noe hun sier for å overbevise seg selv. Tenkt på det? Anonymkode: 08eb9...640 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå