AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Kan noen for en gangs skyld gi meg et svar på hvorfor og HVORDAN det går an å være religiøs? En Gud finnes jo selvfølgelig ikke, det er noe alle oppegående mennesker vet. Allikevel er det utrolig mange som vier hele livet sitt til en religion, og sloss og dreper pga det. Jeg synes religiøse mennesker burde bures inne, verden ville blitt en MYE hyggeligere plass. Anonymkode: dae88...249 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Å være religiøs er en form for psykisk sykdom. En akseptert utgave, men psykisk sykdom uansett. Anonymkode: c1b12...004 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Ja det er jo så fælt og skadelig å tro på det beste i mennesker, et rent hjerte og gode handlinger og intensjoner mot andre fordi man anser skapelsen som utilfeldig og ønsker å bidra til at seg selv og andre skal oppdage og føle samholdet og det meningsfulle i små ting og glede seg til å "komme hjem" en dag. Skikkelig slemme folk altså *ironi* Anonymkode: 46958...a50 6
Johnny the Mud Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Helt fint å tro på noe, jo lenge det er en personlig tro, men liker ikke de troende som har en intensjon om å påvirke andre til å tro det samme som dem. Oppegående er de som tror eller ikke tror, men de som tror de veit at deres religion er den rette, de ser jeg ikke på som oppegående. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 Hva får dere ut av å skrive hatefulle innlegg om troende? Hvorfor lyver dere om at religiøse er aggressive og voldelige? Synes dere det er respektfullt å stemple helt normale oppegående folk som psykisk syke? Ser dere ikke at dere gjør nettopp det dere beskylder de religiøse for gjennom denne aggressive stemplingen av mennesker som ikke har gjort noe annet enn å tro (ikke vite) på noe som er større enn dem selv? Anonymkode: 1f41b...4a9 9
Cashbah Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 Jeg synes nå arrogansen til ikke-troende er verre. 13
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får dere ut av å skrive hatefulle innlegg om troende? Hvorfor lyver dere om at religiøse er aggressive og voldelige? Synes dere det er respektfullt å stemple helt normale oppegående folk som psykisk syke? Ser dere ikke at dere gjør nettopp det dere beskylder de religiøse for gjennom denne aggressive stemplingen av mennesker som ikke har gjort noe annet enn å tro (ikke vite) på noe som er større enn dem selv? Anonymkode: 1f41b...4a9 De fleste er ikke i stand til å se sitt eget hykleri. Anonymkode: 9f176...ace 2
Mann 42 Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan noen for en gangs skyld gi meg et svar på hvorfor og HVORDAN det går an å være religiøs? En Gud finnes jo selvfølgelig ikke, det er noe alle oppegående mennesker vet. Allikevel er det utrolig mange som vier hele livet sitt til en religion, og sloss og dreper pga det. Jeg synes religiøse mennesker burde bures inne, verden ville blitt en MYE hyggeligere plass. Anonymkode: dae88...249 Ja, verden blir hlt sikkert et bedre sted hvis vi bare setter nok harmløse mennesker som aldri har gjort noen noe vondt, i fengsel. Helt sikkert. Idiot. 7
*Mocca* Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være religiøs er en form for psykisk sykdom. En akseptert utgave, men psykisk sykdom uansett. Anonymkode: c1b12...004 Du har et poeng der.... Går du rundt i forteller at du tror på et usynlig vesen som gikk på vannet, helbredet deg, gjorde vann om til vin.... Et vesen som ser alt og alle, osv.... Dersom du er alene om å tro det, antas du å være psykotisk og medisineres.... Større gruppe som tror på samme surret, betegnes som sekt.... Er antallet som tror på samme surret mange nok, kaller vi det religion..... 3
Cambria Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 Hvordan kan du være så sikker på at det ikke finnes noen Gud, TS? Har du bevis for det? Jeg er selv ikke religiøs (så kan du ikke beskylde meg for det), men jeg ser da ikke på religiøse som psykisk syke og evneveike av den grunn. Makan til arroganse skal man leite lenge etter... 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 7 minutter siden, *Mocca* skrev: Du har et poeng der.... Går du rundt i forteller at du tror på et usynlig vesen som gikk på vannet, helbredet deg, gjorde vann om til vin.... Et vesen som ser alt og alle, osv.... Dersom du er alene om å tro det, antas du å være psykotisk og medisineres.... Større gruppe som tror på samme surret, betegnes som sekt.... Er antallet som tror på samme surret mange nok, kaller vi det religion..... Du blander faderen og sønnen. Anonymkode: 9f176...ace 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 12 minutter siden, *Mocca* skrev: Du har et poeng der.... Går du rundt i forteller at du tror på et usynlig vesen som gikk på vannet, helbredet deg, gjorde vann om til vin.... Et vesen som ser alt og alle, osv.... Dersom du er alene om å tro det, antas du å være psykotisk og medisineres.... Større gruppe som tror på samme surret, betegnes som sekt.... Er antallet som tror på samme surret mange nok, kaller vi det religion..... Du beskriver fanatisk bokstavtro kristendom. Det er en veldig liten del av kristendommen, og det er absolutt ikke nødvendig med en bokstavelig tro på akkurat disse elementene. Dette vitner om at du ikke har satt deg inn i hva som er vesentlig og fundamentalt i kristendommen. Anonymkode: 1f41b...4a9 3
Gjest Ms. Daisy Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 Ja hva kan man vel si. Bur meg inne for at jeg har en tro. By all means! Er slike som deg og dine vrangforestillinger som gjør at folk er forfulgt i sine land uansett hva de måtte tro på........
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #14 Skrevet 19. mars 2016 9 timer siden, Cambria skrev: Hvordan kan du være så sikker på at det ikke finnes noen Gud, TS? Har du bevis for det? Jeg er selv ikke religiøs (så kan du ikke beskylde meg for det), men jeg ser da ikke på religiøse som psykisk syke og evneveike av den grunn. Makan til arroganse skal man leite lenge etter... Nei, det er jeg ikke sikker på. Jeg er faktisk ganske åpen! Det som er sykt er folk som er sikre på hva som finnes (inne i hodet deres i alle fall), ut ifra bøker og hva familien har lært dem. Jeg voks opp med Harry Potter men jeg har hele tida skjønt at det var fiksjon. Ts Anonymkode: dae88...249 2
Perelandra Skrevet 20. mars 2016 #15 Skrevet 20. mars 2016 Den 19.3.2016 at 1.45, AnonymBruker skrev: Kan noen for en gangs skyld gi meg et svar på hvorfor og HVORDAN det går an å være religiøs? En Gud finnes jo selvfølgelig ikke, det er noe alle oppegående mennesker vet. Allikevel er det utrolig mange som vier hele livet sitt til en religion, og sloss og dreper pga det. Jeg synes religiøse mennesker burde bures inne, verden ville blitt en MYE hyggeligere plass. Anonymkode: dae88...249 Ja, bur inne alle som ikke mener det samme som deg, så skal du se hvor hyggelig verden blir. 2
Gjest Trollkarlen Skrevet 20. mars 2016 #16 Skrevet 20. mars 2016 Finnes fornuftige religiøse mennesker. Istedet for å bure alle inne, bør man heller fokusere på hvordan man får flere religiøse til å bli fornuftige. For øyeblikket er det altfor mange tilbakestående religiøse, og det er et problem som må bli tatt seriøst.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #17 Skrevet 20. mars 2016 Den 19.03.2016 at 1.45, AnonymBruker skrev: Kan noen for en gangs skyld gi meg et svar på hvorfor og HVORDAN det går an å være religiøs? En Gud finnes jo selvfølgelig ikke, det er noe alle oppegående mennesker vet. Allikevel er det utrolig mange som vier hele livet sitt til en religion, og sloss og dreper pga det. Jeg synes religiøse mennesker burde bures inne, verden ville blitt en MYE hyggeligere plass. Anonymkode: dae88...249 0g hvordan planlegger dere egentlig å gjennomføre dette i praksis? Skal dere gå på hus-besøk og spionere på alle og enhver - i tilfelle noen finner på ett eller annet religiøst? Anonymkode: e22ff...a8d 1
*Mocca* Skrevet 20. mars 2016 #18 Skrevet 20. mars 2016 Den 19.3.2016 at 10.36, AnonymBruker skrev: Du blander faderen og sønnen. Anonymkode: 9f176...ace Har ingenting å si... Det er like søkt uansett.... 1
*Mocca* Skrevet 20. mars 2016 #19 Skrevet 20. mars 2016 Det finnes fornuftige religiøse mennesker..... Vel.... For meg forsvinner fornuften i det å tro på en usynlig makt, en gud, uansett hvilken.... Vi tror ikke lenger på påskeharen, julenissen osv når vi blir voksne.... Vi legger fra oss troen på fantasifostre... For min del er det ingen forskjell på voksne som tror på Gud, Jesus, påskeharen eller julenissen. Det er like ufornuftig alt sammen. 1
Perelandra Skrevet 20. mars 2016 #20 Skrevet 20. mars 2016 Hvor religiøs må man være for å kvalifisere til å bli buret inne? Må man for eksempel være fast kirkegjenger, eller er selv det å kun gå i kirka til jul ille nok? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå