Gå til innhold

Hva skal ma har gitt opp hele sjekke greia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha blitt avvist, gang på gang, hva skal man gjøre for å gidde fortsette å sjekke damer?Hvordan skal man få motivasjonen tilbake? Når man nesten aldri får det til og ser at alle andre gjør det, så kan det være ekstremt de motiverende og til tider deprimerende.

Man føler seg rett og slett verdiløs og at det er noe seriøst galt. Selvbildet brytes sakte men sikkert ned og det er ekstremt vanskelig å bygge det opp igjen.

Er jo ikke særlig gira på å ende opp alene som en gammel bitter kar, uten egen familie :/

Hilsen mann i midten av 30 årene.

Anonymkode: f1dd2...45c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til. 

Ga opp selv for flere år siden selv og jeg er bare 26år. 

Har det meste annet i livet men aldri hatt en flørt. 

Har slått meg til ro med at man kan ikke få alt, det anbefales. Lev hardt og ta tidlig kvelden. 

Anonymkode: c8c35...9cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til. 

Ga opp selv for flere år siden selv og jeg er bare 26år. 

Har det meste annet i livet men aldri hatt en flørt. 

Har slått meg til ro med at man kan ikke få alt, det anbefales. Lev hardt og ta tidlig kvelden. 

Anonymkode: c8c35...9cb

Ville vell ikke gitt opp helt enda hvis jeg var på din alder. Når jeg var i den alderen, så hadde jeg fortsatt masse driv, til tross for lite suksess. Mistet blant annet jomfrudommen i den aldrene og det ga meg masse motivasjon...ikke att det har hjulpet meg så mye i lengden, men du skjønner sikkert hva jeg mener!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1) Endre fremgangsmåte og strategi rent sosialt (og emosjonelt, være ærlig med følelser og ikke spille eller holde igjen) 

2) Sørge for å gjøre seg selv til den beste versjonen av seg selv. Bedre stil, nøyere personlig stell, trene karisma, evn trene kropp, gjøre sosiale og interessante ting du kan prate om og fascinere med osv. 

Anonymkode: bbdce...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Endre fremgangsmåte og strategi rent sosialt (og emosjonelt, være ærlig med følelser og ikke spille eller holde igjen) 

2) Sørge for å gjøre seg selv til den beste versjonen av seg selv. Bedre stil, nøyere personlig stell, trene karisma, evn trene kropp, gjøre sosiale og interessante ting du kan prate om og fascinere med osv. 

Anonymkode: bbdce...05d

Stiller meg bak nr. 2, men ikke nr. 1.

Jenter går for gutter som blir likt av andre jenter. Være åpen og ærlig om følelser er dumt i starten, da blir du fort uinteressant. Det kan man heller være når man har funnet seg et forhold.

Anonymkode: 11d03...2a1

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Synes dette teamet er noe morsomt. For en stund siden lagde jeg en tråd hvor jeg spurte: "Hvilken innsats legger damer ned for å kunne kapre drømmemannen"?. Jeg lurte på om damer gjorde noe for å bedre egen kommunikasjon, bedre kroppspråk, og om de gjorde noe for å sette seg inn i mannlig psykologi og menns behov. 

Fikk svar som:

"He? gjøre noe?"

"Legger ut profil på linkedin" (Troll)

"Jeg gidder ikke å endre meg selv for å få en mann til å bli interessert, hvis han ikke liker meg som jeg er så er han ikke noe for meg" 

Var noen som sa at de trente, en hadde faktisk lest en bok, mens en så på youtube filmer om hvordan man gir en amazing bj og handjobb.

Når menn lager tråder som dette er det ganske normalt at man får svar som: "Du må jobbe med deg selv". Hvorfor er det slik at menn skal jobbe rævva av seg for å bli noe og forbedre seg, mens damer skal kunne "være seg selv" og få alt i hendene? Mange finner meg sikkert sær, men jeg er faktisk skuffet over det jeg føler er manglende innsats fra damers side på denne fronten. 

Slik jeg ser det ts, må man jobbe med "totalpakken". Du må jobbe med utseende, dvs kle deg skikkelig og trene. Er du i en av ytterkantene utseendemessig, enten tynn eller overvektig burde du som minste krav komme deg til midten. Jeg har gått opp 15 kg, og fått mer muskler og jeg får mer oppmerksomhet og invitasjoner nå enn før.  Det gjør noe med en psykisk når man får noen positive opplevelser under beltet. Man begynner å tro at det faktisk går an. Samtidig er ikke et bra utseende godt nok som mann. Du må faktisk ha et greit sett med sosiale ferdigheter, dette fordi initiativ byrden generelt ligger hos oss. Damer vil hinte, søke blikket ditt osv, men generelt er det du som må ta det "direkte" initiativet. Har kjekke kompiser som dessverre kommer til kort pga av manglende sosiale ferdigheter. 

Mitt råd til deg ts er å finne ut hvor du ikke strekker til, enten om det er sosiale ferdigheter eller utseende. Deretter må du sette fokus og jobbe med dette. Dersom du legger ned mye arbeid i prosessen som gir deg resultater, vil du få resultater. Jeg hadde aldri hatt de resultatene jeg har i dag, om det ikke var fordi jeg tok tak i dette når jeg selv var sjenert og uerfaren. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Det er vanskelig dette her :dry:

Jeg er 28 år, og har vært singel hele livet. Det siste året har jeg lest 4-5 selvhjelpsbøker om temaet (type "how to talk to men" og "attract men: creating emotional attraction), og drevet med intens selvgransking. Men er litt usikker på om det har hjulpet.

Problemet mitt ligger nok i at jeg ikke klarer å bygge en nær relasjon med nye mennesker spesielt raskt, ettersom jeg bruker lang tid på å bli trygg på nye folk slik at jeg tør å slippe dem inn i mitt univers. De fleste menn gidder ikke vente på meg så lenge, eller avskriver meg som uinteressert fordi jeg sannsynligvis ikke virker interessert i noe annet ann vennskap. 

Men jeg tenker at jeg i hvert fall klarer å se hvor problemet ligger, så da kan jeg kanskje over tid klare å gjøre noe med det (selv om jeg helt ærlig ikke vet helt hvor jeg skal begynne). 

Har du kanskje noen som kan hjelpe deg med å finne ut hvor det feiler for deg? Motivasjonen for å fortsette å gidde å sjekke damer må vel være at du faktisk fremdeles har lyst til å være i et forhold. Hvis du fremdeles vil, må du aldri slutte å håpe eller prøve. Aldri. Alternativet er å være alene, og det er du jo uansett mens du prøver...

• Liker 1
Gjest Aucaman
Skrevet

Vet ikke med deg, men motivasjonen min er sterkt varierende. Nå er jeg for eksempel veldig glad jeg slipper ha noe som helst med det andre kjønn å gjøre på den måten, men om to uker kan det være noe helt annet.

Likevel. Vanligvis får man "oppgraderingsråd" eller råd som skal forsterke selvtilliten din. Det siste punktet kan illustreres med det klassiske "vær deg selv" som blir slengt rundt i tide og utide. Hvis du er en bra fyr så absolutt, vær deg selv. Syns du det er gøy å smøre sennep i rumpa på katter for eksempel, bør du kanskje revurdere hvem du er fremfor å være mer av den du er. Satt på spissen naturligvis.

Så har man oppgraderingsrådene da. "Tren mer", "få ny stil", "bli ekstrovert", "bli positiv" etc. Litt anektodisk, men jeg har brukt maaaange år av livet mitt på å forsøke og endre meg på bakgrunn av det som for meg var dikotomisk: Den jeg var er ikke den jeg burde være i forhold til "dette er det du må gjøre". Begynte på treningssenter, blåste av mange tusen kroner på "rette klær", tvang meg selv til å være sosial til alle døgnets tider, så alltid det positive i alt. Endte vel opp som en nevrotisk person med bipolare tendenser, som så latterlig ut og tidvis ble sett gråtende på bussholdeplassen utenfor Sats. Samtidig som jeg følte jeg var verdens største avskum for å ikke klare det selvsagt, noe som førte til at jeg begynte med aversjonstrening på meg selv hvis jeg hadde en dårlig dag innenfor noen av de områdene jeg måtte oppnå for å bli ansett som "akseptabel". Bare fordi man ikke passet inn i vage beskrivelser av hva som er attraktivt og ikke.

Mye av de frustrasjonene du føler på har jeg følt på, og føler på innimellom nå også. Vet ikke hvor mange virus jeg har fjernet på PCen min fordi jeg har trykket meg inn på sketchy "russerbrud"-sider, men det begynner å bli en del. Likevel, sånn jeg ser det akkurat nå, tenker jeg at det eneste man kan gjøre er å gjøre de tingene man liker selv. Okei, så blir man kanskje "forever alone", men det er verre å være fast i et dysfunksjonelt forhold du ikke forlater fordi du er redd å være alene. Dessuten trenger ikke det å være alene være som en fengselscelle hvor du ikke kan bli lykkelig. Det er fullt mulig å være lykkelig, selv om man vil kjenne på savnet av en familie i ny og ne. Den lykken kommer neppe om man føler et press og et kronisk behov for å ha ei dame. Da blir det kanskje litt mer som et fengsel likevel.

Istedenfor å spørre deg selv hva du bør bli bedre på, kan det kanskje være en fordel å spørre seg selv hva man vil bli bedre på? Eller bare hva man vil gjøre i det hele tatt? Jeg begynte å jobbe som frivillig hvor jeg kunne bruke kunnskapene mine og jobbe med mange spennende case, samtidig som jeg lærte mye nytt og møtte mennesker på mine egne premisser. Jeg ser nå at grunnen til at jeg ikke gjorde det tidligere, var fordi jeg hele tiden fokuserte på forbedre meg innen visse kategorier satt av mennesker som kun snakket ut fra sine egne preferanser, og ikke mine egne ønsker utover det å ha sjansen på kvinner.

http://www.businessinsider.com/how-to-attract-the-opposite-sex-2013-7?op=1&IR=T <- Vet ikke hvor riktig den er, men den tar i det minste for seg studier knyttet til attraksjon. Mer enn hva man kan si om de typiske "6 things women like" og den slags.

Skrevet

Jeg føler det på lignende måte. Aldri fått til sjekking og aldri blitt sjekket. Jeg har gitt litt opp og de siste årene har jeg hatt et mer meningsfylt liv. Jeg har liksom sluppet å tenke så mye på dette "kjærestejaget". 

Selv om venner får kjæreste og barn i vår alder er darwinisme noe som går igjen hos mennesker også. De beste finner sammen og naturen sikrer de beste genene livets rett. Noen er populære og playere, noen får ikke noe. Se på dyrene - the winner takes it all.

Slik er det for mange damer også siden det er ca like mange menn som kvinner.

Gjest Minesveiper
Skrevet
6 timer siden, Aucaman skrev:

Istedenfor å spørre deg selv hva du bør bli bedre på, kan det kanskje være en fordel å spørre seg selv hva man vil bli bedre på? Eller bare hva man vil gjøre i det hele tatt? Jeg begynte å jobbe som frivillig hvor jeg kunne bruke kunnskapene mine og jobbe med mange spennende case, samtidig som jeg lærte mye nytt og møtte mennesker på mine egne premisser. Jeg ser nå at grunnen til at jeg ikke gjorde det tidligere, var fordi jeg hele tiden fokuserte på forbedre meg innen visse kategorier satt av mennesker som kun snakket ut fra sine egne preferanser, og ikke mine egne ønsker utover det å ha sjansen på kvinner.

http://www.businessinsider.com/how-to-attract-the-opposite-sex-2013-7?op=1&IR=T <- Vet ikke hvor riktig den er, men den tar i det minste for seg studier knyttet til attraksjon. Mer enn hva man kan si om de typiske "6 things women like" og den slags.

Kan man ikke gjøre begge?

Gjest Aucaman
Skrevet
28 minutter siden, Minesveiper skrev:

Kan man ikke gjøre begge?

Joda, men i min mening bør man prioritere det man vil gjøre fordi man har lyst til det selv, og ikke fordi noen andre mener du bør endre deg. Spesielt når rådene er så vage og opp til fortolkning som de er.

Ambisjoner er for eksempel et begrep som ofte blir brukt som noe "attraktivt" og i forbindelse med å bli mer tiltrekkende. Problemet er at slike begreper kan ha totalt ulikt innhold for hvilke type ambisjoner man er ute etter. Så om man bestemmer seg for å bli ambisiøs, hvis det er et valg man kan ta i det hele tatt, må man ha noe å sikte etter. Er det profesjonelle ambisjoner? Hvilken profesjon skal man ha eventuelt? Tviler på at mange av de miljøengasjerte setter særlig pris på en med ambisjoner innen oljeproduksjon. Og hvor høyt skal man sikte? Stillingen det går på eller er det lønningen? Status eller bare et uttrykk for at man vil noe i livet? Livsstil kanskje? 

Å styre sine veivalg i livet etter hva man bør gjøre vil neppe gjøre deg særlig lykkelig. Så når man har valget om bør eller vil, syns jeg det er mer konstruktivt å gjøre det siste så lenge det er en mulighet.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Minesveiper skrev:

Synes dette teamet er noe morsomt. For en stund siden lagde jeg en tråd hvor jeg spurte: "Hvilken innsats legger damer ned for å kunne kapre drømmemannen"?. Jeg lurte på om damer gjorde noe for å bedre egen kommunikasjon, bedre kroppspråk, og om de gjorde noe for å sette seg inn i mannlig psykologi og menns behov. 

Fikk svar som:

"He? gjøre noe?"

"Legger ut profil på linkedin" (Troll)

"Jeg gidder ikke å endre meg selv for å få en mann til å bli interessert, hvis han ikke liker meg som jeg er så er han ikke noe for meg" 

Var noen som sa at de trente, en hadde faktisk lest en bok, mens en så på youtube filmer om hvordan man gir en amazing bj og handjobb.

Når menn lager tråder som dette er det ganske normalt at man får svar som: "Du må jobbe med deg selv". Hvorfor er det slik at menn skal jobbe rævva av seg for å bli noe og forbedre seg, mens damer skal kunne "være seg selv" og få alt i hendene? Mange finner meg sikkert sær, men jeg er faktisk skuffet over det jeg føler er manglende innsats fra damers side på denne fronten. 

Slik jeg ser det ts, må man jobbe med "totalpakken". Du må jobbe med utseende, dvs kle deg skikkelig og trene. Er du i en av ytterkantene utseendemessig, enten tynn eller overvektig burde du som minste krav komme deg til midten. Jeg har gått opp 15 kg, og fått mer muskler og jeg får mer oppmerksomhet og invitasjoner nå enn før.  Det gjør noe med en psykisk når man får noen positive opplevelser under beltet. Man begynner å tro at det faktisk går an. Samtidig er ikke et bra utseende godt nok som mann. Du må faktisk ha et greit sett med sosiale ferdigheter, dette fordi initiativ byrden generelt ligger hos oss. Damer vil hinte, søke blikket ditt osv, men generelt er det du som må ta det "direkte" initiativet. Har kjekke kompiser som dessverre kommer til kort pga av manglende sosiale ferdigheter. 

Mitt råd til deg ts er å finne ut hvor du ikke strekker til, enten om det er sosiale ferdigheter eller utseende. Deretter må du sette fokus og jobbe med dette. Dersom du legger ned mye arbeid i prosessen som gir deg resultater, vil du få resultater. Jeg hadde aldri hatt de resultatene jeg har i dag, om det ikke var fordi jeg tok tak i dette når jeg selv var sjenert og uerfaren. 

hei, enig i mye av det du skriver. Problemet ligger nok mer i de sosiale ferdighetene, Utseende messig, så ser jeg helt ok ut og er veltrent og har høyden på min side.(vet at kvinner verdsetter høyde mye)

Jeg er dessverre den type person som trenger tid på å føle mer komfortabel med nye mennesker, men allikevel er veldig utadvent. Gjør at jeg kan si mye rart og tulle om mye rart, som kanskje ikke er helt passende. Men dags formen har mye å si.På en veldig god dag, hvor jeg føler meg balansert og i "harmoni",så kunne sikkert til å med jeg klart å sjarmere en vakker kvinne. Men det er dessverre langt og lenge mellom disse dagene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Lee Jones skrev:

Jeg føler det på lignende måte. Aldri fått til sjekking og aldri blitt sjekket. Jeg har gitt litt opp og de siste årene har jeg hatt et mer meningsfylt liv. Jeg har liksom sluppet å tenke så mye på dette "kjærestejaget". 

Selv om venner får kjæreste og barn i vår alder er darwinisme noe som går igjen hos mennesker også. De beste finner sammen og naturen sikrer de beste genene livets rett. Noen er populære og playere, noen får ikke noe. Se på dyrene - the winner takes it all.

Slik er det for mange damer også siden det er ca like mange menn som kvinner.

Hehe, hvis du tror det er slik for damer så har du ikke lært mye i livet.

Anonymkode: 54a29...c4e

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, enig i mye av det du skriver. Problemet ligger nok mer i de sosiale ferdighetene, Utseende messig, så ser jeg helt ok ut og er veltrent og har høyden på min side.(vet at kvinner verdsetter høyde mye)

Jeg er dessverre den type person som trenger tid på å føle mer komfortabel med nye mennesker, men allikevel er veldig utadvent. Gjør at jeg kan si mye rart og tulle om mye rart, som kanskje ikke er helt passende. Men dags formen har mye å si.På en veldig god dag, hvor jeg føler meg balansert og i "harmoni",så kunne sikkert til å med jeg klart å sjarmere en vakker kvinne. Men det er dessverre langt og lenge mellom disse dagene. 

Sjekk ut ting som sexual intent, øyekontakt og berøring.

Flørting handler mye om sosial kalibrering. Hvis du for eksempel tar damen forsiktig på armen, ser du hvordan hun reagerer og handler deretter.

Det aucuman skriver om er faktisk ikke dumt heller. Hvis man ser på hvilken effekt det får å mestre noe man liker, eller gjøre noe som gir en mening så er det klart at det vil fylle en med driv og energi. Det overskuddet av energi man får tar en med seg til andre områder i livet, som for eksempel dating. Jeg tror det kan være smart å finne ut hva det er som gir en energi og livsglede. Det er 10 ganger lettere å være sosial med folk når man er glad og i godt humør :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...