Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde heller ikke jeg ville bo i 1. etasje, men det er ikke det samme over alt. Vi bor nå i høy 1. etasje med fine grøntarealer utenfor. Det er et eldre bygg, men ikke spesielt gulvkaldt, hører minimalt til naboene og de bråker ikke i oppgangen. Tenker ikke på at jeg er i 1. etasje. Mitt råd er å vurdere hver enkelt leilighet og område. Skal du være helt sikker på å ikke ha bråkemakere over deg, så hjelper det ikke mer med 2. etasje. Kloakk på badet har jeg aldri hørt om.

Anonymkode: 2f59e...bba

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Splitterpine
Skrevet

Jeg bor selv i 2. etasje, og hadde ikke byttet det bort med 1. etasje nei. Her jeg bor er det svært lite innsyn i 2. etasje, mens jeg kan se rett inn på middagsbordet til de under når vi går inn hovedinngangen. De har derfor  nesten alltid gardiner foran, og selv synes jeg det er kjempe trist å ikke skulle hatt sollys. Dessuten får vi varme av de som bor under. På sommerne har vi aldri vært  plaget av mygg og fluer, når døra og vinduer står oppe. Kanskje dette er tilfeldig, ikke vet jeg... Det eneste negative med 2. etasje er når vi har vært på storshopping og skal bære opp varene. Har ikke heis. Og tenker det kan bli litt slit å måtte få barnevogn opp og ned trappa hver dag, den dagen vi skal ha barn. Prøver å se på det som trening, så plager det meg ikke stort 😂

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Splitterpine skrev:

Jeg bor selv i 2. etasje, og hadde ikke byttet det bort med 1. etasje nei. Her jeg bor er det svært lite innsyn i 2. etasje, mens jeg kan se rett inn på middagsbordet til de under når vi går inn hovedinngangen. De har derfor  nesten alltid gardiner foran, og selv synes jeg det er kjempe trist å ikke skulle hatt sollys. Dessuten får vi varme av de som bor under. På sommerne har vi aldri vært  plaget av mygg og fluer, når døra og vinduer står oppe. Kanskje dette er tilfeldig, ikke vet jeg... Det eneste negative med 2. etasje er når vi har vært på storshopping og skal bære opp varene. Har ikke heis. Og tenker det kan bli litt slit å måtte få barnevogn opp og ned trappa hver dag, den dagen vi skal ha barn. Prøver å se på det som trening, så plager det meg ikke stort 😂

Ja jeg har bestemt meg for 2 etasje nå og allerede sett på neon leiligheter på finn jeg vil på visning på :)

Anonymkode: 64338...ff3

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Den 20.3.2016 at 17.43, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har bestemt meg for 2 etasje nå og allerede sett på neon leiligheter på finn jeg vil på visning på :)

Ja 2 etasje er best, er min erfaring og :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på bygget. Jeg solgte min leilighet i andre etasje fordi det var svært lytt fra de under og de nektet å gjøre tiltak for å dempe lyden. Etasjen under var i tillegg noe under bakkeplan og det gikk en travel tursti fordi bygningen så det var ofte folk som tittet inn. I dag bor jeg i en høy førsteetasje hvor "ingen" går forbi så det er aldri noen som har sett inn, i tillegg er det ikke lytt her så jeg hører ingenting fra de over meg.

Anonymkode: 5736f...444

• Liker 1
Gjest Cartina
Skrevet
Den 18. mars 2016 at 13.09, AnonymBruker skrev:

Skal selge huset mitt og kjøpe leilighet. Har bodd før under noen og da var det veldig lytt. 

Ville dere ha bodd i 1 eller 2 etasje når dere skulle kjøpt leilighet?

Helt klart 2./øverste etasje. Føler meg utrygg på bakken og har fått erfare at det kan være veldig støyete å bo under noen. Man slipper også innsyn og får litt gratis varme fra de under.

Skrevet

Jeg bor i 1. etg og jeg liker det ikke

Har lett tilgang til hagen, men det er ikke gøy å være inne når naboene over oss også bruker hagen og vi får dem rett utenfor stuevinduet. De over oss får lite varme fra oss, men vi får VELDIG mye lyd fra dem. 

Men jeg er svært privat av meg og hater bråk og dunking, så jeg er nok litt for sensitiv også

Skrevet

Vi bodde i firemannsbolig før vi bygget hus, og da i 1. etasje. Det var et rolig område med skog rett nedenfor. Vi hadde da en stor terrasse og en liten hage, trivdes veldig godt med det. Det eneste vi ikke likte der var at vi hørte endel ovenfra, der bodde en gammel dame. Hun pleide å sette på vaskemaskina kl 12-01 om natta, rett over soverommet vårt. Men i vår situasjon, med et lite barn, så var 1. etasje best uansett om det var litt bråk ovenfra. 

Men om jeg skulle kjøpe leilighet alene som voksen ville jeg helt klart valgt 2. etasje. For å slippe bråk ovenfra og mindre å holde styr på (hvis det er hage og sånnt nede). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...