Gå til innhold

Haster; DNB stoppe betaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet om en betaling gjennomført på automat i utlandet, som CREDIT, kan stoppes?
Jeg har akkurat gjort en "kjøp" på 1000 kr på noe jeg ikke fikk, som jeg betalte personlig i butikk og trykket CREDIT (fordi det er eneste som går her?). Jeg kommer hjem og oppdager at heg er lurt trill rundt, men at betalingen ikke er gjennomført enda(!!). Kan jeg stenge kortet mitt, slik at betalingen ikke går igjennom? Detter penger jeg ikke kommer til å ha SJANS for å få igjen. 

Setter utrolig pris på all hjelp.

Anonymkode: 8c5a5...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite hjelpsomt svar fra meg, men hva med å ringe banken? DnB sin kundeservice er vel åpen alle dager 24/7.

Det må du jo gjøre om du skal stoppe betalingen uansett, så du kaster bare bort tid med å spørre her først. Tror det er litt vanskelig å svare på også ut fra infoen her. 

Teknisk sett så tror jeg at når en transaksjon er satt i gang/reservert så er det ikke så mye de kan gjøre, så da handler det mer om å opprette sak og få pengene tilbake enn å stoppe dem på vei ut av kontoen. Men nå gjetter jeg bare, jeg bruker kun kredittkort i utlandet, så hver gang jeg har blitt skimmet eller scammet så har det løst seg med en telefon til kredittkortselskapet og å fylle ut et skjema med hva jeg skal ha refundert/strøket av regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring banken, det skal stå kontaktinformasjon for kort-henvendelser et eller annet sted på nettsidene.

Anonymkode: bb32e...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker jo uansett VISA-delen av kortet, de har jo ikke akkurat BankAxept, så da er du dekket for svindel via VISA.

VISA kredittkort er jo soleklart best, siden du da i en disputt bare kan nekte å betale regningen, men det går fint med debit-kort også, om mulig bare litt mer plundrete. VISA har som regel noe større gjennomslagskraft mot uredelige selgere enn du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...