AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #21 Skrevet 20. mars 2016 32 minutter siden, *Mocca* skrev: Det finnes fornuftige religiøse mennesker..... Vel.... For meg forsvinner fornuften i det å tro på en usynlig makt, en gud, uansett hvilken.... Vi tror ikke lenger på påskeharen, julenissen osv når vi blir voksne.... Vi legger fra oss troen på fantasifostre... For min del er det ingen forskjell på voksne som tror på Gud, Jesus, påskeharen eller julenissen. Det er like ufornuftig alt sammen. Du er jammen en dømmende en, du Anonymkode: 724c1...64c 4
pautina Skrevet 21. mars 2016 #22 Skrevet 21. mars 2016 Den 19.03.2016 at 1.52, AnonymBruker skrev: Ja det er jo så fælt og skadelig å tro på det beste i mennesker, et rent hjerte og gode handlinger og intensjoner mot andre fordi man anser skapelsen som utilfeldig og ønsker å bidra til at seg selv og andre skal oppdage og føle samholdet og det meningsfulle i små ting og glede seg til å "komme hjem" en dag. Skikkelig slemme folk altså *ironi* Anonymkode: 46958...a50 Hvilkenreligion har du? Dette hørtes flott ut, men passer ikke med noen religioner jeg har lest om? 1
stan Skrevet 21. mars 2016 #23 Skrevet 21. mars 2016 Nok en trolle-tråd om dette. Hvem skal bestemme hvem som er religiøse?
*Mocca* Skrevet 22. mars 2016 #24 Skrevet 22. mars 2016 Den 20.3.2016 at 23.50, AnonymBruker skrev: Du er jammen en dømmende en, du Anonymkode: 724c1...64c Dømmende nok til at jeg mener at folk som tror på fantasifostre muligens ikke er helt friske..... Ikke noe uvanlig det? Skjer også med andre som tror på fantasivenner, tror de er medlems av skjulte grupper i samfunnet, ser ting osv..... De karakterisere ofte som psykotiske og trenger behandling. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #25 Skrevet 22. mars 2016 15 minutter siden, *Mocca* skrev: Dømmende nok til at jeg mener at folk som tror på fantasifostre muligens ikke er helt friske..... Du kan ikke vite at Gud ikke eksisterer akkurat som troende ikke kan vite det. Anonymkode: 9f176...ace
draug 75 Skrevet 22. mars 2016 #26 Skrevet 22. mars 2016 Før vi diskuterer saken videre, er det andre som holder på med ting du ikke forstår/ liker, eller som har ting til felles, med folk som gjør ugagn, du gjerne skulle sperre inne? Jeg for min del kunne godt tenkt meg å gi obligatoriske, ukentlige bøter, til alle som er opptatt av fotball. Det er så mye gatebråk blant supporterne før og etter kamper. 3
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mars 2016 #27 Skrevet 22. mars 2016 Den 19.3.2016 at 1.50, AnonymBruker skrev: Å være religiøs er en form for psykisk sykdom. En akseptert utgave, men psykisk sykdom uansett. Anonymkode: c1b12...004 Ingen psykologer vil si seg enige med deg.
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mars 2016 #28 Skrevet 22. mars 2016 Den 19.3.2016 at 2.10, Johnny the Mud skrev: Helt fint å tro på noe, jo lenge det er en personlig tro, men liker ikke de troende som har en intensjon om å påvirke andre til å tro det samme som dem. Oppegående er de som tror eller ikke tror, men de som tror de veit at deres religion er den rette, de ser jeg ikke på som oppegående. Så du er en agnostiker da? Som er åpen for at det finnes en Gud, men som samtidig er usikker. Og som aksepterer "alt" og ikke tør å ta et standpunkt..
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mars 2016 #29 Skrevet 22. mars 2016 Den 19.3.2016 at 10.26, *Mocca* skrev: Du har et poeng der.... Går du rundt i forteller at du tror på et usynlig vesen som gikk på vannet, helbredet deg, gjorde vann om til vin.... Et vesen som ser alt og alle, osv.... Dersom du er alene om å tro det, antas du å være psykotisk og medisineres.... Større gruppe som tror på samme surret, betegnes som sekt.... Er antallet som tror på samme surret mange nok, kaller vi det religion..... Nei.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #30 Skrevet 22. mars 2016 Den 20.3.2016 at 20.46, Trollkarlen skrev: Finnes fornuftige religiøse mennesker. Istedet for å bure alle inne, bør man heller fokusere på hvordan man får flere religiøse til å bli fornuftige. For øyeblikket er det altfor mange tilbakestående religiøse, og det er et problem som må bli tatt seriøst. Eh. På hvilken måte mener du at "tilbakestående religiøse" utgjør et realistisk samfunnsproblem, da? Kom med konkrete eksempler (gjerne tusentalls, siden det må være såpass mange før det er noe å snakke om) Anonymkode: d9f60...4d3 1
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mars 2016 #31 Skrevet 22. mars 2016 Den 20.3.2016 at 23.17, *Mocca* skrev: Det finnes fornuftige religiøse mennesker..... Vel.... For meg forsvinner fornuften i det å tro på en usynlig makt, en gud, uansett hvilken.... Vi tror ikke lenger på påskeharen, julenissen osv når vi blir voksne.... Vi legger fra oss troen på fantasifostre... For min del er det ingen forskjell på voksne som tror på Gud, Jesus, påskeharen eller julenissen. Det er like ufornuftig alt sammen. Hvordan kan du mene at det er "voksent" å tro at verden bare er her for moroskyld? Hva tar du utgangspunkt i når du tilegner deg meninger om verden og universet? Det høres jævlig trist ut å bare gå rundt og tro at vi skal leve, pule, gjøre hva faen man vil og så dø og råtne. Det er farlig, har du sett alle de syke meningene til sjefsateistene?
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mars 2016 #32 Skrevet 22. mars 2016 19 timer siden, pautina skrev: Hvilkenreligion har du? Dette hørtes flott ut, men passer ikke med noen religioner jeg har lest om? Kanskje det hadde passet med en religion hvis du satte deg inn i hva religionen står for. Det er basic kunnskap, for de fleste da...
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mars 2016 #33 Skrevet 22. mars 2016 46 minutter siden, *Mocca* skrev: Dømmende nok til at jeg mener at folk som tror på fantasifostre muligens ikke er helt friske..... Ikke noe uvanlig det? Skjer også med andre som tror på fantasivenner, tror de er medlems av skjulte grupper i samfunnet, ser ting osv..... De karakterisere ofte som psykotiske og trenger behandling. Man kunne nok funnet ganske mange diagnoser hvis man sendte deg til en psykolog også, gitt. Bare sånn utifra hva du skriver, og hvordan du skriver.
pautina Skrevet 22. mars 2016 #34 Skrevet 22. mars 2016 43 minutter siden, Badebuksa skrev: Kanskje det hadde passet med en religion hvis du satte deg inn i hva religionen står for. Det er basic kunnskap, for de fleste da... Tror alle religiøse vil si at utsagnet ditt passer på sin religion, jeg tror at det beror på at du ikke har lest det du tror på, det er ikke budskapet i hverken bibelen, koranen, mormons bøker eller andre religiøse skrifter når jeg leser dem og jeg tror muligens ikke de som beskriver religion som du har lest dem selv.. Det virker på meg som at alle synes sin er den vennlige, tilgivende og " snille" religionen, mens de andre sin ikke er det, for meg framstår alle ganske like og svært lite vennligsinnet. Det er faktisk ett pluss til Debatant som ellers er totalt urasjonell her inne, han står for alle de dårlige, ikke politisk korrekte tingene i bibelen sin i stedet for å dikte opp noe som høres koseligere ut.
Johnny the Mud Skrevet 23. mars 2016 #35 Skrevet 23. mars 2016 15 timer siden, Badebuksa skrev: Så du er en agnostiker da? Som er åpen for at det finnes en Gud, men som samtidig er usikker. Og som aksepterer "alt" og ikke tør å ta et standpunkt.. Jeg tror på en Gud, gambler på en tro. Skjønner ikke hva du mener med "alt". Handler ikke om tørre ta et standpunkt. Ingen veit en dritt, alt det abstrakte/"abstrakte" forblir en mystikk. Jeg gambler bare på at det finnes en himmel eller en annen tilværelse. I tilfelle om jeg dør i trafikken imorra, så håper jeg at gamblinga mi på en tro tar meg til en himmel eller hva det måtte være.
Haru Skrevet 23. mars 2016 #36 Skrevet 23. mars 2016 Det er morsomt å være vitne til at folk som skriver/sier slike latterlige ting, faktisk kan være foreldre til barn Det virker litt creepy imo 1
*Mocca* Skrevet 23. mars 2016 #37 Skrevet 23. mars 2016 Den 22.3.2016 at 9.54, Badebuksa skrev: Hvordan kan du mene at det er "voksent" å tro at verden bare er her for moroskyld? Hva tar du utgangspunkt i når du tilegner deg meninger om verden og universet? Det høres jævlig trist ut å bare gå rundt og tro at vi skal leve, pule, gjøre hva faen man vil og så dø og råtne. Det er farlig, har du sett alle de syke meningene til sjefsateistene? Jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til at verden er her... Hverken en skaper eller for moro skyld. Verden eksisterer. That's it.... Må man ha en tro på noe større for at livet ikke skal være trist? Er det virkelig ikke bra nok å leve? Nyte livet.... Med alt det medfører. Sånn er livet, vi lever, deretter dør vi og kroppen råtner... Akkurat som alt annet levende på jorden. Sånn er livssyklusen.... Det er ikke noe annet etterpå, vi må leve det livet vi har her og nå.... 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #38 Skrevet 23. mars 2016 34 minutter siden, *Mocca* skrev: Jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til at verden er her... Hverken en skaper eller for moro skyld. Verden eksisterer. That's it.... Må man ha en tro på noe større for at livet ikke skal være trist? Er det virkelig ikke bra nok å leve? Nyte livet.... Med alt det medfører. Sånn er livet, vi lever, deretter dør vi og kroppen råtner... Akkurat som alt annet levende på jorden. Sånn er livssyklusen.... Det er ikke noe annet etterpå, vi må leve det livet vi har her og nå.... Her ser vi det perfekte eksempel på en ateist som er arrogant. Anonymkode: 9f176...ace
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #39 Skrevet 23. mars 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her ser vi det perfekte eksempel på en ateist som er arrogant. Anonymkode: 9f176...ace Akkurat det der var vel ikke spesielt arrogant. Det er verre med de som mener at vi troende er mentalt tilbakestående aper som bør drepes..... Anonymkode: 1f41b...4a9
*Mocca* Skrevet 23. mars 2016 #40 Skrevet 23. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her ser vi det perfekte eksempel på en ateist som er arrogant. Anonymkode: 9f176...ace Så det er arrogant å ikke tro på noe mer? Arrogant å se livets realiteter slik de er? Jeg synes faktisk det er mer arrogant å se ned på ateister fordi vi ikke tror det finnes noe mer. Dere religiøse må føle dere veldig truet av ateister? Hvorfor? Hvorfor er det så forferdelig for dere at vi ikke tror?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå