AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 I dag traff jeg en av mine gamle bekjente i vennekretsen jeg en gang tiden gikk i. Vedkommende jublet over at det endelig var påskeferie. Noe jeg stort sett var enig i, men det fikk meg til å tenke litt. Jeg har bachelorgrad i det yrket jeg har. Jeg er nå på siste semester til å fullføre master, samtidig som jeg utøver det yrket jeg har, samt har en deltidsjobb i tillegg. Ja, jeg mottar også noen kroner fra Lånekassen, men man må huske at dette har visse begrensninger. Min bekjente har ikke fullført videregående, og mottar støtte fra NAV. Vedkommende er også veldig aktiv på Facebook med sine økonomiske problemer og hvordan h*n aldri får jobb, uansett hvor mange CV'er og jobbsøknader h*n sender. Men det viktige var at for vedkommende var at jeg "ber om det", i forhold til videreutdanning, eksamen, osv., men h*n kan vente seg en "god jobb i fremtiden", og få mest mulig ut av å tilbringe hverdagen med venner, kjæreste og familie. Spørsmålet mitt blir da: er videreutdanning, spesielt på høyskolenivå, unødvendig? Er det bedre å "la humla snurre"? Kan man kalle det påskeferie uansett om man har mye og planlegge til hverdagen igjen starter, eller bare fordi NAV-kontorene igjen åpner? Anonymkode: 5884c...cc8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet mitt blir da: er videreutdanning, spesielt på høyskolenivå, unødvendig? Er det bedre å "la humla snurre"? Kan man kalle det påskeferie uansett om man har mye og planlegge til hverdagen igjen starter, eller bare fordi NAV-kontorene igjen åpner? Det du mener er altså at folk som er uten jobb ikke skal kunne ta påskeferie? Anonymkode: 70fc1...b00 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du mener er altså at folk som er uten jobb ikke skal kunne ta påskeferie? Anonymkode: 70fc1...b00 Nei, absolutt ikke. Men hvorfor skal de som er "uten jobb", som du skriver, fokusere på dette med ferie? Om de får ønsket sitt oppfylt vil de vel heller jobbe noen timer ekstra i ferien for å tjene noen kroner? Dette ville jeg gjort. Anonymkode: 5884c...cc8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Utdanning er viktig. Anonymkode: 06ffa...d31
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det viktige var at for vedkommende var at jeg "ber om det", i forhold til videreutdanning, eksamen, osv., men h*n kan vente seg en "god jobb i fremtiden", og få mest mulig ut av å tilbringe hverdagen med venner, kjæreste og familie. Anonymkode: 5884c...cc8 Jeg skjønner ikke hva du skriver her, du "ber om det"? Denne personen vet kanskje ikke at du vet at hun er arbeidsledig, og lot som hun hadde en jobb og skulle ha påskeferie, for å føle seg litt bedre? Anonymkode: a7975...92a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, absolutt ikke. Men hvorfor skal de som er "uten jobb", som du skriver, fokusere på dette med ferie? Om de får ønsket sitt oppfylt vil de vel heller jobbe noen timer ekstra i ferien for å tjene noen kroner? Dette ville jeg gjort. Anonymkode: 5884c...cc8 Kan ha noe med at familie, venner og bekjente kanskje er mer tilgjengelige i påsken. Jeg jobber selvstendig og kan nesten legge ferien til når det passer meg, men foretrekker å ta det samtidig som dem rundt meg. Anonymkode: bcc88...765 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, absolutt ikke. Men hvorfor skal de som er "uten jobb", som du skriver, fokusere på dette med ferie? Om de får ønsket sitt oppfylt vil de vel heller jobbe noen timer ekstra i ferien for å tjene noen kroner? Dette ville jeg gjort. Anonymkode: 5884c...cc8 Alle kan ha godt av ferie iblant, også de som er arbeidsledige eller av ulike grunner ikke jobber eller studerer. Det er noe med fellesskapsfølelsen, få litt fri til å tenke på andre ting, lade batteriene.. Og så brette opp ermene og fortsette når ferien er ferdig, kanskje en har fått ny motivasjon eller fått et annet syn på ting. Anonymkode: 471c5...3b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå