Gå til innhold

Verdi på eldre innbo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i gang med å selge innbo i huset til foreldre mine. Blant annet mye 70-talls. Er dette møbler av verdi (tenker at det er jo på moten igjen), eller er det så mye av det , at det rett og slett bare er å sette lavest pris for å bli kvitt det ? Noen som har peiling på hvilke typer møbler som kan ha mer verdi enn andre (ikke følelsesmessig verdi - det kan jo en liten pyntegjenstand ha uten at den i kroner og ører har stor verdi).

Anonymkode: 8a064...784

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kontakt en auktionsforretning å høre (http://www.chr-auksjon.no/).

Teakmøbler er populært, men de er gjerne eldre enn fra 70-tallet.

Jeg tviler på at du får mye for møbler, men du kan jo prøve Finn :) Det kommer jo an på hvor god tid du har og hvor mye tid du gidder å bruke på folk som skal komme og se etc.

Skrevet

Ta bilde av hvert sett hver for seg (type: spisemøbler stue, så kjøkken, bokhyller osv) og legg de ut for hva tilsvarende ting koster på Finn. Si at du kan snakkes med og gjør oppmerksom på at du har mange annonser - lokk med rabatt for hele pakken.

Du vil ikke tro hvor fort det går, og mange har god betalingsvilje. Spesielt for gamle norske møbler fra Sunnmøre osv.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet
Den 19.3.2016 at 11.54, MapleSirup skrev:

Du kan kontakt en auktionsforretning å høre (http://www.chr-auksjon.no/).

Teakmøbler er populært, men de er gjerne eldre enn fra 70-tallet.

Jeg tviler på at du får mye for møbler, men du kan jo prøve Finn :) Det kommer jo an på hvor god tid du har og hvor mye tid du gidder å bruke på folk som skal komme og se etc.

Ja, enig i det med tidsbruk. Spesielt siden dette ikke er i mitt eget hjem, og dermed krever litt mer tid hvis ikke noen vil ha mye på en gang. Ser at Fretex henter innbo/dødsbo. Da går det ihvertfall til en god sak.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig i det med tidsbruk. Spesielt siden dette ikke er i mitt eget hjem, og dermed krever litt mer tid hvis ikke noen vil ha mye på en gang. Ser at Fretex henter innbo/dødsbo. Da går det ihvertfall til en god sak.

Jeg ville absolutt brukt noen andre enn Fretex. Jeg trodde også at helt ok møbler ville være noe Fretex tok i mot med glede, men der tok jeg feil. Jeg flyttet i fjor høst og fant ut at jeg ikke ville bruke penger på å betale flyttebyrået for mer enn det mest nødvendige. Ergo kontaktet jeg Fretex for å høre om de ville ha mine gamle møbler. De kom, så, vurderte møblene etter hvorvidt de antok de raskt fikk solgt dem. Det de siklet på var et par Dobag tepper som jeg skulle ha med meg.

Jeg endte opp med å selge møblene og resterende persiske tepper på Finn og med en konklusjon om at Fretex ikke trenger hverken bord etter skinnmøbler. Ikke engang til varmestuene sine.

Alt som ble lagt ut på Finn (både 'gis bort' og 'salg til en meget rimelig penge') forsvant som dugg for sola.

Tillegg: Tidlig 70-talls møbler er gjerne i palisander, mahogney eller teak. Det er superpopulært nå (jeg har selv kjøpt et par norskdesignede palisanderstoler og jeg elsker dem).

Er det slike møbler du har så er det verd å selge dem, ikke gi dem bort.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...